Gekke vraag over "je achterste"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-01 22:11

Met dit warme weer heb ik dus door het broeien mijn achterste een beetje stuk gereden.
We hebben het weleens gehad over wat te doen om het te voorkomen, maar wat te doen als je dus al een zere bibs hebt?

Ja ikweet het, wachten tot het over is, maar zoveel geduld heb ik niet.
Iemand een goede tip/ optie?
Het gebeurt me niet vaak, maar als het me overkomt... *auwauwauw*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 22:20

Onderbroeken met van die pijpjes dragen kan helpen. En je hebt van die pleisters voor mensen met doorligwonden enzo, die zijn ook erg goed. Vraag ernaar bij je apotheek, ik kan het wel even uitzoeken trouwens.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 22:22

ik heb een heerlijke zachet gelzitting die ik over het zadel kan doen. daar rijd ik me dus echt niet op door.
(99 gulden in de ruitersportzaak)

Ik heb me ook nog nooit doorgereden. kan me voorstellen dat je het gewoon moet insmeren met wat zalf. en wat geduld moet hebben

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 22:34

Voor dat je gaat rijden ff invetten met Vaseline ofzo.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 22:49

Goeie dikke onderbroek aan (lekker warm kontje Extreme duivel ) en een lekker zadel bontje (fl 30,- ruitersportzaak Knipoog ) over je zadel heen...Alleen je krijgt na een uur rijden toch wel een zeer achterwerk hoor Knipoog Misselijk *LOL*

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 23:37

Ik had hetzelfde probleem Boos! Zeer pijnlijk als je daarna onder de douche staat!!! Ik heb nu ondergoed van het merk Fila, deze onderbroeken zijn gemaakt van microfibre en hebben geen naadje op het gedeelte waar je met je billen op het zadel zit. Werkt perfect, al zeg ik het zelf Haha! Geen pijn meer. Mocht je er nu erg last van hebben en je moet nog van die plekken af zien te komen, Zwitsal babycreme er op smeren voor je gaat slapen. Zorg wel altijd dat je niet voor het rijden met iets gaat smeren want dan wordt het alleen maar erger ( heb ik dus gehad en dat was ook niet fijn!!)
Succes!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 23:37

Nivea!!!!!!
Ik heb het ook met dit warme weer en das dan ook de enige keer dat ik met string rijd anders vind ik het verschrikkelijk maar nou heb ik teminste 1 plakkerig schurend laagje minder Lachen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-01 08:31

Ik heb er dus ook alleen last van als het warm is. Anders nooit. Komt van het broeien Verward *LOL*

Smeren maar en wachten dus... Boos!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 08:37

Ja ik weet hoe het is...Errug pijnlijk *LOL* Ik heb het een keer gehad dat ik met het zadel van mijn man reed. Ik had na 4 uur rijden toch wel een blaar op mijn rechter bil zitten Haha! Je kan er ook uierzalf opsmeren. Vaseline moet je er zeker niet opsmeren. Uierzalf is namelijk luchtdoorlatend en vaseline niet.
Veel geluk in ieder geval...

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 11:37

Wat echt goed helpt is Kampferspiritus er op doen. Let wel op: Dit is echt best wel even pijnlijk als je huidje kapot is. Extreme duivel Dit wordt ook gebruikt tegen het doorliggen. Je huidje wordt er iets steviger door, ook goed tegen blaren enzo. Succes en niet te hard gillen als je het erop doet. *LOL*

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 12:58

Ik heb bij Divoza wel een middeltje tegen doorrijden gezien, maar omdat ik er niet echt op gelet heb, weet ik zo niet hoe het heet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 13:01

Citaat:
Op 2001-08-24 22:34, schreef Shanaia:
Voor dat je gaat rijden ff invetten met Vaseline ofzo.



Absoluut niet doen, want dat gaat nog meer broeien! Juist invetten voor je gaat slapen, bijvoorbeeld met spenenzalf. Voor je gaat rijden juist alle vochtfactoren proberen weg te halen, dus droog schoon ondergoed aan, en op de pijnlijke plek wat (ongeparfumeerd!) talkpoeder tegen zweet!

Of gewoon een westernzadel kopen *LOL*

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 21:39

Oef, ik ben dus niet de enigste! Heb gister een lanmge rit gemaakt (13:15 tot 16:30) en continu op het paard blijven zitten (stom stom). Maar ik heb dus ook hele plekken op mijn kont. Ik smeer nu een paar kee per dag uierzalf erop.... Nadeel is dat je zo'n glibberige kont krijgt. Heb overigens vanavond weer gereden. Had er gelukkig niet zoveel last van....

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 01:15

Wat goed is voor baby´s billetjes.... is ook goed voor jou Lachen Dus.. zwitsal, penaten enz. Wat ook super goed helpt : Bepanthen (is met Dexpanthenol). Ik heb altijd een tube thuis én in de stal liggen. Je kan het nl. ook heel goed gebruiken als je paard kleine wondjes/schrammen heeft.
groetjes, Sterre

PS. Mijn vriendin heeft een zeer "vrouwonvriendelijk" zadel, als ik daar op gereden heb, is niet alleen m´n achterkantje kapot Boos!, ook de voorkant heeft dan te leiden Bloos , Bepanthen helpt dáár dan het beste *gg*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-09-04 01:16 ]</font>

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 02:04

Ik ben dus ook erg gevoelig voor doorrijden zowel voor- als achterkant. Wat voor de achterkant helpt is zinkzalf voor babybilletjes, kan je gewoon kopen bij 't kruidvat.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 10:15

Phhh, ik dacht dat ik de enige was met baby zinkzalf op mijn billetjes...... Haha! Haha! Haha!

Maar het helpt echt die zinkzalf. Had het eerst gekocht voor mok (vorige paard had twee jaar lang lanst van erge mok, dus alles geprobeerd, zinkzalf hielp niet bij mok maar wel voor mijn billetjes.....)

PonyPower

Berichten: 164
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 19:47

Ik heb geen idee wat helpt!

Mijn kont is nog nooit kapot gegaan Haha!
Alleen als je het verkeerde ondergoed aantrekt gaat het toch wel wat schuren!

xxx PP

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 08:26

ik heb het ook een keer gehad,*auw*.Het helpt als je op de plekken waar het pijn doet nutrix smeert(ff in laten trekken en dan naar bed,dat hielp bij mij heel goed!).Ik denk dat je dat wel bij de apotheek kan halen,het is ook goed voor schrale lippen!

Liefs layla d

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 08:41

Moet je eens onder de douche gaan staan... Bloos Bloos