paard achterstevoren vervoeren????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-01 21:06

Had het ergens gelezen dat dat beter leek, omdat je je paard er dan beter uit kon krijgen,......maar hoe krijg je hem er zo makkelijk in??

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu



Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 21:25

Je kunt ene paard niet achterstevoren in de trailer zetten, maar er zijn trailers die ook een laadklep aan de voorkant hebben. Maar dan zitten de stangen weer niet goed. een paard staat het liefste van allemaal dwars, dus op de vrachtwagen.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 22:07

het lijkt me gevaarlijk om je paard gewoon achterstevoren in de trailer te zetten.. (los Verward ) en hoe wil je hem er dan in krijgen.. achterstevoren? het lijkt me moeilijker hem er achterstevoren in te krijgen dan hem er achterstevoren uit te halen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 22:57

Het idee achter het achterste voren vervoeren is [dacht ik] dat het paard het remmen van de wagen opvangt met zijn achterhand. Sommige vrachtwagen zijn speciaal zo ingericht. Ik ken geent railers waarin paarden achterste voren vervoerd kunnen worden.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 08:46

Die van mij wil om 1 of andere reden ook achterstevoren vervoerd worden Haha! Ik denk dat het er mee te maken heeft dat ze dan als eerste van de trailer afkan Verward . Startklaar zeg maar... *LOL*
Ik laat die van mij altijd los in de trailer staan. Meestal gaat ze als eerste erin en het eerste wat ze dan doet is omdraaien. Misschien vind ze het wel prettiger zo Verward Ik denk dat het op zich geen kwaad kan als ze achterstevoren in de trailer staan. Het is net wat jij het prettigste vind denk...of je paardje Knipoog
Hier zie je mijn trailer
[img]../upload/344/goldie.jpg[/img]
...en je ziet dat er in mijn trailer ruimte genoeg is om te draaien.


_________________
you can lead a horse to water,
but you can't make it drink

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Caballo op 2001-08-25 08:48 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 09:22

Wij hebben dus zo'n 2-paards vrachtwagen met een zijlader, waar de paarden dan dus achterwaarts opstaan. Ze staan er erg rustig op en gaan er graag op en af, dus onprettig zullen ze het niet vinden, da's het enige wat ik erover kan zeggen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 12:16

In die 2 paards vrachtwagentjes die je dat inderdaad heel veel dat ze achterstevoren reizen. Ze schijnen het ook nog fijner te vinden dan met hun hoofd naar voren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 12:59

Ook in mijn veewagen staan de paarden achterstevoren.
In een noodsituatie moet je hard remmen. In een trailer gaat het paard dan met de borst tegen de borststang aan, en kan er zelfs onderdoor schieten in een echte noodsituatie. De kans dat 'ie dan ernstig tot dodelijk geblesseerd raakt, is zeer duidelijk aanwezig.
In een veewagen waarin het paard achterstevoren staat, gaat het dier met z'n kont tegen het schot tussen de paarden en de bestuurders, en kan hij dus nergens onderdoor duiken.
Met optrekken staan de paarden met de borst tegen de borststang, maar optrekken kun je veel beheerster doen dan remmen, dus dat is geen probleem.

Met zijwaarts vervoeren is de rembeweging voor het paard ook niet makkelijk op te vangen, daarom moet je altijd zorgen dat de schotten zeker niet te ruim staan.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 13:01

Ik heb gisteren de videoband bekeken van het vervoeren van Escala... Haha! Escala was bang voor de trailer, dus iemand heeft haar voor mij a la Monty Roberts geladen en vervoerd (deze vrouw heeft clinics gevolgd bij een gevorderd leerling van Monty in Engeland) en het advies van Engeland was om Escala los in de veewagen te zetten en het schot er uit te laten...zo gezegd, zo gedaan...Linda is er bij blijven staan om te filmen tijdens de rit (zodat ze dat weer kan gebruiken bij volgende clinics Haha! ) en die band heb ik gisteren (eindelijk) gekregen! Escala heeft wel een paar keer gedraaid, maar ze stond duidelijk het liefst achterstevoren hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 13:03

Maar wat gebeurt er met je paard als 'ie los staat zonder schotten, en je moet op de rem?
Je kunt wel zeggen "ik rem niet als ik een paard achterin heb staan" maar het komt toch regelmatig voor, omdat helaas niet iedereen zo voorzichtig en voorkomend rijdt als iemand die een paard vervoert....

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 13:58

in het boek van Monty Roberts staat inderdaad dat paarden het beste diagonaal vervoerd kunnen worden. Ze zouden zich dan beter staande kunnen houden. En volgens die methode zouden ze ook los moeten staan.
Nu zou ik dat mijn reus zomaar niet doen, hij is 1.77m en als hij zich om zou draaien in een 1,5 paardstrailer gaat dat volgens mij niet goed.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 14:53

Als je je trailer ombouwd kan je je paarden gemakkelijk achterstevoren vervoeren. De meeste dieren vinden het prettiger, waarom? Mischien omdat ze dan met hun knt de rembeweginegn opvangen? Verward
Als je paard braaf is in de trailer moet je die nu niet direct gaan ombouwen, maar het kan een oplossing zijn voor een onrustig paard.

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 15:54

Er stond een artikel over in de Hart voor Dieren van een week of 6 geleden.
Dat ging over paarden en ponies met transport-stress.
Volgens "de geleerden" is het inderdaad beter om een paard achterstevoren te vervoeren.
Ook het laden schijnt makkelijker te gaan met paniekerige paarden.
Raar idee, maar 't zal wel Verward

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-01 20:26

Mijn vriendin kent iemand, die heeft een trailer met 3 deuren.
1 achter en 2 voor, zodat je het paard er van voren uit kan halen.
Dan hooeft je paard er ook niet achterste voren eruit! Handig.
-Alice-

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 bezoekers