Rijbroek met leren zitvlak????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Rijbroek met leren zitvlak????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 23:00

Van de week een nieuwe rijbroek gekocht. Een cavallo met een leren zitvlak. Iedereen is daar altijd zo wild van, het schijnt echt geweldig te zitten! Maar ik vind eerlijk gezegd nog niet echt dat die broek nou lekker zit... Verward Het leer rekt niet en ik heb helemaal geen bewegingsvrijheid meer. Ik heb al een maat groter dan normaal, maar nog zit het heel strak. Misschien moet ik er wel gewoon aan wennen.

Wat vinden jullie nou van deze broeken, lekker of niet?


Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 23:14

even wennen, ik vind ze hartstikke fijn!!

She's my lady Lovers

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 08:01

idd effe wennen, eerst erg stug, maar dan!!! Hmmmmmmm

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 12:11

je moet ze eigenlijk gewoon inlopen
als je ze een tijdje hebt zitten ze echt heerlijk,
ik heb er 1, en mn moeder had er nog geen, en ik vond m zo lekker zitten dat zij er ook 1 voor dr zelf is gaan halen, ze vond m aan t begin ook absoluut niet lekker zitten, maar nu vind ze m ook helemaal geweldig zitten

:¨·.·¨:
`·.
Bjarki, Harry en Dorus

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 12:31

Ik wil alleen nog maar broeken met een leren stuk er in.
Ik vind het veel fijner rijden dan zonder.


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 12:56

zonder...... ik vind het maar niks die leren zitvlakken, leren kniestukken vind ik wel weer super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 12:57

Ik vind met ook heerlijk
Maar de eerste keer leek het wel of ik een luier of zo aanhad.
Maar na het wassen en veelvoudig gebruik worden ze een stuk minder stug.

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 12:59

Heerlijk zit het, ik wil tegenwoordig niet anders meer!!
Alleen nadat ze direct uit de was komen zijn ze wat stug, maar het rekt snel genoeg weer mee.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 13:10

Idd. Ik heb er ééntje en hij zit super Lachen Als ik nou nog een nieuwe erbij koop, dan wordt het zeker één met een leren zitvlak.

Sim
Berichten: 31477
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 13:16

Ik rijd ook niet meer zonder. Zelfs bij lange bosritten krijg je veel minder snel zadelpijn. Ik vind ze geweldig.

Ethelate

Berichten: 21108
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 13:32

Ik heb er laatst een met echt leren zitvlak gekocht,... had het idee dat er schuur[papier aan de binnenkant zit, maar eenmaal aan het rijden zit hij heerlijk...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 14:04

ik kon de eerste keer geeneens op bel komen, zo strak zat hij, ik had ook al een maat groter. Maar nu zit hij super en heb ik er op equitana nog twee gehaald, ook een cavallo, die zit echt super. Gewoon even wennen dus. Als je hem even aan hebt rekt hij vanzelf iets op

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 14:28

ik heb er ook 1 maar ik gebruik hem bijna nooit, ik vind het echt niet lekker zitten!

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 16:01

Ik heb me er laatst een gekocht met kunstlederen zitvlak, ook omdat iedereen daar zo superenthousiast van was.
Het liefst zou ik ze in de container willen gooien, wat een rotding zeg! Na het rijden heb ik pijn aan mijn knieen, het geeft totaal niet mee, en dat het na meerdere keren soepel wordt, is bij mij niet het geval

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 16:14

Ik heb ook een cavalo met leer, ik vind ze super zitten, het is inderdaad even wennen maar als ze eenmaal wat soepeler zijn zitten ze super hoor! Als ik nog een rijbroek bijkoop koop ik opnieuw 1 met leer erop.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 08:49

Ik heb nu dus een doorrijplek op m'n kont!!! Boos! Ik snap dat dus echt niet! Iedereen de last heeft van doorrijden draagt een leren zitvlak, en nergens meer last van! Nou, dat werkt bij mij dus niet!

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 09:23

Ik rij ook met een broek met (kunst)leer en wil niet anders meer.
Jesper kan soms erg lollig uit de hoek komen en door het stroeve van het leer heb ik net die fractie van een seconde meer tijd om te blijven zitten. Nadeel, de witte broek moest natuurlijk ook met leer komen, dus dat was even flink in de buidel tasten, maar het is het waard.
Alleen is de witte al wat ouder en merk je dat het leer daar nog wat stugger is, bovendien zitten ze het lekkerst als je ze een paar dagen aan hebt, wat met mijn witte niet gebeurd, dus rij ik mijn zitbeenknobbels altijd open. (Ook omdat ik geen bontje op mijn zadel mag op wedstrijd)
Ik heb ook nog wel een broek zonder leer, voor als het superwarm is, want dan zit leer niet fijn, maar moet als ik met die broek rij erg wennen en blij als ik weer 1 van mijn 'leer broeken' aan kan.

Navragen is beter dan afvragen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 09:26

Ik heb ook eentje met leer, als het warm is vind ik het niet zo fijn.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 09:27

*oeps*

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

germie

Berichten: 25857
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 09:43

VRESELIJK, ik heb 1 broek met zo'n zitvlak, ene witte, 1 keer gedragen. Rotdingen, je plakt aan je zadel, krijgt spontaan pukkels en allerlei andere uitslag op je kont omdat het te stroef is. Ik snap dus niet dat iedereen weg is van die lederen zitvlakken.
Of ik moet de verkeerder uitgekozen hebben (hh met kunstlederen zitvlak).

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 11:24

Heb zelf ook sinds een tijd een met leren zitvlak. In het begin zat het voor geen meter...maar na een tijdje wende het wel. En nu....geweldig, maar heb niet een specifieke voorkeur voor met of zonder. Beiden rijden even lekker!
Moet alleen wel zorgen dat ik die met het leder, niet het leder in mijn rijlaars heb zitten, de broek dus iets te laag, want dan zit het dus absoluut niet met rijden (trekt)!

DarkAngel

Berichten: 168
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 11:32

Ik heb er ook altijd zo 1! Eerst vond ik het ook niet lekker zitten, maar na verloop van tijd word het leer soepel, en geloof me, dan wil je nooit meer anders!! Laatst nog, had ik voor de lol nog eens mijn oude rijbroek aan gedaan, gewoon zo´n standaard, zonder vlakken enzo, gewoon egaal, nou dat vond ik dus echt niet meer rijden! Ik gleed veel meer! Knipoog

Red de boom! Eet een Bever! Haha!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 12:00

Ik moet hem ook altijd ff inrijden als hij net uitgewassen is, hij rekt ook niet echt mee maar na 1 keer rijden zit hij weer super! Daarom maak ik bij het "inrijden" ook alleen lekker een buitenrit zodat ik niet perfect hoeft te zitten en lekker m'n benen kan laten hangen! Maar daarna rijd hij dus weer super lekker!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 12:09

Ik heb net een ander zadel en rijd ook met een broek met een leren zit.Ik heb het idee dat ik wat meer grip heb.Het nadeel is denk ik inderdaad dat je er erg aan gewend raakt en ze starks ook in het wit aangeschaft moeten worden(en andere kleuren) Haha!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 17:00

ik zweer erbij, wil niet anders meer (er moest dus ook meteen een witte komen Haha!). Nu nog een rode voor de cross *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers