Betaal jij voor je verzorpony/paard ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Betaal jij voor je verzorpony/paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 14:30

Die vraag speelt al een tijdje in mn hoofd want volgens mij verschilt dat heel erg per deel van Nederland.

Een vriendin van mij die bij Den Helder woont bijvoorbeeld moet betalen om op haar verzorgpony te rijden.
Ze brengt hem uit op wedstrijden en ook daar betaalt ze zelf voor.
Ik stond lichtelijk paf.
Die mensen verkopen straks die pony wel weer voor meer geld ( omdat hij door haar op hoger niveau is gebracht) en zij krijgt niks. Scheve mond

Dat vind ik zo vaag, je maakt die pony beter en moet er nog voor betalen ook.En het bleek daar heel normaal te zijn om een 'leasepony/paard' te hebben. Verward

Bij ons zie je dat echt haast niet, je gaat gewoon naar je verzorgpony en rijd hem/haar en hoeft er niet voor te betalen, soms krijg je juist geld.
Toen ik verzorgpony's had ook, ik kreeg geld en dingen omdat ze zo blij met me waren dat ik het zo goed deed enz. Pling
En een oude verzorgpony van mij moest ik er weer bovenop helpen omdat hij een beetje was doorgedraaid met een nieuwe ruiter, daar kreeg ik gewoon per keer voor betaald.
Lijkt me ook niet meer dan normaal: je help de mensen met hun pony,dan ga je toch niet ook nog eens bijbetalen?! Schijnheilig

Hier ken je haast geen leasepony's/paarden

Volgens mij verschilt dit heel erg per deel van het land, of heb ik het mis?


Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:05

Hier in de omgeving van Utrecht moet je meestal betalen voor een verzorgpaard, als je er al een kan vinden...

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:12

ik wel, maar ik rijd mijn moeder's paarden (mijn eigen (halve) paardje is nu 4 maanden oud) en vind het niet meer dan normaal dat ik daaraan bijdraag (en dat is een aanzienlijk deel). Als ik nu structureel voor iemand anders een paard zou rijden, zou ik daarvoor betaald willen worden omdat ik dat dan doe om dat paard te verbeteren. Ik ben niet echt meer op zoek naar een verzorgpaard, met twee wedstrijdpaarden, een veulen en een pensioenpaard ben ik al rijkelijk voorzien.

Maar dit blijft een eindeloze discussie, enerzijds help jij die mensen met die pony, anderzijds hoef je geen manegelessen of een eigen pony te betalen. IMO hangt het er vanaf wie er het meeste aan wint, als jij blij mag zijn zo'n goede pony te mogen rijden, betaal jij; als de eigenaar blij mag zijn zo'n goede ruiter gevonden te hebben betaalt hij.

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:16

ik niet heb er 4 rijd zowat elke dag.. alleen niet op zondag en als ik echt niet kan.. ik koop wel eens een dekje of halster maja da vind ik dan wel leuk Haha!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:19

Ik hoef er dus ook niks voor te betalen. maar ik zou Als ik er voor moest betalen om een paard/pony te berijden zou ik gewoon naar andere verzorg paarden/pony's zoeken.. *ja misschien dat ik ze we 3 euro per maand wil geven ofzo Tong uitsteken*

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:50

Bij ons hoef je voor een verzorgpony nix te betalen. Toen Lex nog mijn verzorgpony was (en daarna mijn huurpony en daarna mijn eigen pony!) hoefde ik ook nix te betalen. Ik mocht elke dag rijden als ik wilde etc..
Wel moet ik meehelpen met het voeren van de paarden, stal uitmesten enzo. Ben hem later trouwens gaan huren, omdat hij anders verkocht zou worden.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:19

In Amsterdam(en omgeven) betaal je €100,- voor 2/3 keer in de week.
Dat weerhoud mij er dus van om ooit hoger dan de Ldressuur te komen!!!

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:29

Nee ik krijg er zelf voor betaald Haha! !!
Marielle is heel blij dat ik Prit verzorg en rijd want anders had ze d'r allang moeten verkopen. Ik krijg een priveles in de maand van haar (van een hele goede instructrice!!) En zo gaat het superrrrrr!!!!!

08-10-2004; † Rust zacht, lieve Pretty.. Ik mis je!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 19:30

100 euro voor 2/3 keer in de week?!
Jeetje mina!Dan kun je nog beter een troeteldier op de manege nemen ofzo.

hier kan ik echt niet bij, ik heb veel over voor de paarden maar dat zou mij er ook van weerhouden, das te gek voor woorden!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:45

ik rij dus 2 paarden van andere mensen en ik hoef er niets voor te betalen. Zij zijn ermee geholpen dat ze een keer niet naar de paarden hoeven en ik leer er ontzettend veel van. Het zijn ontzettend lieve mensen en ik krijg er erg veel voor terug. Bijv aanstaande zondag nemen ze me mee naar het NK dressuur. Erg gaaf en het gaat vast en zeker gezellig worden.
Hier in de buurt valt het volgens mij wel mee met het betalen voor een verzorgpaard/pony. De pony's die ik hiervoor verzorgde hoefde ik ook niets voor te betalen. Ik ken wel mensen die bijv het beslag van het paard dat ze rijden betalen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:52

nee ik hoef er niet voor te betalen. ik help haar en zij wou dat ik zazou verzorgde ( ik ook natuurlijk) maar ik doe haar er een plezier mee.. ze is ook een hele goede vriendin voordat ik zazou verzorgde en ze wis dat ik een verzorgpony zocht.. dus vroeg ze op ik haar met zazou wou helpen.. en daar kon ik geen nee op zeggen he!

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 22:51

Ik heb nu eindelijk weer pony's om te verzorgen een shet waar mijn zoontje op mag "rijden"een haflinger van 2 en een welsh/arabier van bijna 7 waar ik dus op mag rijden.
Ik zou een kleine bijdrage gaan betalen weet alleen nog niet wat dit is Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 00:33

Ben wel benieuwd wie je vriendin is Sanex Wsl ken ik haar wel *LOL*

Op de manege waar ik begonnen ben zijn bijrijdpaarden heel normaal. Je betaalt een bedrag per maand en hebt dan een aantal dagen in de week een 'eigen' paard. Ik merkte pas later dat het ook heel anders kan

Ik heb nu een verzorgster voor mijn paard(alleen het is er nog niet van gekomen, want hij is een maandje uit logeren Knipoog ) en die vroeg wat ik ervoor wilde hebben. Ik stond echt bijna met mijn oren te klapperen Vind het echt abnormaal om geld te vragen voor verzorgen(rijden kan ik me dan nog iets bij voorstellen, al vind ik dat als het paard er beter van wordt je als eigenaar eerder moet betalen...), maar er zijn hier in de regio blijkbaar zat mensen die dat wel doen Verward
Ik ben van mening dat die mensen mij uit de brand helpen en daar hoeven ze dan niet ook nog eens voor te betalen

(ik werd trouwens meestal betaald als ik iets bijreed voor een ander Knipoog )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30604
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 07:41

In woon in Boskoop, Zuid-Holland.
Zelf heb ik twee pony's, waarvan mijn Haflinger door een vriendin wordt verzorgd. Omdat ik niet zo van hem houd om te rijden, en geen tijd heb om elke dag twee pony's te verzorgen.
Ik vraag niets, heb alleen de regel dat ze minimaal om de dag hem uitmest in de winter. En verder mag ze zo vaak rijden als ze wil.
Zelf heb ik 5 verzorgpony's, waarvan er op dit moment 1 gereden kan worden, die train ik onder het zadel. Aangezien de eigenaar geen tijd heeft om elke dag te trainen, en de pony nu toch in het M loopt met de kar. Verder poets ik daar als ik tijd heb, en help met de jonge hengst inspannen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 08:51

Het is alweer jaren geleden dat ik verzorgpony's had. Maar ik betaalde er wel wat voor. Alleen werd dat geld van alle kinderen die daar kwamen in een pot gestopt en daar gingen we dan 1x per jaar met zijn allen iets leuks van doen.
De ene keer was dat een onderlinge wedstrijd, compleet met bekers en lintjes en jury. De andere keer gingen we met zn allen een dagje weg.

* To Belg, or not to Belg *

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 09:28

ik heb 2 fjorden die ik verzorg/bijrijd en ik betaal er niets voor, de eigenaresses zijn blij dat ik voor hun paardjes zorg en zorg dat ze beweging krijgen

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 09:31

Ik betaal niks en dan zal ik zeker ook niet doen.
Ik haal toch juist de lasten van hun rug!

Ik doe der alles, eigenlijk zou IK juist betaald moeten worden.

22 Januari verwachten we ons kleintje

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 09:39

Niks! en ik mag alles ermee doen wat ik ook zou kunnen doen met een eigen Knipoog

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 09:43

Je kan het ook zo zien: Je krijgt de beschikking over het paard van een ander. Als je op een manege op een paard rijd betaal je daar toch ook voor??? Daarbij mag je met een bijrijdpaard over het algemeen zelf weten wat je ermee doet en hoelang je rijd.

Bij mij in de omgeving is het dan ook heel gewoon dat je betaald om te rijden. Zelf laat ik niet meer betalen, maar mijn paardje word dan ook door een vriendin van mij gereden en financieel heb ik het niet nodig.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 09:43

Bij Bunny hoef ik ook niets te betalen! Lachen Ik mag er alles mee doen en elke dag rijden, en Bugs haar jaaling zijn we nu de dingen aan het leren die hij zou moeten kennen.
Verder zou ik wel willen betalen, hun moeten er ook voor betalen terwijl ik er bijna elke dag wel op rijd, maar dat hoeft niet van ze! Lachen

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 10:25

Mattis verzorgt al een hele tijd Ies en Mander en ik wil niet dat zij er voor betaalt. Zij helpt mij (ze gaat ook als ik bv een keer geen tijd heb) en ik help haar, zij heeft 2 leuke ponys om te verzorgen / rijden.

Ze mest ook uit en doet ook de minder leuke dingen, dus ik zou daar geen geld voor willen hebben. Bovendien is mijn mening dat als ik haar zou laten betalen dat ze dan ook recht op inspraak heeft en dat wil ik niet. Niet om Mattis, maar omdat ik ten alle tijde eigenaar wil zijn en blijven.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 11:05

Ik vind ook niet dat er voor betaald hoef te worden, Suzan rijd bij ons gratis, maar daar staat dan wel tegnover dat er uitgemest moet worden, paarden gewassen en paarden verzorgd........en dan mag ze zich verder uitleven onder het zadel!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 11:14

Ik betaal niks voor mijn verzorgpony's, en spullen die echt nodig zijn betaald de eigenaar, maar dan koop ik wel soms extra dingen (zoals shabrakken en alles) en als wij lessen gaan rijden moeten we dat wel zelf betalen, maar de eigenaar brengt ons er wel heen enzo met de trailer Haha!:D

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 11:18

Hmmm wel intressant om te lezen, het verschilt dus heel erg.

En je kan het idd van beide kanten zien, en aan beide kanten zitten wel weer logische argumenten.
Dan vind ik het meest logisch, verzorger en eigenaar helpen elkaar: dus niets betalen van beide kanten Knipoog Tong uitsteken Wat een logica! en dat op de vroege ochtend

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 11:34

Ik betaal helemaal niks voor Nico & Lucky! Elke keer als ik kom moet ik stal uitmesten/voeren etc.
Als de eigenaresse geldproblemen o.i.d. heeft en ze haar pony anders moet verkopen zou ik wel mee betalen! Maar als het alleen om tijdgebrek gaat ga ik niet meebetalen, dan moet ze blij zijn dat ik 3/4 keer per week kom (is ze ook Knipoog)
Ik koop wel gewoon af en toe spullen voor de ponys, maar dat doe ik vrijwillig en niet omdat de eigenaresse dat wil ofzo.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Laj1, YandexBot en 135 bezoekers