Hoe krijg ik de achterhand er beter onder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Hoe krijg ik de achterhand er beter onder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 15:57

Wie heeft er oefeningen ed om de achterhand er beter onder te rijden?
Over het algemeen kan mijn haffie best lekker lopen, maar zeker aan het eind, als ze moe is, gaat ze op de voorhand en tegelijk erg hangen op me handen, wie weet er oefeningen voor?

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:59

Veel overgangen en verzameling. . Veel met je benen blijven rijden en ophoudinkjes, zodat ze niet kan gaan hangen. En op het eind, als je pony goed loopt niet meer te lang doorgaan, daar worden ze meestal niet beter van
Succes!
Laatst bijgewerkt door haike op 13-06-03 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:01

als je pony zo moe wordt dat hij gaat hangen en op de voorhand lopen ben je eigenlijk al te lang bezig
en wat haike ook zegt, overgangen en hem niets geven om in te gaan hangen

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:53

je kan in draf iets stelling/schoudervoor rijden en een beetje verruimen/versnellen.Maar idd wat Chrissie en Haike al zeiden...

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:40

heeeeeeeel veeeel overgangen. Eerst gewoon stap-draf en terug en dat snel achterelkaar. en dan draf-galop en terug en ook veel en snel achterelkaar en later stap-galop enzovoorts!! Dat is volgens mij het beste wat je kunt doen! En zorgen voor zoveel mogelijk ontspanning in je handen. Maar als het alleen op het eind is denk ik dat je pony gewoon moe is en genoeg heeft gewerkt.

08-10-2004; † Rust zacht, lieve Pretty.. Ik mis je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 20:45

Niet zolang doorgaan, als het dan pas komt.
Het geeft niets als hij een keer moe is, maar elke keer is voor hem ook niet leuk.

Voor de rest, idd veel ophoudingen en overgangen enz, wat de rest dus al zegt

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 21:59

Tis wel constant dat der achterhand er meer onder mag, dus ik ga nog meer overgangen rijden Lachen
Aan het eind is als ze moe is dan valt ze echt op de voorhand, maar dat ben ik meestal voor of ik ga dan beetje stoppen, tis niet dat ze over der kunnen wordt gereden ofsow...

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 00:02

Maar leg eens uit waar je nu mee aan het trainen bent..? Hoever ben je nu, welke oefeningen rijd je?
Ik kan wel tips geven maar als je pony nog met zn kop in de lucht loopt heb je er niet veel aan...

She's my lady Lovers

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 11:26

Nistria schreef:
Maar leg eens uit waar je nu mee aan het trainen bent..? Hoever ben je nu, welke oefeningen rijd je?
Ik kan wel tips geven maar als je pony nog met zn kop in de lucht loopt heb je er niet veel aan...


Ik rijd nu L2 dressuur, en meestal loopt ze lekker ontspannen met der koppie naar beneden

Fotos:
Afbeelding
Afbeelding

Kwa oefeningen doe ik wijken, wat redelijk goed gaat, maar waarbij ze wel vaak der koppie weer omhoog gooit. Nou ja achterwaarts, soms wat proberen schouderbinnenwaarts..

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 17:42

Ik zou ook zeggen overgangen maar dan wel proberen zo veel mogelijk op je zit te rijden. Niet alleen overgangen maar vooral veel tempowisselingen rijden.

XANTHA

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 19:32

Hey leuke haf!
Ik zou veel in de galop gaan werken. Veel overgangen in de galop. En probeer ook eens een beetje travers achtig in de volte te galopperen, kont naar binnen.
Succes

She's my lady Lovers

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 22:15

Nistria schreef:
Hey leuke haf!
Ik zou veel in de galop gaan werken. Veel overgangen in de galop. En probeer ook eens een beetje travers achtig in de volte te galopperen, kont naar binnen.
Succes


Ze heb wel erg veel moeite met de galop en dan vooral tempowisselingen terug... Maar ik ga er aan werken:)

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:43

overgangen en tempo wisselingen (alles wat iedereen zegt dus Tong uitsteken)

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:45

Leetje"]
[quote="Nistria schreef:
Hey leuke haf!
Ik zou veel in de galop gaan werken. Veel overgangen in de galop. En probeer ook eens een beetje travers achtig in de volte te galopperen, kont naar binnen.
Succes


Ze heb wel erg veel moeite met de galop en dan vooral tempowisselingen terug... Maar ik ga er aan werken:)
[/quote]
En nu juist met dat terugrijden breng je die achterhand eronder, blijven oefenen, je kunt het ook in de draf proberen hoor enne travers kun je beter pas doen als de achterhand er ook daadwerkelijk onder zit, succes Tong uitsteken

XANTHA

marjoleyn

Berichten: 177
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 08:31

hoi, zoals iedereen al zegt lekker veel tempowisselingen. Ik heb ook heel veel moeite met mijn paard om de achterhand er onder te krijgen doordat ik haar jaren te veel in haar mond heb zitten hangen, dit omdat het mij niet beter is geleerd, mijn instructrise waar ik nu les van krijg zegt, in het los rijden lkkr vlot tempo( niet te overhaast) helemaal over de rug dan wat terug gaan draven en weer voorwaarts zonder te trekken in je handen. als het goed is merk je dan dat ze zelf met haar hoofd wat hoger in gaat lopen, want dan komt ze er achter beter onder, wat bij mijn paardje goed werkt is als ze al los is verzamelt draven en dan achter af en toe stukje bij tikken met de zweep, maar ze worden er wel heet van en zou het niet te lang doen, maar het is lastig om over internet iemand te helpen, want ik ben geen istructrise, maar misschien heb je wat aan mijn tips, bij mij werkt het in ieder geval heel goed. Veel succes ermij!!!!

groetjes marjoleyn

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 09:50

ik moet er ook aan werken maar mij instructrice zegt ook je moet er wel aan blijven werken want niets doen eraan is achteruitgang maar hij zal nooit z'n benen 20 cm verder eronder zetten, je paard doet ehtgewoon zoals ie altijd heeft gelopen en als je eraan gaat werken krijg je er misschien 5 cm in een jaar erbij maar als oefeningen kan je ook schijnovergangen rijden, dat je bijna in stap bent en dan weer been geeft dat ie door moet draven en van galop naar stap en keertwending maar das nu nog een beetje moeilijk denk ik Haha! suc6

Haha! er is geen leven zonder lol (en paarden):D

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 18:04

veel tempowisselingen, een vierkant maken(draaien op de achterhand) veel volte's, afwisselen, en ook idd schijnovergangen
zoals iedereen zegt hierboven

liefs lotte

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 19:26

Heel erg bedankt voor de tips Pling
Ik heb vandaag geoefent, veel overgangen en tempowisselingen gemaakt. Maar als ik in galop terug wil vragen ( eerst middengalop en daarna weer terug) dan wordt ze heel sterk....Maar een tijdje terug kon ze ook niet normaal rustig galoperen en dat gaat nu al weer een stuk beter Lachen We komen er wel:)

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 21:16

Inderdaad... eigenlijk wat er al gezegd wordt Knipoog
Overgangen en tempowisselingen, maar dat is dan ook het juiste advies Knipoog
Bijvoorbeeld:
Ga draven en laat hem terugkomen in stap, maar alleen de stap aanraken, dus niet meer dan 2 passen stap (als je de stap echt voelt is het al te lang) en dan alweer wegdraven en dat heel veel achter elkaar doen!
Zo komt hij goed aan het been met de achterhand eronder! Lachen

En als ze bij de overgang van middengalop en weer teug heel sterk wordt... ga dan eens proberen minder met je teugels te doen op dat moment, zet haar desnoods op de kleine volte voor het rustiger galopperen, dan kun je ook die tempowisselingen rijden, maar wordt ze vast niet sterk Lachen

Druk druk druk... Knipoog

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 23:16

Schijn overgangen.
Ophoudingen, met been.
met een ophouding bedoel ik niet 1 seconden een ophouding maken, maar totdat hij reageerd en daadwerkelijk die achterhand eronder zet.
et viola.

dat moet ik nou ook beter onder de knie krijgen in de middendraf.
want dan word ze zo lang, dan spoelt ze zich los, en gaat meer op de voorhand lopen.
Dus mijn instructrice leert mij:"zit,been en hand!"

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 23:36

Een paard dat ik rijd heeft veel gehad aan training met de pessoa aan de longe...

En tijdens het longeren met zo'n tuigje ook veel overangen maken, openen, sluiten, enz...

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 00:00

Die vierkanten rijden waar loth het over had zijn idd super oeffeningen voor de achterhand. Rijd ze niet op je handen, maar op je benen. Verder zijn kleine pasjes omzetten ook handig, wordt ie ook handiger van met zijn benen. Pasje links, pasje rechts..ect voor dat omschakelen van links naar rechts moet ie zijn achterbeen wel goed optillen. En die schijnovergangen.. Alleen niet teveel met die ophoudingen. Je moet niet zijn hoofd erop houden met je handen en dan denken dat het oprichting is of achterhand eronder rijden. Je kunt zijn achterhand er ook onder rijden als hij met zijn hoofd tussen zijn knieen loopt en jij je handen ontspant.

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers