Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
menollyke
Berichten: 361
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Eigen droomwereld

Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 13:41

Gister heb ik voor het eerst een les bij Antoine de Bodt gereden en ondanks dat ik het systeem al een beetje ken, heb ik enorm veel geleerd. En hij kon niet anders dan tevreden zijn, heb weinig anders gehoord dan complimenten. Haha! Ik was dan ook heel erg trots op mijn meissie die in de vreemde bak begon met schudden, maar na een kwartier heel erg fijn liep. Gek eigenlijk dat haar 'allergie' alleen nog maar opspeelt als zij gespannen is.

Voor eerdere foto's zie mijn onderschrift. Voor de rest: kom maar op met commentaar. Perfect is het nog niet, maar ik vind zelf dat we beide al een enorme vooruitgang laten zien.

1. ze pakte de rechterteugel vast, dus die moest totaal los. En ze stopte gelijk met schudden.
Afbeelding

2. hier waren we langzaam aan bezig met de aanleuning, en gelijke druk op 2 teugels.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. even stappen tussendoor
Afbeelding

5. weer het met 2 handen naar binnen zetten op de volte als ze naar buiten wegliep
Afbeelding

6.
Afbeelding

De dag erna bij ons in de eigen bak.

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. tussendoor een beloning door haar te laten zakken als ze recht is. En dit voor een paard wat 2 maanden geleden niet naar rechts kon buigen.
Afbeelding

10. Af en toe pakken we nu een galopje mee.
Afbeelding

11. deze vond ik gewoon grappig, echt zo'n leuk moment. Lachen
Afbeelding

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re: Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:01

Ziet er weer super uit!
Oliv gaat echt met sprongen vooruit, fijn om te zien. Lachen

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:08

Ik vind jullie een leuke combinatie! Je hebt ook een geweldig mooi paard.
Ik vind soms wel dat je je handen iets te hoog hebt (da's nog niet zo storend) maar soms is de ene hoger dan de ander. Probeer ze iets meer bij elkaar te brengen, echt naast elkaar houden. Dan is het plaatje ook wat mooier.
Veel succes ermee! Knipoog

[Edit] Kijk maar naar foto 3, 6, 7.

Zeebries

Berichten: 2394
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: België

Re: Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:15

Ziet er echt heeeel ontspannen uit!
Het gelijke aanleuning-zoeken is soms nog best lastig é Tong uitsteken Zeker als ze wisselen van kant Clown
EN je onderschrift is van toepassing, jullie blijven maar vooruit gaan Tong uitsteken

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:15

Wat was precies het probleem dat je bij Adb bent gaan lessen? Ik vind 'm nogal lang, maar misschien moet je d'r zo rijden?

Marus
Berichten: 2330
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Re: Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:50

ziet er verder leuk uit! nou super dat het naar rechts buigen nu goed gaat! maar waarom heb jeje handen zo hoog? Moest dat??Of doe je dat automatisch?Want het lijkt mij als jeje paardje neerwaards wilt hebben dat jeje handen dan even wat lager moet zetten..

mirjamvd

Berichten: 985
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: Woerden

Re: Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:51

wouw ziet er echt super goed en ontspannen uit!
top dat ze vooruit gaat OK dan!

geit

Berichten: 1511
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: veenendaal

Re: Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:07

die handen zo hoog is volgens mij een manier van rijden van Adb toch?
ziet er goed uit hoor,leuk paardje heb je.
het lijkt alleen wel of je zelf ee beetje gespannen bent en je je schouders omhoog trekt.kan bedrog van het beeld zijn goot Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:19

ik vind haar handen prima zo. Dat zouden veel meer ruiters mogen doen, de meesten zitten (bij wijze van spreke) hun knieholtes te kietelen.

menollyke
Berichten: 361
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Eigen droomwereld

Re: Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 18:35

Marus schreef:
ziet er verder leuk uit! nou super dat het naar rechts buigen nu goed gaat! maar waarom heb jeje handen zo hoog? Moest dat??Of doe je dat automatisch?Want het lijkt mij als jeje paardje neerwaards wilt hebben dat jeje handen dan even wat lager moet zetten..


Het paard moet je niet neerwaarts 'vragen' door je handen laag te houden of ermee te spelen, je moet je handen juist wat hoger houden en stil. Het paard komt vanzelf aanbieden om te zakken. Daar heb je geen lage handen voor nodig.

Sammie schreef:
Wat was precies het probleem dat je bij Adb bent gaan lessen? Ik vind 'm nogal lang, maar misschien moet je d'r zo rijden?


We zijn met haar nog niet echt bezig met oprichting en verder. We zitten bij het begin van de aanleuning. Ze is langer doordat ze eerst zolang moet zijn dat het achterbeen goed neergezet wordt en pas dan pak je haar van voren korter. Dat kost allemaal nog tijd, daar zijn we nog niet.

@Geit, het kan zijn dat ik me soms iets span, maar daar ben ik mezelf dan niet van bewust. Ik zal eens er eens op letten.

Sammie schreef:
ik vind haar handen prima zo. Dat zouden veel meer ruiters mogen doen,
de meesten zitten (bij wijze van spreke) hun knieholtes te kietelen.


Bedankt. Lachen Dit voelt ook veel beter dan daar beneden lopen 'spelen' met je handen. Maar dat zal wel voor iedereen anders zijn.

geit

Berichten: 1511
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: veenendaal

Re: Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:37

ik spande mezelf ook ergs aan tijdens het rijden en daardoor trok ik mijn schouders ook een flink end omhoog,bij mij hielp het om af en toen heel diep te zuchten.als je dan uitademd ontspan je gelijk je schouders en kun je zo weer even verder,mischien dat je er wat aan hebt Haha!

menollyke
Berichten: 361
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Eigen droomwereld

Re: Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 00:39

geit schreef:
ik spande mezelf ook ergs aan tijdens het rijden en daardoor trok ik mijn schouders ook een flink end omhoog,bij mij hielp het om af en toen heel diep te zuchten.als je dan uitademd ontspan je gelijk je schouders en kun je zo weer even verder,mischien dat je er wat aan hebt Haha!


Ik gebruik dat trucje altijd op buitenrit als ik merk dat ik te gespannen ben en dan werkt het super. Ik zal eens letten op het feit of ik echt me schouders span. Op welke foto's lijkt het volgens jou meer gespannen schouders? Op die van de les zelf of de dag erna? (gewoon om eens te kijken)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 00:42

mooi plaatje, en het oog wil in dit geval niks nee. hoop dat ze helemaal weer opknapt, Ja succes!

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 00:48

ziet er goed uit nusch!

had vrijdag natuurlijk al wat foto's gezien op je laptop.... Nagelbijten / Gniffelen
k ben benieuwd of ze NOG beter loopt als ik terug ben van vakantie (dus over 2 weken)

Groetjes Marietje

geit

Berichten: 1511
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: veenendaal

Re: Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 04:01

menollyke schreef:
geit schreef:
ik spande mezelf ook ergs aan tijdens het rijden en daardoor trok ik mijn schouders ook een flink end omhoog,bij mij hielp het om af en toen heel diep te zuchten.als je dan uitademd ontspan je gelijk je schouders en kun je zo weer even verder,mischien dat je er wat aan hebt Haha!


Ik gebruik dat trucje altijd op buitenrit als ik merk dat ik te gespannen ben en dan werkt het super. Ik zal eens letten op het feit of ik echt me schouders span. Op welke foto's lijkt het volgens jou meer gespannen schouders? Op die van de les zelf of de dag erna? (gewoon om eens te kijken)


foto 1,3,4 en 11.maar kunnen natuurlijk ook net de momentopnames zijn Haha!

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Re: Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:15

Nice pics zeker die laatste vind ik wel grappig moment uitgekozen.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Re: Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:20

Jullie zijn lekker aan het werk samen! Moet een heerlijk gevoel zijn, dat het zo goed gaat en het paard zo vooruit gaat.

Ik vind haar ook vrij lang, maar wel ontspannen. En met je commentaar erbij snap ik ook waarom je haar nu zo rijdt!
Veel plezier en succes nog samen.


*Edit: spelfoutje eruit*

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Re: Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:21

Ik weet niet hoe het er eerst uitzag, maar dit ziet er superrelaxed uit. Ze lijkt ook helemaal los in haar lijf. Goed hoor.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:08

T ziet er goed uit hoor! We hebben veel geleerd door naar jou te kijken Ja En wat heeft je paard een geweldig galopje Lachen

Ik snap nog steeds niet wat het zgn 'probleem' zou zijn met je handen hoog houden tijdens trainingen. Dit werkt iig makkelijker dan het getruukte 'naar beneden drukken'.
Overigens is het ook niet 'zoals het moet van AdB', het ligt er maar net aan hoe je paard loopt. Ik heb geen moment mn handen hoog hoeven houden, maar gewoon op werkhoogte.
(net zoals de echte klassieke plaatjes van vroeger Knipoog )

Ongelijke hoogte ben ik ook wel gewend, maar dat is omdat coiboirijden nu eenmaal niet zo standaard is Haha!

Nogmaals, goeie foto's en ga zo door !!

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:27

Ziet er goed uit! Ik vond het in het echt nóg een beter beeld geven dan op de foto's
Jullie blijven vooruitgaan Knipoog

Moesji

Berichten: 378
Geregistreerd: 08-09-04

Re: Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:39

Mooie foto's weer (kan ook haast niet anders met 1000000 foto's Tong uitsteken)
Het ziet er super uit, ze gaat elke dag lekkerder lopen. Eindelijk les van AdB himself Haha!

menollyke
Berichten: 361
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Eigen droomwereld

Re: Olivia @ les van AdB (en de dag erna)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 16:01

Moesji schreef:
Mooie foto's weer (kan ook haast niet anders met 1000000 foto's Tong uitsteken)
Het ziet er super uit, ze gaat elke dag lekkerder lopen. Eindelijk les van AdB himself Haha!


Zoveel foto;s waren het uiteindelijk niet Tong uitsteken maar het waren er wel veel inderdaad.

Bedankt allemaal, ik ga ooit nog eens naast me schoenen lopen. Tong uitsteken Oliv blijft inderdaad lekker vooruit gaan. En het is gewoon heerlijk om haar nu te rijden. Lachen