van hall in leeuwarden..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

van hall in leeuwarden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 09:23

heey..

ik moet volgend schooljaar examen doen in Havo.. en daarna wil ik naar het van hall instituut in leeuwarden de opleiding paard & management gaan doen.. Haha!

zijn er bokkers die op deze school een opleiding volgen of gaan volgen..??


euhm.. Scheve mond


Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:27

ikke miscchien!!!! eerst nog ff rondkijken, maar van Hall staat zeker ook in mijn lijstje!

Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:42

owjah.. beetje info over de opleiding.. ook altijd welkom!!!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:47

Ik ben wel naar de open dag geweest, maar mij trok het niet zo daar. Het wordt trouwens op meer hoge scholen gegeven en het verschilt behoorlijk per school.
Leewarden was er een hele leuke school, gezellige sfeer e.d. Maar de opleiding zelf was voor een groot deel paard en weinig management (als je snapt wat ik bedoel). En dat trok mij absoluut niet...

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 09:52

wat ik begrepen heb van de open dag, dat het juist andersom was.. veel management en weinig paard..

euhm.. Scheve mond

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:57

Ik ben ook in Dronten wezen kijken, en daar was zeker weten meer management dan in Leeuwarden. En daar was het 50-50

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:16

Nou das toch alleen maar mooi, eerst meer paard .
Sinds die opleiding er is organiseren ze veel meer activiteiten, dat is wel top.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:29

ik heb de school ook bekeken, zag er heel leuk uit daar

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 11:34

wat voor een opleiding is die in dronten??

euhm.. Scheve mond

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:37

SAKKIA hier op bokt heeft er een jaar op gezeten en is toen overgestapt op onze school ( AOC Terra in Groningen)
Haar beviel het dus niet , als je wil weten waarom moet je haar even een PB'tje sturen.
Ik ben zelf een paar jaar terug ook naar die open dag geweest en naar die van het AOC, op het AOC prak het me toch veel meer aan dan in Leeuwarden, vandar dat ik naar Groningen ben gegaan.

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 11:38

is er in Groningen meer praktijk of zo..

euhm.. Scheve mond


Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:38

is die aoc opleiding ook hbo? en waarom sprak het aoc je toch meer aan?

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:39

adriana schreef:
Nou das toch alleen maar mooi, eerst meer paard .
Sinds die opleiding er is organiseren ze veel meer activiteiten, dat is wel top.


Zijn genoeg mensen die alleen maar paard hebben en verder niks. Daar bereik je weinig mee in je leven...

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 11:43

daarom wil ik graag naar Leeuwarden.. dan heb je ook de management erbij.. je kan dan ergens anders wel het lesgeven en trainen leren.. dat ben ik van plan te gaan doen.. als ik het dan toch niet leuk vind in de paarden ( erug onwaarschijnlijk... Tong uitsteken ) heb ik in ieder geval het management gedeelte.. dan kun je dus nog iets anders doen dan wanneer je alleen maar gediplomeerd stalknecht bent..

euhm.. Scheve mond

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:48

Het blijft natuurlijk niet alleen maar bij het leuk of niet leuk vinden in de paarden. Het is toch ook wel erg makkelijk om een baan te knnen vinden.
Dronten is ook Paard en management.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:05

In Groningen is het ook management, tenminste als je de 4jarige opleiding doet ( die ik nu doe)
De eerste 2 jaar krijg je veel met paarden,verzorgen etc. Vanaf jaar 3 ga je echt met managen aan de gang (incl rotvakken zoals bedrijfsadministratie, boekhouden etc)
Vanaf volgend jaar moet ik op zoek naar een stageadres waar je ook het bedrijfsrunnen leert, dus niet echt stalwerk, maar ook het fiscale gedeelte.

Je hebt erg veel praktijk ( vind ik )
1 dag in de week een hele dag praktijkles op de manege
Bestaat uit: Poetsen. longeren, bandageren, monsteren, lineair score, ziektes, beenstanden etc etc.

We krijgen veel clinics ( Lammert Haanstra, Eric Veenstra, paardentandarts)

Veel excursies ( Zangersheide, Emile hendrix, Pavo fabriek, IJzeren man, Radstake, Team Nijhof en ga zo maar door)

en heel veel en lang stage
Het eerste jaar hadden we een half jaar lang 4 dagen stage, dit jaar waren het 3 dagen, omdat we meerdere lessen anders niet in 1 dag konden plaatsen.

Groningen sprak mij hierdoor al erg aan; want je kan de theorie wel zo goed kennen, maar je hebt toch met levende wezens te maken dus voer het maar in het echt uit.

ik had het gevoel dat ik uit Groningen meer kon halen dan uit Leeuwarden.

Er is wel 1 nadeel maar dat zal altijd wel zo blijven, er word erg op gehamerd dat KWPN de broodverdieners zijn, met een ander ras kan hetw el leuk zijn , maar kom je niet aan je geld.
Daar hebben wij nog regelmatig een discussie over met onze leraren
Maar verder vind ik onze opleiding om niet over te klagen

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 18:49

Ik zit op het Van Hall, tadaa: ik studeer paard en management. Zit nu in het tweede jaar en behoor dus tot de aller eerste groep pm'ers (zoals wij dat zeggen). Heb nu weinig tijd, maar voor meer info: pb!

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 10:19

dronten is management en paardenhouderij, moet je anders ff snowdon pben, die zit erop geloof k.

van hall lijkt mij minder leuk als dronten (ben op beide open dagen geweest)

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 11:03

Ook ik zit in Dronten. Hier in Dronten is het meer management dan paardenhouderij 80%-20% ongeveer. Wanneer je meer met paarden wil doen heb je meer aan een mbo opleiding dan aan een hbo. De opleiding management & paardenhouderij bestaat al een paar jaar. Het was eerst een deeltijd-opleiding.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 16:04

Ik wil tot nu toe naar van Hall, diermanagment, en dan wildlife. Ben ook ben de opleiding paard en managment gaan kijken maar dat trok mij niet zo.
Weet nog niets zeker maar heb nog 2 jaar om te kiezen, tijd zat.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 18:01

Ik heb van Hall gedaan, Diermanagement (waar paard & management weer een onderdeel van is..) en dan de richting Beleid en voorlichting, samen met de richting wildlife management.

Het AOC is zeker geen HBO maar een MBO! Alleen zit er in hetzelfde gebouw in leeuwarden zowel HBO (dat is het van Hall) als MBO (aoc friesland) en op het mbo wordt paardenhouderij aangeboden. Ik denk dat daar de verwarring zit. Het HBO is nl erg management gericht, met veel theorie!! Het MBO is juist andersom, veel praktijk en weingi theorie!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 20:03

Vraagje voor Sanex, welke opleiding doe jij nu dan en op welk niveau is dat?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 20:06

Ik doe de opleiding Paardenhouderij, zo word het bij ons genoemd.

Die heb je in 2, 3 en 4 jarig dus niveau 2, 3 en 4.
In niveau 2 en 3 is het voor de paardenhouderij alleen en in niveau 4 is dus ook de management erbij.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 132 bezoekers