Naar les, het was weer een onderneming :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Naar les, het was weer een onderneming :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 23:14

Goed, vanavond weer ff fanatiek gaan lessen.
Paard was al niet zo enthousiast toen ik richting manege stapte, en jawel, dat glimmende nieuwe groene electriciteitskastje was de ultieme reden om maar eens rechtsomkeert te gaan Boos!
Daarbij ging ze bij iedere poging om weer richting manege te gaan recht omhoog, weer heerlijk de oude trucjes toegepast Komt er een man aan in een ongelooflijke BMW, liet hem even voor gaan, kijkt mij heel angstaanjagend aan, rijdt weer verder. Paard had nog even tijd nodig om volledig overtuigd te zijn van het feit dat verder steigeren geen zin had. Keek ik achterom, is die man uit z'n BMW gestapt en vroeg zich af of alles wel goed kwam Haha! Wel heel aardig van die man Lachen Stomme is dat ik me er zelf nooit zo druk om maak, omdat ik t paard wel goed ken, maar ik kan me voorstellen dat het er voor de leek wat angstaanjagend uit ziet Haha!

Goed, uiteindelijk heelhuids op de manege beland, nog even moeilijk doen voordat ik de bak in ging, ('hoe ouder hoe frisser, zei de DA die er met zijn zoon ook was' Haha!), maar daarna afgelopen. Les ging verder prima, Almelo here we come!

Terugweg uiteraard niks aan de hand, komt er een mega tractor aan in de schemering, met volle verlichting aan, reed hard en had er ook nog een enorme hooiwagen achter hangen, dit alles op een smal weggetje. Wat denk je, paard kijkt niet op of om. Paarden... Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:17

Kijk! Dat is nou Dirk zoals we Dirk willen zien Tong uitsteken

Helemaal gek die oude dame Haha!

Romkabouter... Zo kleurrijk, maar toch kleurloos!
~ Schiet met scherp: Canon EOS 1D mark II / 20D + Canon EF 70-200/2.8 L USM IS + Sigma 17-35mm F2.8-4.0 DG EX ASF HSM + Canon 430EX Speedlite ~

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:17

Wat een paard zeg
Gelukkig is alles goed gegaan. Kan er inderdaad eng uitzien denk ik voor een buitenstaander.
Zo was ik laatst onderweg naar Balloo, had een houten kont dus liep er een stukje naast, cap nog op, zijn 3 (!!) auto's gestopt om te vragen of alles okee was. *LOL* Wel lief Lovers
Dus je gaat er echt tegenaan in Almelo? Ga heel hard mijn best doen om te komen kijken. BBQ op vrijdag gaat denk ik niet lukken, maar een doordeweekse dag zit nog wel in de planning dus misschien kan ik je ook nog zien rijden!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:19

Hoe ouder hoe frisser *LOL*

Hmmmmm Tong uitsteken

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:59

Paard met karakter he! Dan krijg je dat *LOL*
Ik ken nog zoeentje... om hopeloos van te worden.... Knipoog Haha!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:31

Heb je dat bijgeleverde boekje dan niet meer?
Je weet, wel , de gebruiksaanwijzing!

Mooie beesten he, die paarden.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:51

Naz schreef:
Terugweg uiteraard niks aan de hand, komt er een mega tractor aan in de schemering, met volle verlichting aan, reed hard en had er ook nog een enorme hooiwagen achter hangen, dit alles op een smal weggetje. Wat denk je, paard kijkt niet op of om. Paarden... Haha!


dat snappie toch niet he..........paarden........

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 10:53

Beetje karakter is wel leuk, maar soms... Haha!
Ik ben benieuwd of ze er na 5 dagen achter elkaar rijden nog zin in heeft Scheve mond

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:03

ow wat zijn het toch af en toe dieren die niet te snappen zijn he? Verward

Maar de terugweg was natuurlijk leuker, want dan ga je lekker naar huis en dan moet je niet moeilijk doen, dus dan ben je nergens bang voor Tong uitsteken

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:11

Ben benieuwd wat Dirk van het mooie Twèèènte vindt. Ook hier hebben we kabouters onder ieder zandkorreltje en achter ieder grassprietje. En haast op elke hoek van de weg een electriciteitskastje. Haha!

Wel aardig van die man dat-ie zo bezorgd was. Heb helaas al te vaak anders meegemaakt. Hoewel ik ook regelmatig (net als Cody) te horen krijg of het wel gaat als ik de laatste km na een training naast de knol loop... Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:33

Jeetje, ik heb Ironique nooit naar zien doen.
Ze lijkt altijd de rust zelve!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:45

Net of ze het weten hè, ik wil niet naar les!! En als ze er eenmaal zijn, ach ik ben er nu toch laat ik nu maar even m'n best doen Knipoog

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 14:31

Picasso schreef:
Jeetje, ik heb Ironique nooit naar zien doen.
Ze lijkt altijd de rust zelve!


Dan had je haar het eerste jaar dat ik haar had moeten zien... toen kwam ik het erf niet eens af. Heb haar een keer ontzettend aangepakt, dat heeft zeker gescheeld, maar eens in de zoveel tijd probeert ze het weer

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:36

Naz"]
[quote="Picasso schreef:
Jeetje, ik heb Ironique nooit naar zien doen.
Ze lijkt altijd de rust zelve!


Dan had je haar het eerste jaar dat ik haar had moeten zien... toen kwam ik het erf niet eens af. Heb haar een keer ontzettend aangepakt, dat heeft zeker gescheeld, maar eens in de zoveel tijd probeert ze het weer
[/quote]

Wat een rare knol! Haha!
Griet zei dat ze altijd zo braaf was

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 15:06

Overigens hebben een aantal bokkers ook gezien hoe ze kan zijn (rit Gasselte, rit Havelte), maar t gaat wel steeds beter.
Meestal is ze ook wel braaf, alleen niet altijd Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:08

Dus haar jonge ego kwam weer even tevoorschijn Haha!
Weet inderdaad nog wel dat ze in het begin om het hutje mutje stond te steigeren,gek ding Knipoog
Ach een paard met karakter is toch wel het leukst,beter dan zo'n sukkeltje die alles doet zonder eens tegen te werken.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:32

Hi, hi, ik heb haar twee jaar terug jaar ook wel eens op haar achterbenen op het fietspad zien staan... Lijkt inderdaad indrukwekkend Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:10

Tsjonge jonge, nou die Ironique blijft me verbazen hoor *LOL*
Waarschuw je Drachten en omstreken effies als je weer op pad gaat?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 18:12

Ik kom net terug van een ritje, niks aan de hand Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:15

Gelukkig ben ik niet de enige met een paard met van die grillen....
ik was gister nietsvermoedend in haar eigen weiland aan het rijden. Wij gebruiken van die oranje tonnetjes om hindernissen mee te bouwen(liggen er altijd), gaat ze daar ineens een stennis om lopen bouwen......vaag beest.

Volgens mij komt het omdat het merries zijn, vrouwelijke wezens zijn gewoon onnavolgbaar;-)!

(edit: typfout, voor de verandering)

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 19:11

misschien ligt het aan het effect dat de ruiter op het paard heeft ????
Meestal als ik erbij ben is ze vrij rustig, of heeft soraya dit kalmerende effect op dirkje?

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:26

Reacties van buitenstaanders zijn altijd goed he! Hetzelfde kun je verwachten als je met ee paard aan de hand gaat rijden. "Ben je iemand verloren?" "heb je onderweg een paard gevonden?" ennoem maar op.

Lekker anders he, zo'n paard dat je regelmatig weer test. Met Des valt het heel erg mee, hoewel ik betwijfel dat ze rustig zal zijn als ik er na de beavlling op stap. Ze krijgt nu nl weinig beweging maar wel een keer zoveel biks als normaal.....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie