Vliegen, welke deken is dé oplossing??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Vliegen, welke deken is dé oplossing??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 15:46

Nou mijn paard heeft dus extreen last van vliegen. Ze zit helemaal onder de bulten. Nou zei iemand mij dat ik dan eens moest kijken of een deken dan wat zou zijn, want zo is het gewoon zielig om haar op de wei te zetten. Ze is heel erg onrustig en helemaal bezweet doordat ze de hele tijd blijft lopen/schoppen om maar van die vliegen af te zijn. Maar aangezien ze het zo erg heeft dat een gewone vliegendeken ook niet helpt (dan heeft ze nog heel erg last op de nek enz.) en als je normaal een deken met hals koopt sluit het toch niet helemaal aan bij de hals dus kunnen er nog vliegen in komen werd mij verteld, dus zareb we te denken aan zo'n vliegendeken te denken die ook voor zomer exceem word gebruikt. Nu was dus de vraag: wie heeft ervaring met die dekens?? En wat is je ervaring met die deken? Welke deken gebruik je precies? etc..
Alvast heel erg bedankt namens mij en pompano


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:30

Jeetje, kwam vandaag bij mijn paard aan,zaten redelijk wat bloedvlekken en heb zo een 7 horzels kapot gestampt! Extreme duivel

IK had een tijdje geleden bij de tentenkamp zo een goed koop vliegendekentje gekocht (1euro ofzo) omdat ik van mening was dat die dingen toch niet helpen..Nou, deze helpt wel degelijk...
Tis een vrij dikke geweven (?) stof .. ziet er alleen niet uit dat ding maar het helpt...
Dikke gaatjes stof dus..Sorry kan je verder iet echt helpen..

Groetjes!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:38

Ik heb echt een super fantastische vliegendeken die niet kan scheuren. het is nl gemaakt van een heel licht kunststofvezel. Ik heb het geluk gehad dat ik hem kreeg van een stalgenootje. Ze gebruikt een zelfde soort deken maar dan een veel nieuwere versie. De dekens zijn niet goedkoop [dacht iets van E125] maar ze gaan lang mee.

Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:00

Vorig jaar heb ik ook een vliegendeken van bucas gekocht. Zeker niet goedkoop, maar wel ijzersterk. Wij staan zelf tegen een bosrand aan waar het stikt van de horzels. Nou geen probleem meer, de andere paarden werden zowat lek gestoken, maar mijn paard had nergens last van. Ik raad het je ook aan om er een voor je paard te kopen.

ik hou van mij sjappie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:04

Ik heb zo'n monnikenpakje van Haary's Horse geloof ik. Werkt supergoed en kost rond de 80 euro. Hij blijft goed liggen en scheurt niet zo snel.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:46

Ik heb ook een vliegendeken van Bucas met hals. Aangezien ze bij ons op stal de deken niet opdoen voordat ze op de wei gaat heeft ze hem dag en nacht om. Hij heeft het hele vorige jaar al doorstaan, en nu heeft ze hem "lekker" weer op. Wel duur, maar het werkt zeker!!

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:30

Rambo fly van Irish Horse Ware. Perfect Lachen

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 13:44

Ik heb nou ook zo'n bucas deken besteld. Over 2 weken is hij als het goed is binnen, hoop dat het werkt. Heb haar zolang maar even haar gewone vliegendeken opgelegd, is beter als niets. Bedankt voor de tips allemaal!! Ik laat jullie weten of het werkt

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:58

ik heb vandaag ook met m'n KKK pakkie van Harry's Horse gereden. Geen daas doorheengekomen en fijn 25 kilometer voor joker gelopen. Heb kopstuk heb ik thuisgelaten want dat ziet er helemaal gek uit. Het is iig stevig en de dazen kropen er niet onder. Het geheel had ik ook nog ingespoten met veerust.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 00:15

Ik heb ook een ridderpakje van Bucas Haha! voor allebei de paarden... de paarden staan een stuk rustiger in de wei. Max was soms net een maanlandschap met al die grote bulten.
De dekens helpen ook nog eens tegen de warmte, het is net of het koeler is als ze die dekens ophebben....
Een echte aanrader dus.... (alleen niet echt goedkoop, helaas!)

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:01

Vraagje....,hoe blijven deze dekens liggen als de paarden er mee in de wei gaan rollen? Scheve mond
Iemand daar ervaring mee?

There are only two emotions that belong in the saddle:
One is a sense of humor,
And the other is patience... John Lyons

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:36

zonder singel zal hij om de nek hangen,lijk me trouwens wel logisch als je even nadenkt Knipoog
en met singel blijft hij rdelijk goed liggen.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:48

Ik bedoel natuurlijk de bucas dekens,deze hebben kruissingels en bilkoorden,ik snap ook wel dat die zonder singels niet goed blijven liggen Scheve mond .
Maar die met kruissingels zouden ook wel kunnen gaan schuiven,zoals sommige gewone dekens,iemand ervaring ermee?

There are only two emotions that belong in the saddle:
One is a sense of humor,
And the other is patience... John Lyons

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:50

heb bij mickey eens eentje omgedaan met die koorten en alles,ze blijven hetzelfde liggen als een gewoone deken.
vooral nou bij jos opeens de paarden lek gestoken worden door de dazen,vliegenspray en niets meer helpt...

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 11:19

Goede kwaliteit dekens blijven goed liggen.
Ik doe nooit een extra dekensingel erom, gewoon wat er standaard opzit en na het rollen schudden ze de deken weer gewoon op zijn plaats Lachen

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 12:15

Mm, mijn paard heeft dan waarschijnlijk niet zo'n goede motoriek. Ze is er erg goed in om met haar deken nonchalant over haar linkerschouder na het rollen naar mij toe te komen om te laten zien dat er iets niet helemaal goed gegaan. Maar dat probleempje is nu opgelost met een dekensingel.
Ik moet wel toegeven dat mijn deken maar iets van 80 euro was, ik ben niet zo rijk moet je weten.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:16

Mijn bucas vliegendeken heeft geen kruissingels even tussendoor...
Zitten inderdaad bilkoorden aan (voor die van mij een MUST) en 1 singel gewoon recht van de ene naar de andere kant.
Met rollen blijft die van mij ook prima zitten, en Mursey rolt wat af!
Ik moet geloof ik verkoper worden van Bucas dekens... onze halve stal heb ik ze al aangesmeert, en nu begin ik hier ook nogeens Knipoog

Back in the saddle Haha! 20-9-2008


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Stp en 105 bezoekers