Hoe ga je naar een clinic:netjes of als altijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wembley
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: alphen aan den rijn

Hoe ga je naar een clinic:netjes of als altijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 12:21

Aankomende zaterdag heb ik een clinic van Jarco Dun
Nou heb ik natuurlijk niet elke week / maand les van een proffesional.Nou vroeg ik me af hoe gaan jullie zo'n les in??Gewoon zoals je altijd rijdt , zadel met een normaal dekje eronder en gewoon peesbeschermers enz. of gaan jullie in het'net''??Dus witte bandages en een wit dekje???
En is het slecht om bandages om te doen als je normaal altijd met beschermers rijdt???Mijn pa zegt dat een paard daaraan went en dat je dan altijd met bandages moet rijden????

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:23

nee hoor van een keer met bandages rijden worden ze echt niet slecht. Als jij 6 weken in het gips zit hoef je ook niet gelijk de rest van je leven een beugel om................ Enuh ja ik zou voor net gaan........

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:26

Ik zou voor wat nets gaan. Je hoeft dan niet helemaal in wedstrijd tenu te verschijnen maar wel even een net schoon sjabrakje, nette schone bandage's, nette broek+trui/blouse enzo. Dus niet helemaal in tenu maar wel gewoon goed verzorgd.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:27

Wat ik zelf het mooist vind zijn witte bandages en dekje, en dan voor jezelf gewoon een nette rijbroek met shirtje en evt bodywarmer. Vind westrijdkleding dan net iets te overdreven.

Maar goed, als je geen witte bandages hebt zou ik gewoon lekker gaan zoals je altijd rijd, maar wel goed gepoetst ed.

wembley
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 13:02

Ik heb witte bandages en een wit dekje .Ik vind zelf dat ik in het net moet gaan omdat het toch een betere uitsraling heeft!!!Verdere tips zijn altijd welkom.

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:22

Laatst een clinic gereden bij Hans Peter Minderhoud. Rinaldo ingevlochten, witte bandages en dekje. Zelf in m'n witte rijbroek en een jasje (geen wedstrijdjasje).

Vond het erg leuk om Rinaldo zo te "presenteren". Ook vind ik het leuk om een tutteldag met een doel te hebben.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:28

Zelf besteed ik daar extra aandacht aan. Dus met witte bandages, sjabrakje en zelf een nette blouse en broek (niet in wedstrijdkleding, maar ook weer niet mijn dagelijkse outfit). Wel leuk zo dat tutten voor een clinic en heb ook altijd het idee dat diegene die les staat te geven dat wel extra waardeerd. Heb ze wel eens op een clinic in Ermelo gezien van paarden die niet getoilleteerd zijn, lange koot haren, lelijke manen, smerige staart en strontvlekken op de kont. En als je dan zelf je paard netjes hebt, in mijn geval dan met vlechtjes, schone benen en staart, bandages, schoongemaakt harnachement, dan krijg je vanzelf leuke complimenten, en das ook leuk.

Wel een leuke clinic in het vooruitzicht van Jarco Dun! Veel plezier.

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:32

dat van die bandages is echt onzin hoor! zijn benen worden daar echt niet slechter van het is alleen maar beter om te bandageren omdat het veel meer bescherming geeft (mits je goed bandageerd want slecht bandageren is helaas ook 10x slechter)

veel succes met de clinic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 15:16

Ik zou lekker op Chique gaan, dat maakt het allemaal nog eens extra feestelijk!
Mijn door-de-weekse outfit is ook altijd goed op elkaar afgestemd, broek, shirt, dekje en bandages. Maar dat vind ik gewoon leuk. Dressuur gaat toch om een mooi plaatje en dat wordt alleen maar leuker om naar te kijken als er ook aandacht is besteed aan de kleurtjes.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 15:40

ja ik zou ook alles mooi en netjes maken en in het wit
staat mooi!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:19

ik zou ook netjes gaan ja.
trouwens je kunt ook wel een zachte kleur zoals beige,groen ofzo omdoen (shabrak met bandage's) is ook leuk,maarja wit is dan toch weer een iets netere uitstraling.

wembley
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 22:17

Ik was ook wel van plan om hem te wassen ,vlechtjes ben ik nog niet uit omdat ik al vroeg moet rijden en als ik het er de avond voor doe heeft ie ze sóchtends er al weer uit gehaald.Ik laat jullie nog wel weten hoe het is gegaan!!!

Kennen jullie Jarco dun eigenlijk???

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:25

Netjes.
Veel plezier en succes!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:25

Ik zou ook op Chique gaan, paard netjes ingevlochten en een witte rijbroek, laarzen en een net truitje of blouse met bodywarmer erop.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:32

Invlechten doe ik meestal niet voor een clinic. Wel een wit schabrak en witte bandages en meestal een dressuurblouse met bodywarmer.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:32

hey
begin dit jaar heb ik een les gereden bij Annemiek van der Vorm. Ik heel netjes met wit dekje en witte bandages, komt al de rest daar aan met andere kleuren (zwart, blauw, groen, ...) en sommigen ook met peesbeschermers Bloos Haha!
Het staat natuurlijk wel netjes. Ik zou het paard gewoon heel erg netjes maken, maar niet invlechten. Zorg er gewoon voor dat de manen netjes getrokken zijn. En dan wel een sjabrakje met bijpassende bandages, maar bijvoorbeeld in zwart, donkerblauw of crème, dat staat altijd wel mooi.
veel plezier!
xxx

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:37

Hoi Wembley,

bedoel je Jarco de fysiotherapeut????????

Wat voor een soort clinic krijg je dan van hem waar je ook bij moet rijden??

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:47

ik zou er wel voor zorgen dat mijn paard goed schoon zou zijn.. maar verder gewoon met de spullen waar je normaal ook mee rijdt.. het gaat toch om de training..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:54

Ja idd, ik ken Jarco ook als fysiotherapeut. Net als Ratjetoe ben ik benieuwd wat voor clinic het is: een algemene of eentje waarbij hij op bepaalde dingen let (gewoon even nieuwsgierig!).

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:58

ik zou netjes verzorgd gaan, maar niet moeilijk doen oer de kleur van het dekje. Dat interesseert me echt geen fluit.

Maar gewoon netjes verzorgd en dan moet het goedkomen

wembley
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 19:09

Ja ik krijg zeg maar rijles maar dan op fysiotherapeutische basis.Dus het komt er op neer dat hij kijkt hoe jij beter op je paard kan zitten en hoe jou paard dus zijn bewegingen beter kan uiten omdat jij het paard dan niet in de weg zit.De pensionhoudster rijdt 1 keer per maand bij hem , en je ziet nu al merkbaar verschil!!!Ik laat het nog wel weten hoe het was.Maar je mag ook komen kijken het is van 10 uur tot 12 uur en van 13 uur tot 16 uur.entree is 2,50 euro Nou jullie horen nog van me

wembley
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 22:09

Het is trouwens op pensionstal de kastanjehoeve in langeraar.Langeraarse weg 181

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 22:25

beslist netjes