Konijnenvraag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Konijnenvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 18:58

Ik heb dus twee konijnen, het mannetje is inmiddels zijn mannelijkheid verloren en ze zitten nu ruim een maand bij elkaar, maar het feest is weer begonnen.
De hele tijd zit het mannetje het vrouwtje te sarren, zij wordt daar harstikke gek en vals van. Bovendien heeft ze een, welliswaar onschuldig, wondje op haar rug die het mannetje openhoud. Ik laat ze nu even tijdelijk uit elkaar tot het wondje genezen is, maar hoe moe dit nou verder. Ik wil ze niet uit elkaar laten want het vrouwtje kan niet alleen zitten, dan wordt ze supervals.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:01

het gecastreerde mannetje ruilen voor een ander vrouwtje? ik zie het anders niet zitten. overigens, hoe lang is het geleden dat het mannetje gecastreerd is>? Als dat slechts een kwestie van 6 weken is, dan kan hij nog goed veranderen. Maar na een jaar zou hij toch rustiger moeten zijn.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:34

Misschien een poosje met gaas ertussen, dat ze elkaar wel kunnen zien maar niet kunnen verwonden? En dan naast elkaar voeren?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:58

Raar dat hij zo lastig is, ik heb mijn mannetje ook laten helpen en er is niets meer aan de hand. Hetvrouwtje is juist lastig die wil steeds op hem springen en plukt haren uit zijn rug voor een nestje (die er niet is)

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 23:22

Ik denk dat ik er wel gaas tussen doe om dat te proberen, hij is nu 2 maanden ongeveer gecastreert. In het begin ging het heel goed, maar helaas nu niet meer. Hem ruilen zie ik niet zitten, tis tenslotte wel mn knuffelnijntje

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 00:24

Ik heb 2 voedsters (hoogstwaarschijnlijk zusjes) en die 'rijden' ook op elkaar, volgens mij doen alle konijnen dat bij elkaar Clown

sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:21

mijn mannetje was ook geholpen. Alleen van de dierenarts moesten we 2 maanden los van elkaar houden. Ze hadden toch allebei hun eigen hok.

Dus na 2 maanden los gelaten in de kamer en er is niets aan de hand. Ze maken wel een ruzie dan hoor je het vrouwtje rare geluidjes maken, maar voor de rest gaat alles goed. Geen wondjes ofzo.

Wat je ook kan doen is het vrouwtje apart in een hok doen en het mannetje ook, maar zet de kooien naast elkaar zodat ze elkaar kunnen zien zo doen wij het ook. En je kunt ze dan gezamelijk los laten. (als je dat doet) in de kamer hebben ze toch meer ruimte.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:21

Gaas ertussen kan heel goed helpen. Ik heb zo mijn hok ook gebouwd. Ik heb 1 groot hok, met 3 verdiepingen en trappetjes. Op de middelste verdieping het ik in het midden gaas gedaan zodat ze ieder een half hok hebben. Gaat super, maar je moet ze nu (na een jaar ruim) niet bij elkaar zetten, dat vreten ze elkaar op. (Ik heb er overigens 5 waarvan 1 ontbalde man)

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:44

Misschien kun je eens bij http://www.bunnybin.nl gaan kijken en daar een berichtje achter laten voor Wilma.
Ze vangt dump konijnen op en weet ontzettend veel over konijnen in het algemeen. Wie weet kan ze je de juiste tip geven.

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:43

Mijn konijn rijdt juist op m'n cavia.. Haha!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:45

Moonlover schreef:
Mijn konijn rijdt juist op m'n cavia.. Haha!



Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:02

masja"]
[quote="Moonlover schreef:
Mijn konijn rijdt juist op m'n cavia.. Haha!



[/quote]

Echt, sirrieus!
Ze zitten samen in 1 groot buitenhok, vermaken zich prima en kunnen niet zonder elkaar.. Lovers

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 21:24

Het blijft niet alleen bij rijen op elkaar, maar het is echt vechten de plukken haar vliegen in het rond, mn voedster wordt er gek en vals van.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:33

ik zou ze tch echt uit elkaar halen want niet elk konijn kan met elkaar omgaan of ze moeten elkaar niet meer, want misschien een oplossing is cvoor je voedster is een knuffelbeer erbij te zetten, de knuffel mag niet groter dan het konijn zijn, dat helpt echt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!