afvallen, sport?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

afvallen, sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:24

Ik ben bezig om af te vallen, dit lukt niet zo heel erg goed eigenlijk. Nu moet ik ook echt nodig iets doen aan mijn conditietraining. Want dit is echt 0,00! Bloos . Ik was eigenlijk een beetje opzoek naar een sport dat beide combineert. Ik dacht zelf aan Tai Boo (hoe schrijf je dat). Wat denken jullie? Lachen
Zijn er nog mensendie veel baat hebben gehad aan een andere sport... (geen fitness dan is de verleiding er om n weekje over te slaan, omdat je zelf kan bepalen wanneer je gaat.) Lips are sealed


Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:48

Misschien een leuke teamsport...?
Hier kan je al minder snel een keer mee overslaan....gezien de teamspirit..Knipoog

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:00

Zwemmen is heel goed voor je lichaam en skaten ook.
De meeste sporten zijn wel goed voor je conditie.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:23

Begin simpel vraag iemand of je elke dag de hond mag uitlaten dit is en stok achter de deur, ga met de fiets winkelen. Op deze manier kan je rustig je conditie opbouwen en later een actievere sport

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:32

Ik heb zelf Tae Bo gedaan, ik viel er niet van af (was ook niet de bedoeling), maar je wordt wel flink aan het werk gezet en het is hartstikke leuk! Als je de discipline hebt het ook zelf af en toe te doen lijkt het me een goede keus.

Kerstmuts

whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:01

Jah, zwemmen is heel goed en leuk, heb et zelf ook een tijdje gedaan, kreeg echt een hele goede conditie en ik voelde me er heel lekker door. Veel succes!

Chill out Lachen

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:02

Paardrijden Haha!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:24

Wanneer je gaat fitnessen in groepsverband moet je ook komen hoor.
Ik fitness 3 keer in de week, bij mij op de sportschool heb je verschillende takken.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:37

je kunt ook een beetje op de kleine dingen gaan letten, bv. geen snoep meer op school kopen en geen dikke laag pindakaas met hagelslag op je boterham. en veel water ipv cola enzo. scheelt ook al een hoop calorietjes Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:52

Ik heb een tijdje samen met een vriendin op fitnes gezeten, maar aangezien zij geen doorzettingsvermogen had en eigenlijk meer zat te kletsen (we bellen elkaar al elke dag!!) Stak ze mij ook lichtelijk aan met niets doen....... Ik eet nu de laatste tijd ook gezonder, drink meer water. Alleen het probleem is dus dat ik 's avonds veel buien heb waarbij ik snel! wat lekkers pak..... En dan is dat lekkers zo weg voordat je het door hebt.
Eigenlijk heb ik van alles geprobeert, fitness,veel fietsen(elke dag zo'n 15 km en 15 km terug naar school) de hond laat ik ook elke dag uit.

Vandaar dat ik voor de verandering dit maar wou proberen. Maar dan alleen dus niet met een vriendin ... lekker jezelf in de zweet werken Tong uitsteken haha. Maar ik dacht misschien hebben jullie nog wel enkele leuke ideeen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:54

Je kunt naar de sportschool gaan en daar vragen of ze conditietrainingen hebben. Dat is ook in groepsverband. Wat ook een heeele goede manier is om af te vallen en conditie op te bouwen tegelijkertijd is spinbiking, dat kan ook in de sportschool.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:06

Flair: wat houdt dit precies in?soort van een racefiets?

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 00:44

Indies schreef:
Paardrijden Haha!


Daar zou je 'n dikke kont van krijgen Tong uitsteken *Kijkt achter zich en bevestigd het*
Maar paardrijden val je niet echt van af, je krijgt er wel een bepaald soort conditie van (waar je eigenlijk niks aan hebt bij andere sporten Frusty).
Ik mag ook wel een paar kilo afvallen, maar het gaat er vooral om dat ik strakkere buik- en bilspieren moet krijgen. Ik neem me steeds voor om het 's avonds voor het slapen te doen ('s ochtends ben ik te stijf Haha!), maar dan ben ik natuurlijk wel errrg moeee Dromen (/lui) en komt er weer niks van Scheve mond

It never eats, it never sleeps, it never stops...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:40

[***] schreef:
Flair: wat houdt dit precies in?soort van een racefiets?


Idd zoiets ja, een soort racefietshometrainer Haha! Dat kan je gewoon in lesvorm doen, als je echt snel conditie wilt krijgen en veel calorieen wilt verbranden kan ik je dat zeker aanraden!

Verder kan je wel een hoop strakker worden van paardrijden. Je gebruik een hoop spieren. Ik heb bijvoorbeeld als ik gesprongen heb altijd last van mijn bovenbenen en kontspieren Voel ik vaak mijn buikspieren als ik gereden heb, heb ik op een sterk paard armspieren nodig. Je drijft aan met je kuiten dus die gebruik je ook.

28-09-2007
Nothing compares too you...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:49

idd met veel paardrijden en je eetgewoonte aan te passen kom je ook al een heel eind hoor!

Amor Vincit Omnia

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:29

Kais"]
[quote="Indies schreef:
Paardrijden Haha!


Daar zou je 'n dikke kont van krijgen Tong uitsteken *Kijkt achter zich en bevestigd het*
[/quote]

Onzin!!

Zwemmen is idd een hele goede sport. Bijna alle spieren zijn in beweging tijdens het zwemmen, het is niet belastend (als ik daarentegen bijv ga lopen heb ik achteraf last van pijnlijke enkels & knieën), het wordt soms zelfs aangeraden bij rugklachten.

Ikzelf probeer om regelmatig te gaan zwemmen (heb als kind competiegezwommen & het zit er gelukkig nog wel een beetje in), & ik moet zeggen dat het enkel lukt om me naar het zwembad te slepen als ik met iemand heb afgesproken & er dus op het moment zelf niet onderuit kan... Tai boo heb ik ooit ook wel 's ff gedaan, maar vond het maar niets; met fitness ben ik verschillende keren begonnen maar was het altijd redelijk snel beu. Klimmen is ook leuk, fietsen (maar dat doe je al), afin, ik ben fan van buitensporten Lachen

Heb er zelf geen ervaring mee (ben nog nooit van mijn leven op dieet geweest oid), maar het lijkt me dat je als je wil afvallen aan je voeding moet werken. Want als je kijkt hoe lang je bijv moet zwemmen om 1 extra boterham weg te werken... Een vriend is er in geslaagd om op nog geen 2 weken tijd anderhalve kilo af te vallen enkel & alleen door limonade te vervangen door water en fruitsap. Maar sporten is uiteraard wel heel gezond!

Misschien een interessante link: http://perswww.kuleuven.ac.be/~u0000727 ... ewegen.htm

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:32

& Als je graag danst: swing- of salsa-les nemen. Héél leuk Lachen

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:48

[***] schreef:
Ik eet nu de laatste tijd ook gezonder, drink meer water. Alleen het probleem is dus dat ik 's avonds veel buien heb waarbij ik snel! wat lekkers pak..... En dan is dat lekkers zo weg voordat je het door hebt.


Dan moet je dus in ieder geval geen lekkers in huis hebben, dan kan je het ook niet pakken. Als je trek krijgt in iets, probeer dan een appel te eten of een ander fruit wat je lekker vind (geen banaan, daar zitten veel koolhydraten oid in). Dat zal ook al veel schelen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:55

Bij mijn buren hebben ze nu zo'n grote trampoline. Ze zeggen dat dat ook erg goed is voor de conditie. Na 10 minuten ben je helemaal aan snot en sit staat gelijk aan half uur hardlopen ongeveer.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:08

Mijn eetgewoonte is dus aangepast... Alleen ik kan niet voorkomen dat we lekkers in huis hebben, omdat mijn moeder ook van lekkers houdt en als we onverwachts visite krijgen moet je wel iets in huis hebben ( zegt mijn moeder altijd) .
Ik heb allerlei soorten dieten gevolgd eigenlijk:
-1000 punten dieet
-ziekenhuisdieet
- Zelf dieeten gemaakt (met hulp van omstanders)

Nou zat ik te denken kun je via je huisarst worden doorverwezen naar een dietiste? Of wordt dit niet door het ziekenfonds gedekt?
en hoe staan jullie tegenover een maagballon?
Nou denken jullie misschien: dat is wel lichtelijk overdreven... Maar dat is het eigenlijk niet. Ik heb de laatste tijd (lees afgelopen 5 mnd) last van mijn rug aan het einde van de dag als ik in bed lig. Dit ligt niet aan mijn matras (2 X vernieuwd en nagekeken).
Ik ben 18 jaar ben 1.63m en weeg rond de +/- *fluister* 79-81 kg..... Ik stond laatst op de weegschaal en schrok me kapot. Bloos


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:09

zat ook aan skaten te denken, maar ja, ook daar kun je zelf bepalen wanneer je dat gaat doen, dus heb je ook geen stok achter de deur.
Dan zou ik voor een teamsport gaan, want je kunt moeilijk je team in de steek laten........... Knipoog

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:18

Heb je wel eens gevolleybalt, lijkt je dat leuk? Krijg je wel conditie van en is een leuke teamsport. Of honk/softbal bijvoorbeeld.
Zeg tegen je moeder dat je aan de lijn doet, tegen iedereen om je heen in feite zodat ze je kunnen helpen.
Voorbeeldje: jullie zitten in de kamer en je krijgt trek. Jij loopt naar de kast (of ergens anders waar lekkers is). Op dat moment zegt je moeder iets in de trant van, Nee dat mag niet, je bent aan de lijn.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:24

[***], een maagballon zou ik zeker niet doen.
Ik ken iemand die dat heeft en het is geen pretje, zitten veel nadelen aan. Als je er meer over wilt weten moet je maar PB sturen.
Buiten het feit dat je veel te dun bent, ik denk niet dat een dokter bij jou een ballon zet.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:42

Het enige dat helpt is veel sporten en niet meer snoepen. Hoe bekend klinkt dat he.... Lips are sealed

Ik ben zelf ook veel afgevallen op die manier. Vergeet de pilletjes, poeders en afslankclubs, dat kost alleen maar veel geld, teveel geld! Let vooral wat er in je eten zit aan vetten en caloriën. De een komt meer aan van vet, de andere meer van koolhydraten...schrijf desnoods op wat je eet en tel de caloriën, vetten en koolhydraten op. Zo krijg je een goed beeld van wat er in gaat. Je moet sterk in je schoenen staan om af te vallen, da's waar, maar het is de beste manier!

Succes ermee. Ach gut

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:55

Als je ECHT wilt afvallen, lukt het je ook. Het idee dat ik er veel beter uit zou gaan zien maakte me zo sterk om elke dag naar de sportschool te gaan (doordeweeks) Daardoor ben ik wel bijna 20 kg afgevallen in 3 maanden! En ik heb niet eens veel aan mijn eetpatroon gedaan, heb mezelf niet veel onthouden qua eten. Ik at toch al weinig snoep en chips ed. Belangrijk is het om op vaste tijden te eten en op je vet en koolhydraten te letten.

Nu ga ik niet meer naar de sportschool (geen tijd meer voor) en nou val ik nog steeds af Verward Er mag nog wel 5 kg af hoor, maar meer ook niet.

28-09-2007
Nothing compares too you...