Weggepest worden uit je huis; wat doe je?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Weggepest worden uit je huis; wat doe je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 23:02

Bijna een jaar geleden ben ik op mezelf gaan wonen, in een gebouw met 6 appartementen. Ik was er erg blij mee, eindelijk m'n eigen plekje.
Na een week ofzo, ontving ik de eerste brieven. Omdat ik geluidsoverlast veroorzaakte, zoals het keihard draaien van house-muziek (nou écht niet dat ik dat draai hoor Haha! ) en dat er 's nachts zoveel herrie was (ik heb nog nooit een feestje oid hier gehouden). Deze eerste brieven bevatten al teksten als "Denk eens aan de medemens in plaats van alleen maar aan jezelf. Doe er wat aan als je dat tenminste nog kan, dan zal je niets overkomen". Ik weet niet van wie deze brieven kwamen. Het was onderschreven met "je medebewoners" , maar ik had meer het idee dat het van 1 iemand kwam.
Sinds die tijd krijg ik regelmatig brieven, allemaal met een (direct of indirect) bedreigend karakter. Bedreigend naar mij, maar bv. ook naar m'n hond.
Naast deze brieven gebeurden er ook steeds andere rare dingen, eerst vrij onschuldig waardoor het me niet echt opviel, maar later steeds erger. Eerst zaten er bijvoorbeeld telkens papiersnippers en afval in m'n brievenbus, maar de laatste keer waren het levende wormen, ik ben me rotgeschrokken. Ook is er in mijn voordeur gekrast, m'n voordeurmat is verdwenen, er wordt heel vaak aangebeld (ook 's nachts). Of er wordt 's nachts opeens hard op de deur gebonkt waardoor ik wakker schrik. Ik durf soms niet eens meer te gaan slapen.
Ik had een vuilniszak bij m'n voordeur gezet om naar de container te brengen en die hebben ze leegegooid voor m'n deur. Ook ligt er regelmatig ander afval wat niet van mij afkomstig is. En er wordt van alles op m'n balkon gegooid.
M'n keukenraam is ingegooid.
M'n fietsbanden zijn regelmatig lekgeprikt.
Als ik iemand groet, negeren ze me keihard, en de voordeur van het gebouw is al een paar keer voor m'n neus dichtgeslagen.
Via iemand anders heb ik gehoord dat 1 van de medebewoners dingen over mij rond verteld die helemaal nier waar zijn, dat zou kunnen verklaren waarom men mij hier negeert.
Zo is er nog veel meer gebeurd, teveel om op te noemen.
En nu zit ik behoorlijk te stressen als ik thuis ben. Het is duidelijk dat ze me weg willen hebben, maar waarom? Als ik de radio aan heb, is het zachtjes, ik laat geen troep achter, ik heb nooit feestjes of andere luidruchtige dingen hier. Ik weet niet of het door 1 of meerdere mensen gebeurt, maar ik durf niemand hier meer te vertrouwen.
Mijn eigen huisje, waar ik zo blij mee was, ik voel me er nu niet veilig meer. Maar wat moet ik doen? Ik kan wel gaan verhuizen, maar er is een lange wachttijd, en bovendien wil ik hier eigenlijk niet weg. Maar als het zo doorgaat, heb ik geen rustig moment meer. Ik kann dit er eigenlijk niet bij hebben. Misschien stel ik me ook wel een beetje aan, maaar ik voel me echt onprettig.

Wat kan ik doen?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:05

Wat je moet doen?
Acuut aangifte doen, dit kan echt niet!
Wat een walgelijke lui zeg, kan me voorstellen dat je hartstikke bang bent, wat rot voor je Scheve mond
Ze gaan echt veel te ver hoor, morgenochtend meteen naar de politie stappen, bewijsmateriaal (de brieven enz) meenemen en dan kijken zij wel verder samen met jou wat er gaat gebeuren.
Weet je nu om wie het gaat?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:05

Is er geen beheerder of woningbouwvereniging ofzo met wie je contact kunt opnemen?
En als je echt bedreigd wordt: aangifte doen bij de politie!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:07

Uhmzz, misschien kan je iemand vragen bij je te logeren, tijdje voor de voordeur staan en in 1 keer opendoen als er iemand aanbeld!! Lekker raar allemaal zeg, dan zou k me toch niet zo veilig meer voelen..

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:09

Indeed... meteen naar het politie bureau stappen en aangifte doen. En als je die brieven nog hebt.. neem deze dan gelijk mee!
Iets wat je al veel eerder had moeten doen!
Laat even weten hoe het gegaan is en uiteraard... veel sterkte!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:09

ik zou contact met de andere buren maken, ga eens naar een toe en vraag of ze even tijd voor je hebben. laat hen die brief lezen en vraag op de man af of ze die geschreven hebben, of ook weten waar die vandaan komt. als ze het ontkennen, vertel dan wat er nog meer gebeurd en of ze ook last van je hebben. blijf rustig.
Zeg dat als ze last van je hebben, gewoon naar je toe kunnen stappen of even opbellen zodat je er wat aan kunt doen.

Dikke kans dat je buren weten wie erachter zitten, en zo open je het gesprek. je wordt wel bedreigt in de brief, ga ook naar de politie.
Geef eens een gezellige avond en nodig iedereen uit.
Ik denk dat je op deze manier er zomaar achterbent, wie dit doet....

en je bent niet de enigste waarvan het niet bij de buren klikt....
mijn ouders hadden het en ikzelf nu ook.....

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:13

Bah wat vervelend zeg! Ook wel een beetje eng Scheve mond
Ik zou iig aangifte doen van bedreiging bij de politie, hopelijk kunnen die er wat aan gaan doen.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:18

GEtsiederrie Maaike...
Weet je, ik kan me gewoon niet voorstellen dat die brieven voor jou bedoeld zijn... Je lijkt me helemaal niet een type dat enig overlast zou veroorzaken...

Ik zou zeker contact gaan zoeken met al die andere bewoners, dan kom je er in ieder geval achter of het er eentje is of dat ze er allemaal zo over denken (wat ik me dus echt niet kan voorstellen).
Misschien als de anderen weten wat er gaande is, dat het gedrag een halt wordt toegeroepen....

Laat bij je politieaangifte ook vermelden dat je een urgentie-verklaring wil voor het vinden van een andere geschikte woning. Want als dat stelletje ongeregeld je werkelijk wat doet, dan moet je ala minute kunnen verhuizen...het is dus heel erg goed om er nu wel al wat officiele stukken zoals proces verbaal over aan te laten maken.

Met dat laatste zou ik niet echt te koop lopen, dat kan juist agressie opwekken, hou dat dus maar voor je... Maar probeer te achterhalen of werkelijk iedereen daar in dat huis er aan mee doet, of niet. Dan weet je wat beter hoe het staat.
Ik hoop dat deze rotzooi snel eindigt. Sterkte.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:55

Wat een rot situatie zeg!
Als je inderdaad met je buren gaat praten, dan zou ik in ieder geval niet alleen gaan.. Stel dat die idioot die dit allemaal doet iets wil, dan ben je in ieder geval nog met zijn tweeen. Ik zou trouwens eerst aangifte doen en dan gaan praten. Mocht er iets gebeuren, dan is de politie al bekent met je zaak. Succes!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:58

Mijn eerste reactie is: negeren. Maar dat heb je al gedaan, dus dat haalt weinig uit.
Dus zou ik inderdaad contact zoeken met de medebewoners. Praat met ze, maar hou het idd netjes. Ik denk niet dat je ze in je woning moet uitnodigen, ga naar ze toe.

En idd, neemt contact op met de woningbouwvereniging. Misschien is je voorganger daar ook wel weggepest? En doe aangifte. Dat gebons op de deur, het lekprikken van je fiets en het vernielen van je spullen kan gewoon niet!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:59

ik denk dat die man heel laf is, en de zaak rustig ontkent.....
vaak zijn het van die omhooggevallen figuren met pak aan, het lijtk heel wat maar ondertussen....

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 07:33

Aangifte doen en contact opnemen met woningbouw.

Degene lijkt me gewoon niet goed in zijn of haar hoofd.


Dit is lastering, stalkgedrag en juist degen veroorzaakt overlast als ik het zo lees?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:14

Waarom ga je niet alle 6 medebewoners stuk voor stuk af om te vragen of het waar is wat gezegd wordt? Ze kunnen het toch meteen bevestigen of juist ontkennen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:18

Misschien is het wel een ander die de overlast veroorzaakt. Soms is het moeilijk te peilen waar het vandaan komt. Ik heb in een flat gewoond en ik kon nooit precies inschatten waar de last vandaan kwam (houten vloer, kinderen die rennen en pianomuziek)

Je moet gaan praten met je buren.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:09

Doe inderdaad aangifte, en probeer te gaan praten met je buren, veel slechter kan het niet worden! En wie weet hebben ze door roddels inderdaad een verkeerd beeld van je gekregen...

Ik snap niet wat andere mensen hier toch aan vinden, helaas heb ik het zelf ook ondervonden, hetzij op een wat andere manier. Ik ga dus ook verhuizen... Maar sjeeees laat iedereen toch een beetje zn gang gaan, er zijn helaas altijd mensen die vinden de boel voor anderen te kunnen regelen... Enorm boos kan ik daarom worden !

Sterke ermee iig !!! laat je niet kennen!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:32

Cassidy schreef:
Mijn eerste reactie is: negeren. Maar dat heb je al gedaan, dus dat haalt weinig uit.
Dus zou ik inderdaad contact zoeken met de medebewoners. Praat met ze, maar hou het idd netjes. Ik denk niet dat je ze in je woning moet uitnodigen, ga naar ze toe.

En idd, neemt contact op met de woningbouwvereniging. Misschien is je voorganger daar ook wel weggepest? En doe aangifte. Dat gebons op de deur, het lekprikken van je fiets en het vernielen van je spullen kan gewoon niet!


Helemaal mee eens en niets aan toe te voegen. (scheelt een hoop typwerk Haha! )

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:46

Gelukkig heb ik het niet zo ernstig meegemaakt als jij maar het 's-nachts bonken op mijn deur, het schreeuwen, dat ken ik wel.
Deze man bleek een alcoholist die dacht dat ik het op hem voorzien had. Hij wist zelfs heel zeker dat ik een microfoon in mijn toiletpot had hangen die zijn naam riep als ik doortrok Knipoog
Deze man zou net door de woningbouw uit zijn huis gezet worden n.a.v. mijn klachten. Alleen vertrok ik toen en wilden ze eerst afwachten of de volgende bewoner weer last zou hebben. Zo ja, zou hij er met onmiddelijke ingang uitgaan.

Moraal van dit verhaal: neem zo snel mogelijk contact op met de woningbouwvereniging, met heel veel politie-aangifte's sta je overigens veel sterker, dan heb je toch een soort "bewijs".

Met wat speurwerk kan je er vast achterkomen wie het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:50

Licht de woningbouwvereniging vast in (of bij een koopflat: de vereniging van eigenaren)...
Ik zou in ieder geval al die brieven bewaren en er mee naar de politie gaan om aangifte te doen. Vervolgens kun je de brieven en aangifte ook weer tonen bij de woningbouwvereniging.

Mocht het niet helpen, dan kun je nog iets doen. Het verhaal dat je hier hebt geschreven bij al je medebewoners in de bus gooien. Misschien zijn er wel meer medebewoners die zulke brieven krijgen of heeft iemand een idee wie er achter zit.

Als niets helpt.... verhuizen (ik denk dat je met dit verhaal wel urgent genoeg bent om voorrang te krijgen als je huurt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:01

politie inschakelen. dit kan zo gewoon niet. wat een debielen!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:16

jeetje dit klinkt wel serieus hoor!!!
Kan me ERG goed voorstellen dat je wat bang word, zo zou ik ook geen oog dicht durven doen, volgens mij loop je dan altijd zo rond van "wat gaan we nu weer krijgen, wat is het volgende nu weer..."

Inderdaad, probeer het bij de bewonersvereniging of bij de woningbouw (heb niet zo'n ervaring met huurwoningen) en als dat niets uithaalt of zelfs al tegelijkertijd; politie inschakelen!!

heel veel sterkte en laat even weten hoe het is gegaan!!!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:13

jeeetje maaike dit is echt erg!
ik zou de bovengenoemde tips sowieso opvolgen(woningbouwvereniging inschakelen,politie inschakelen en met buren praten)en misschien dat er tijdelijk iemand (liefst een mannelijk persoon of je vader)bij je kan komen logeren want zo'n onveilig gevoel,is vreselijk!heeel veel sterkte en als er iets is wat ik voor je kan doen pb me dan!liefs sanderijn

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:21

Mocht dat niet helpen dan komen wij gezellig een weekje bij je logeren, zullen ze blij zijn dat JIJ er woont................

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:02

Jemig, denk je ook dat je bij volwassen mensen in huis woont hoor. Ik dacht dat zo pesten iets was voor 12-jarigen, maar nee.
Ik sprak laatst een studievriend van een studievriend. Die doet Spaans, en is (als bijna alle jongens die Spaans doen) homo. Hij is 28 en ook uit z'n huis gepest (duidelijk omdat hij homo is....hoezo laag!), gaat deze week maar verhuizen omdat het echt niet meer ging (z'n huisgenoten zetten keiharde muziek op als hij thuis was, dat soort geintjes, was niet leefbaar)
Om maar even aan te geven: je bent niet de enige!

Heb je al aangifte gedaan?

Iig veel sterkte, en laat je niet kisten!
Laatst bijgewerkt door Rhys op 12-06-03 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:23

Aangifte doen, waakhond huren en idd achter de deur zitten, wachten en bij reactie open doen met hond aan de lijn. Blaffende grommende rotweiller/ dobermann/ mechelse herder schrikt wel af. Zover ik weet, alleen van horen zeggen kun je zulke honden huren. Van die bijgrage krengen zeg maar.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 01:08

Belker schreef:
Aangifte doen, waakhond huren en idd achter de deur zitten, wachten en bij reactie open doen met hond aan de lijn. Blaffende grommende rotweiller/ dobermann/ mechelse herder schrikt wel af. Zover ik weet, alleen van horen zeggen kun je zulke honden huren. Van die bijgrage krengen zeg maar.


Dan hebben ze nog meer reden om te proberen haar weg te krijgen en krijgen ze misschien zelfs gelijk...