Dienstmededeling: Bokt down ;(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-01 16:55

Bweeeeeeeh, wat een ellende vandaag en gisteren.

Gisteren avond rond een uur of half 12 ging het gruwelijk mis met bokt, ineens konden we niet meer op de server komen waar ook bokt.nl op draait. Hebben contact opgenomen met het bedrijf waar de server staat en deze zouden de machine resetten ('s ochtends). Dit is gebeurd maar hielp niets, machine bleef dood.

Ime is toen naar Hoofddorp vertrokken en kwam daar tot de conclusie dat het moederbord van die server dood was. Snel een nieuwe moederbord gekocht, wat dingen geinstalleerd en omgewisseld en na een hele hoop geknutsel draaide de server eindelijk weer..

Bokt heeft het toen 10 seconde gedaan maar toen kwamen we tot de ontdekking dat de bokt database corrupt was doordat de server ineens plat is gegaan. Deze is nu helemaal gerepareerd maar dat heeft wel bijna een uur geduurd omdat er meer dan 160.000 posts nagekeken moesten worden.

Maar goed, server draait dus weer met een nieuwe processor (een snellere) en nieuwe moederbord.

Mijn welgemeende excuses voor al het ongemak!
(ik denk dat jullie werkgevers me wel erg dankbaar zijn vandaag Knipoog)

_________________
"It never hurts to help" -- Eek the Cat

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-08-22 16:56 ]</font>


Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 16:57

nou mijn werkgever vond het wel erg, want nu heb ik me ma de hele middag lopen erriteren zegt ze!!!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:11

Ik mis inderdaad 1 bericht van gisteravond... klopt het dat er "iets" kwijtgeraakt kan zijn?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:14

Bart, je hebt mijn eeuwige dankbaarheid! Haha! Je hebt me nog net op tijd kunnen behoeden voor zware ontwenningsverschijnselen... Knipoog

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-01 17:18

Als je de melding 'je bericht is geplaatst' (ofzoiets) hebt gekregen zou het gewoon in de database moeten staan.

Als je iets aan het schrijven was terwijl de server plat is en je kreeg een foutmelding toen je op OK duwde dan is je bericht inderdaad kwijt.

Maar het zou niet moeten kunnen dan er nu ineens berichten weg zijn.. Lijkt me... Schijnheilig

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:18

gelukkig ik dacht al dat het weereens aan chello lag Frusty
ik kon vanochtend idd niet op bokt komen maar dacht:nou ja vanmiddag zal chello het wel weer doen:en ja chello deed het wel alleen bokt niet,ik werd al helemaal hyper zo zonder bokt!!!!héb ik eindelijk iets leuks te vertellen wist ik niet aan wie Verdrietig

haha maar nu doet ie t weer! Haha!

soms is het beter om te zwijgen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:19

YEAH eindelijk weer bokken.

Ik zei al tegen Katrien en Riette: mijn baas zal wel blij zijn met me vandaag want ik heb nog nooit zoveel werk verzet als nu!
En dan om 5 uur bokt er weer op: ik denk dat hij het een perfecte oplossing zou vinden *LOL*

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:20

oh dus we worden onder gestookt met vehalen *LOL*

yeeaaah mijn avondje kan niet meer stuk.
ben wel een beetje panisch hoor elke keer als bokt sloom is denk ik ohnee dit komt nooit meer goed Verdrietig Haha!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:25

Tjee, ik ben al de hele dag bezig om op bokt te komen. Ik dacht dat iemand m'n computer ofzo gekraakt had en vervelende berichtjes was gaan rondstrooien op bokt en dat ik nu geblokeerd was ofzo. Nouw jah, dat soort ideeën zal wel bij de afkickverschijnselen horen denk ik Haha!

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:29

klopt ik kreeg eerst een pagina dat hij de site niet kon vinden en later deden alle berichten het niet vond ik wel vervelend maar goed blij dat hij het weer doet Haha!

<font color=black><b><i>Hardcore 4 life!
</b></i>

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:30

ooooh eidnelijk *thanx bart* dikke hugz ik was vanmiddag al aan het ijsberen haha.
Op horses verschenen overal berichten met ik kan niet op bokt etc. zal horses bij mee zijn.
maar gelukkig hij doet ut weer Party!! Lovers

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:34

Nu alleen de chat nog? of ligt dat aan mij dat ik daar niet op kan komen?

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:49

oh Bart gelukkig heb je 'm weer gemaakt!!!

Ik schrok al want ik kon idd echt niet op Bokt komen een tijdje. Gelukkig kunnen we nu weer bokken1!!!! Party!!

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 18:02

Citaat:
Op 2001-08-22 17:34, schreef Marieke:
Nu alleen de chat nog? of ligt dat aan mij dat ik daar niet op kan komen?


ben jij marieke van ponyexpres? van wege je usericoon!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 18:04

yep 'onze' marieke is de mariek van ponyexpress.
Kewl he? Cool

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 18:05

Maar de chat doet het hier ook niet...ik zou ander chatsofware nemen deze is echt oliebolke

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 18:24

Pffff, wat een opluchting zeg!!!! Haha! Ik begon me gisterenavond echt zorgen te maken.... En ik ben zo blij dat alles het weer normaal doet vandaag. Het leek wel een nachtmerrie, maar als ik de berichtjes lees, is het toch echt zo *LOL* Ons niet meer zo laten schrikken hoor Bart Knipoog

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 18:34

Ik kreeg vanochtend al een berichtje van Katrien of bokt het wel deed bij mij.
En de hele middag berichtjes van Nienke: bokt doet het nog steeds niet. Een keer: He, bokt doet het. En het volgende berichtje: En hij ligt weer plat.

We zijn uit frustratie maar even de stad ingegaan en hebben van het mooie weer zitten genieten op het terras.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 18:44

Hihihi...op de chat van horses (ik kan trouwens ook niet op de boktchat hoor Marieke!!! en Sanderijn, Heike, Lonneke, Julke, Wjerdo en Naomi iig ook niet geloof ik... Huilen ) maar goed, op de chat van horses was bokt ook het enige gespreksonderwerp hihihi, we moesten elkaar echt troosten ensteunen hoor... Schijnheilig

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 19:03

Hiep hiep, Bokt doet het weer! Applausje voor onze computernerd BartVB!!! Haha!

Gisterenavond maar vroeg gaan slapen, heb van meerderen gehoord dat ze dat ook maar zijn gaan doen, er was toch niets te doen online...

Gelukkig geen last gehad van afkickverschijnselen: vandaag had ik vrij en ik was de hele dag op pad. Maar ik hoopte wel dat Bokt weer levend zou zijn als ik thuis zou komen en ja hoor: ook bij mij doet-ie het weer! Party!!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 19:31

Vikki, bij mij doet horses-chat het wel hoor Haha! Party!!

MarijeR

Berichten: 24927
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 21:34

Jeetje... ik kom hier pas 1,5 dag en bleek nu al verslaafd... *LOL*

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 22:12

Heb gister en vandaag rot gebaald! Om dat ik niet op die "klere"bokt kon komen!... 't is nu weer helemaal goed..... kun je nagaan hoe snel je verslaafd kunt zijn!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 16:22

Het was echt verschrikkelijk, ik was er niet goed van. Gelukkig werkt bokt weer... yooohooo!


Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 22:06

ik d8 al!!! heeft bart me geblockt ofzo Boos!!!! Maar toen ik het aan andere mensen ging vragen of tie ut bij hun deed kreeg ik dezelfde reacties: Neej, hij doet ut niet!! Ikke gelijk Boos! Boos! Boos! Boos!
maar ik had 1 groot voordeel van die zonder-bokt-dag,
aangezien mn pa nu ziek is werkt ie thuis....hij moet van mij van 9 tot 5 werken en om 5 uur ben ik Haha! en ik was naar de stad toe!!!!

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, XxLMMxX en 137 bezoekers