Bedreigd voor drank

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 11:58

Zelf drink ik dus niet (ben 17 en kan er niet tegen) maar het valt me op dat steeds jongere mensen bij mij aan de kassa (supermarkt) komen met breezers en bier. En dan worden ze altijd meteen boos als ze het niet meekrijgen en dan krijgen de kassieres de schuld terwijl wij er beslist niets aan kunnen doen, het zijn nou eenmaal de regels en we hebben als kassagroep al zoveel waarschuwingen gehad dat we het gewoon moeten vragen.
Zo waren er laatst 3 jongens met een heel mandje met bier en breezers, de afdelingschef stond erbij dus ik vroeg of ze 16 waren, tuurlijk waren ze dat maar ze hadden uiteraard geen ID bij zich toen mocht ik het van de chef niet meegeven. Komen die gasjes later terug met de mededeling (aan mij) dat ze me na werktijd wel even buiten zouden pakken. HALLO ik kan er niks aan doen hoor dat dat de regels zijn. Maar ik heb het gemeld en in de eerste instantie voelde ik me best banketstaaf dat ik om zoiets naar die man ga maar hij gaf me groot gelijk en zei dat ik in mijn eentje niks kan maken tegen een stuk of 4 van die gasjes, ik ben dus thuisgebracht. Gister was het weer de eerste werkdag na de vakantie komt er weer zo'n iniminieventje met bier, was voor zijn moeder die buiten stond, dan moet die moeder maar even binnekomen, gelukkig begreep ze het en vpnd ze het een goede zaak maar ja het moet zou eenmaal.
Mar goed, wat vinden jullie er nou van dat mensen van een jaar of 13 รก 14 drank komen halen (met of zonder toestemming van de ouders) en dat daar in winkels op gecontroleerd wordt. Ik heb zoiets als ouders het goedvinden nemen ze het maar mee met de boodschappen aan mensen onder de 16 mag het gewoon niet punt.
Ik ben wel benieuwd naar jullie mening omdat er nu weer een topic stond over breezers, begrijp me niet verkeerd ze zullen heus heerlijk zijn maar ik heb geen behoefte aan drank maar vind het wel leuk om te lezen. Ik ben dus op zoek naar jullie mening over het verkoopverbod <16, en de bedreigingen die daaruit voortkomen (ben beslist niet de enige)
Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 12:01

Ik vind het belachelijk dat ouders dat toestaan bij hun kinderen. Ik zou niet willen dat mijn kids daar geld aan uitgaven. MAar veel ouders zijn nu eenmaal onverschillig.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 12:06

Ik ben het helemaal met je eens...!!! ik ben zelf 19 dus ik mag drank kopen wat ik wil en mijn ouders vinden dat ook niet erug...maar kinderen van 14 die mogen van mij best wel een biertje drinken hoor maar wel met toestemming van de ouders...en die moeten het dan ook maar halen want wat ik wel vaker hoor is dat ze dan stoer gaan doen voor hun vrienden en ze echt letterlijk dood zuipen stoer hoor...!!! zo kijk dus ook tegen alcohol aan in het verkeer als ik moet rijden met de auto drin kik echt geen druppel alcohol terwijl veel mensen denken ach 1tje kan geen kwaad...maar de volgende keer denk ach 2 kan ook geen kwaad enz...en wat ik helemaal zielig vind is dat ze je dan gaan bedreigen sjonge hoe zielig kun je zij...!!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 12:10

Dat vind ik dus ook, als ouders het goed vinden prima laat ze het maar komen halen maar je ziet echt kindjes van een jaar of 12 13 armen met breezers bij de kassa zetten en maar boos zijn als het niet mag. Een collega had er gister ook een van lange geen 16 en ze vroeg geen legetimatie nou mag je als collega inspringen en ik heb haar gebeld en gevraagd offie legetimatie had dat had hij niet dus helaas. Maar dat moet je vragen voor je gaat scannen anders moet je weer de sleutel vragen en dat duurt laaaaaanngggg

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 12:15

Tja, als je de wet bekijkt, de regels die we in Nederland hebben, mag het dus niet, maar aan de andere kant wat doe je er tegen.. lukt het ze niet om het bij jou te halen dan doen ze het wel ergens anders. Dat merk ik bijvoorbeeld ook bij de sigarettenautomaat die wij in de patatzaak hebben, ik heb ook paar keer gevraagd van, dat ventje is echt lang geen 16, mag ie dat gewoon halen dan?! Verward waarvoor dient de stikker dan die er opstaat?

Het mag dus niet, maar het lukt ze toch wel.. of het nou bij jou is of bij de concurent of waar dan ook..

De enigste methode dat die regel zou kunnen werken is als IEDEREEN er aan mee doet.. maar dat is dus niet het geval...

dus denk zelf dat je ze het maar het beste kunt verkopen... want wat doe je er tegen.. en juist omdat het bijna een zeldzaamheid is dat mensen het verbieden krijg je die grote bekken van die (sorry dat ik het zeg) asociale k*tkindertjes..
(ff voor de duidelijkheid, ik vind kinderen heel erg tof, maar die soort die toch ook al bier enzo gaat halen als ze 12 zijn die hebben van hun zelf toch meestal al grote bek enzo)
_________________
Afbeelding lalalalalala Afbeelding

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bartje op 2001-08-23 12:17 ]</font>

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 12:24

Het is heel tof voor ze dat ze het bij de concurrent wel kunnen halen, moeten ze maar lekker doen dan maar als we een keer controle krijgen zijn we de banketstaaf. We zijn al een keer door een ouder opgebeld waarvan de dochter van 14 no problem breezer kon halen. Als het erg veel problemen oplevert zullen we agenten in de winkel krijgen die er op toezien dat de regel wordt nageleefd, de meeste weten wel dat het niet kan en gaan naar AH ofzo, moeten zij lekker weten als ik het maar niet doe als je het bij een controle (wat je van tevoren niet weet) toch verkoopt kost het je baan. Nee bedankt.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 13:24

ik ben ook 15 en opzich krijg ik de breezers gewoon mee! Als ik in een bar ben of discotheek dan drink ik vaak een biertje of een breezer!
En zodra ik en mijn vriendin trek hebben in een breezer halen we er 1tje!!!
ik word over een half jaartje 16 maar ik vin dhet ook niet oged als een 13 of 14jarige met zn armen vol breezers aan komt zetten!!
wat maakt 1tje uit voor een 15jarige?? het is toch niet dat ik er stomdronken van gaat worden of wel Verward???? en van mijn ouders mag ik op feestjes drinken maar niet gewoon zomaar op een doordeweekse avond!! en dat respecteer ik!!!! ik drink ook niet doordeweeks.......alleen een breezertje op zaterdag avond!!! is daar iets mis mee????

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 13:27

Nee dat vind ik prima ik dron k ook al toen ik een jaar of 14 was ging ik met mijn broer mee die was dj nou ja dan af en toe een biertje en ik was ook weer gelukkig en dat mocht gewoon van mijn ouders dusss..maar ja dat is al weer een tijdje geleden maar ik vind wel dat je toestemming moet hebben van je ouders als je onder de 16 bent ...!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 15:33

Tuurlijk heb ik er geen problemen mee als je als 15-jarige een breezer drinkt maar het gaat om het principe dat het verboden is drank te verstrekken onder de 16 jaar, iedereen weet dat (of anders bijna iedereen) en iedereen blijft het proberen, zo irri. Je weet dat het (meestal) gevraagd wordt en bij onds is het geen ID->geen drank. Laat het dan op vrijdag door je ouders halen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 15:45

mm, eigenlijk een slechte zaak, maar ja inmiddels weten de meeste wel dat ze het bij mij niet meekrijgen, maar evengoed vind ik het slecht.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 16:26

ik heb ook een tijd bij een supermarkt gewerkt. we werden er op gewezen dat we t niet mochten verkopen. en er werd vaak gezegd van let op die is geen 16 als iemand door de winkel liep. ik vind gewoon dat je 16 moet zijn die regels zijn er niet voor niets. ik vroeg elke halve zool die er geen 16 uitzag of waar ik aan twijfelde of die identiteits bewijs bij zich had. enja de andere mensen ind e rij snappen dat maar de guppertjes zelf niet. had een keer een meisje aan de kassa dat dus echt geen 16 was dus ik vragen. blablabla dus ik zo nee krijgt het niet mee. meisje weg, zie ik der voor de winkel praten met een oudere vrouw. (haar 3 vriendjes stonden ook buiten) met die vrouw naar binnen haalt een fles en daarna lopen ze apart weer verder. pfff kan ik me echt boos ommaken en dan kan je er niets meer van zeggen. maarja heb r nu geen last van. ik krijg het mee als ik wil. en ik werk er nu toch niet meer

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 18:58

laatst wasik in de videotheek hier in nijmegen met een paar vriendinnen, stonden twee jochies van een jaar of 11 voor ons, en die hadden een band voor boven de 16, dus die gene achter de kassa zegtvan ja jullie krijgen die band nietmee, want jullie zijn geen 16, tenzij je het kan bewijzen, nouja toen hebben ze naar die ouders gebeld en die gave toestemming, maar diejochies kregen de band niet mee, er moest dus een ouder of iemand van boven de 16 komen om die band te lenen!

maar nu mijn mening: vind het goed dat ze er zo streng op controleren.. maar of het nou echt helpt... vriendin van mij is 14 en haar broertje is nu 11 geloof ik en als ze bij hun thuis een feestje hebben, of ze zijn op vakantie mogen ze allemaal rustig alcoholische dranken drinken hoor!! zelfs haar broertje van 11!
en op vakantie krijgt iew ook gewoon bijv irish coffee na het eten Verward beetje vreemd, maar aan de andere kant mijn vriendin zie ik echt niet zich volzuipen, en die zal ook niet zo snel iets drinken als haar ouders er niet bij zijn, zelfde geld voor haar broertje..

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 19:24

zolang je weet tot hoe ver je kan gaan is alles nog steeds goed!!! Okeej, ik ben nog maar 1 x TE ver gegaan......en daar heb ik ook van geleerd!! Mij zie je dus echt niet met een sixpack bier aan de kassa staan! Of met 3 flessen wijn (ik noem maar wat). En 15 is gewoon een rotleeftijd!!! Als ik aan de kassa sta voor een pakje sigaretten sta ik echt zo van:
okeej, krijg ik het mee? Vragen ze om ID, zie ik er oud genoeg uit??
Maar ik heb aan de ene kant een groot voordeel, ik zie er 16/17 uit!!!

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all


Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 20:24

nou, ik ben zelf ook 14...haha LOL en ik het natuurlijk ook liever dat ik het meekrijg(dat is ook altijd zo..)ik ben nog nooit gevraagt naar ID, maar mocht dat een keer gebeuren dan baal ik wel, maar ik heb dus echt nie het lef om boos te gaan worden, dan zeg ik gewoon;oke, dan niet ofzo en loop ik weg...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie