vraag over klophengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 19:15

Toen dribbel gecastreerd werd, (was in maart) was hij 1,5 jaar oud.
Ze hebben toen maar één bal er af kunnen halen omdat ze die andere niet konden vinden. Was niet ingedaald zeiden ze. Ze zeiden dat hij dus klophengst was.
Nu dacht ik, zou die bal misschien al ingedaald kunnen zijn. En nou ja, ik zat dus vandaag te kijken *LOL* maar wist dus niet echt precies wat er normaal allemaal zit en wat er wel/niet zit als hij ruin/klophengst is. Ik zag dus zegmaar zijn geval Haha! en nog iets daar achter. zou dit dan zijn bal kunnen zijn , dat die toch is ingedaald ofzo? of zit er normaal altijd nog iets, ook al ze ruin zijn, ofzo Verward

[Edit Karin] titel aangepast [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-08-23 21:29 ]</font>


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 20:05

Bij die van mij zit er nog een stukje huid wat een beetje in een plooitje naar beneden hangt. Ik heb hier echt geen verstand van. Haha!


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 20:15

Hoi Dribbel, bij ons op stal stond ook zoals ze zeggen een klophengst. De eigenaar heeft toen door de dierenarts een bloedmonster laten nemen, hierin kunnen ze de hoeveelheid testosteron bepalen ( mannelijk hormoon). Aan de hand hiervan kunnen ze vast stellen of je paard inderdaad klophengst is. Een klophengst hoeft niet altijd voor problemen te zorgen. Ze kunnen net zo zijn als ruinen maar ze kunnen zich ook echt als een hengst blijven gedragen. Als je dus zeker wil weten of hij klophengst is dan kun je het beste je dierenarts om advies vragen.
Succes Lachen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 20:21

Ook kun je dat achteraf nog laten corrigiren. Hierbij verwijderen ze niet de bal zelf, want dat is een zwaardere operatie, maar snijden ze alle toevoer van die bal door. Dat is een kleine operatie, welke geschied bij de faculteit in utrecht.

gr,
prima


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 84 bezoekers