Oud speelgoed :D

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:51

Dat komt er zielig uit Rom Haha!
Vertel, wat is het? Schijnheilig



Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 09:51

vast iets met vliegtuigen Cody Schijnheilig

:evaw:

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:52

hahha, zo bedoelde ik het niet hoor Tong uitsteken

Vroegah kon je van de klm een bordspel kopen (of krijgen of whatever). Met van die metalen vliegtuigjes. Die ook goed konden vliegen als je broer vals speelde Schijnheilig

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:58

Nee dat zegt me niks.
Wij hadden van die helicoptertjes waar je een plasticje met kartelrandjes in moest doen, als je die er dan snel uithaalde gingen de radartjes draaien en dan ging je heli de lucht in.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:03

Ja, die waren cool Haha!
Die had ik ook Tong uitsteken
En ook van die schuimen vliegtuigjes, maar misschien zijn die er nog wel. Daar zat en klein propellertje voorop.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 10:07

Romkabouter schreef:
En ook van die schuimen vliegtuigjes, maar misschien zijn die er nog wel. Daar zat en klein propellertje voorop.


Die bleven altijd in de boom hangen Scheve mond

:evaw:

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:16

Inderdaad Haha!

Dan kon je ze er weer met de katapult uitschieten Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:21

Over katapult gesproken, was ook nog een rage.
Stukje PVC-buis, ballonnetje erom, vasttapen, spliterwten erin in knallen }>

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 10:21

of met de buks met biks erin Haha!

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 10:22

Pijltjes rollen van reklame papier (dat plakte zo lekker) *yugh*. pijltje in je PVC pijp en blazen maar, en natuurlijk dan bij iedereen die zijn raam op een kier had staan naar binnen schieten.....
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 11-06-03 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

:evaw:

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:23

Stoepranden was ook leuk, deed ik op mijn 15e af en toe nog, lekker afreageren op gedoe van school. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:23

Romkabouter schreef:
Vroegah kon je van de klm een bordspel kopen (of krijgen of whatever). Met van die metalen vliegtuigjes. Die ook goed konden vliegen als je broer vals speelde Schijnheilig

Daar had ik wel last van,
ik heb eerlijk waar nog nooit een spelletje met mijn broertje helemaal uit kunnen spelen.
Moet ik zeggen dat ik ook wel fijn kon provoceren als ik aan de winnende had was, met name bij Mens erger je niet Extreme duivel hij hapte ook altijd zo leuk!
Nog trouwens...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 10:24

Ja heel leuk, behalve voor de boze buurvrouw met haar geraniums Haha! (dit gaat dus over het stoepranden)...

En wat dacht je van een plastic bekertje aan flarden scheuren en met een knijper op je fiets zetten, net een echte brommer *LOL* Verward

:evaw:

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:31

Ik heb hier dus nog een kast vol met allemaal speelgoed...
Ik heb net even gekeken wat er nog staat:

1 curver doos vol my little pony's, stuk of 30 van die dingen, ik heb zelfs nog die met die vleugeltjes op hun rug En een my little pony huis.

3 (!!! Bloos ) curver dozen met playmobil, waarvan zeker een derde bestaat uit boerderijdieren en een heeeeeleboel paarden in alle mogelijkekleurtjes, ik heb zelfs playmobil appaloosa's. Bij de playmobil hoort natuurlijk ook nog een heel groot kasteel met ridders.

2 dozen met technisch lego, was echt altijd helemaal trots op mezelf als ik weer iets gemaakt had en het deed het nog ook...

1 doos vol Barbies en toebehoren, ik heb heb ook nog een hele oude barbie met zo'n leuk ouderwets kapsel. Die is van mijn moeder geweest, is uit de eerste serie barbie's (jaren 50 als ik het goed heb). Natuurlijk ook een paar Skippers en barbiepaarden (3 stuks, een witte, een bruine en een voskleurig veulentje).

Een heeeeeleboel Lego, echt teveel om op te noemen.

Ook nog een racebaan met van die autootjes, weet niet meer hoe dat heet, is iig elektrisch en dan heb je zo'n soort pistool wat je in moet knijpen en dan kun je tegen elkaar rcen (ga ik zo maar weer eens in elkaar zetten Haha! )

En wat ik ook geweldig vond, je had van die autootjes die je achteruit moest rollen, als je ze dan losliet schoten ze keihard weg, en je had er ook racebanen voor, van die plastic dingen met loopings en schanzen enzo (ook leuk om die autootjes door het hele huis mee te schieten Tong uitsteken )

Run free Jordy.... 1997 - 2021

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:48

Ik had altijd Barbies en MLP's.

Ik was er altijd heel zuinig op Haha! . Nu speelen mijn jongere nichtjes ermee en zitten alle haren in de klit van de Barbies. De Barbiepaarden zijn hun benen kwijt Huilen / .

Bij mijn buurmeisje stond een rekstok in de tuin gingen we koppeltje duikelen en dan wel 25 keer achtemekaar zonder de grond te raken. Blauwe plekken bij mijn liesen.

Lolo ballen enorme blaren aan de binnenkant van mijn voeten. Boos!

Spiraal en als je het ijzer aanraaktje ging er een bel af. Had me vader nog voor me gemaakt Lovers

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:19

Die wegschiet auto's ja. Die had mijn broer en daar mocht ik dus nooit mee spelen! Ook had hij Mecano, vond ik ook leuk, maar dat was jongensspeelgoed natuurlijk. grrr...
Lolobal, was dat zo'n springbal met een stok eraan? Die had mijnbuurmeisje natuurlijk ook, gingen we met de pogostick en dat ding over straat.
Je had ook zo'n klein zwart doosje met gekleurde knopjes erop en dan kwam er geluid uit als je op zo'n knopje drukte. Die hadden wij op onze fietsen en dan continu een knopje indrukken dat er altijd geluid uit kwam. Was de batterij wel zo op natuurlijk!
En wat is stoepranden? Wij hadden in onze straat geen stoeprand.
Oh, ook leuk was Elastieken, maar dat is toch wel wat later.
Ohohoh, een Playmobil KASTEEL... *snif* dat had ik niet. Mijn beste vriendin had 3 boerderijen en echt mega veel poppetjes en hekjes enzo, maar een kasteel....

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:25

Nee een lolobal is gewoon een bal met halverwege een plankje.

Onze buurmeisjes hadden trouwens een heus winkeltje met alle producten die je in de supermarkt ziet in het heeeeeel klein.
Ook met winkelkarretjes en een kassa. Vond ik ook altijd erg leuk!

Stoepranden is de bal precies op het randje van de stoep gooien zodat hij terugkaatst en dat je hem weer kunt vangen.

Kind kan de was doen Haha!
Oh trouwens, ander buurmeisje had een mini-mini wasmachine, heel leuk ding want hij werkte echt. 40x40 cm ofzo???

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:36

Stoepranden, zo leuk!
Over een wandelaar is 2 punten, over een fietser 5, over een auto 10 en als je met je rug naar de stoeprand hem over je hoofd wist raak te mikken kreeg je er ook 10.
Zo niet moest je heel sneak de bal uit de vijver van de buren vissen. Haha!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:38

Verkeersdeelnemers vonden die puntentelling iets minder leuk, maar dat nam je dan maar op de koop toe. Haha!

Onze skippyballen hebben nog jarenlang dienst gedaan in de stal, als speeltje voor de pony's. Totdat Ameretto kwam, die had ze binnen de kortste keren gesloopt. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:38

Ik kreeg altijd van Greetje MLP met een stal erbij. Er zaten dan standaard 2 paardjes bij: een gele (de hengst noemde ik dat) en een roze (merrie). Greetje bestelde ze altijd bij Ter Meulenpost. Dat is net zoiets als Klingel nu. Je had ook nog van die plastic handvaten met zo'n ijzeren schijf eraan. Als je dan steeds erop drukte ging hij ronddraaien en kwamen er vonkjes af.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:48

Ik heb een aantal jaren My little pony's gespaard. Had er rond de 200 (met nog een boel huizen e.d.)
Ik heb er inmiddels een aantal verkocht, maar ik heb er nog steeds een stuk of 100. Niet meer uitgestalt op mijn kamer Haha! maar in een la onder mijn bed Knipoog.
Een vriendin van mij spaart ze nog steeds (ze is inmiddels 19 jaar en ze houd niet eens van paarden), en zij heeft geloof ik zo'n 450 verschillende en nog een paar honderd dubbele pony's. En massa's kleertjes en andere ponyspulletjes.

Ik spaar nu geen pony's meer, maar als ik een leuke pony tegenkom.. kan ik het toch niet laten Knipoog.
Dus.... als iemand nog my little pony's kwijt wil... Tong uitsteken

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 13:23

Je had toen toch later ook van die vogeltjes ervan?

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:26

Summertje schreef:
Ohja en Halma (met van die pionnetjes) Misselijk

Jaaaaa! Halma!!!! Dat had oma. Het was wel grappig om dat met oma te spelen, want die had de ziekte van Parkinson... Bloos Die maaide dus alles van het bord af... Haha! Met opa was ook grappig: die had zulke grote handen, die kon die pionnetjes nauwelijks vastpakken... hahahaa! Maar we speelde dat echt heel vaak. Verder hadden wij vroeger zo'n telefoon met oogjes (op wieltjes). Hij had kromme assen, dus hij wiebelde heel gezellig achter je aan. En een "rotbal". Dat was idd een rotding! Daar zat nét uit het midden een stukje lood in, zodat die bal alle kanten op stuiterde en je hem slecht te pakken kreeg. En rolschaatsen natuurlijk!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:00

De my litlle pony's en mijn mooiste barbie gaan iig nooit weg. Ook had ik een maege van playmobil met allemaal paardjes. Haha!

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:01

Ik heb nog wat gevonden Haha!
Van die poppetjes die naar koekjes enzo ruiken, hoe heten die dingen nou ook al weer?
En speelgoed waar je ook stripboeken en ik geloof zelfs een tekenfilm van had, beetje sprookjesachtig en er zitten haarklipjes bij van beestjes met lang gekleurd nephaar Verward

Oh en die kleine doosjes met poppetjes erin, poppetjes met van die bloemen ondersteboven op hun hoofd...

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _soraja_, chocky84, Eapy, fleurtjeuh, GoogleAdsense, Googlebot, Jolynne, Kaetibangsi, Malissaa1, purny, roosjenat, secricible, SUSANNEx, Tigress, verootjoo, xrobbiee en 91 bezoekers