Kalkoenen, maar welke?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Kalkoenen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 20:21

Ik heb samen met de eigenaar toch maar besloten om voor die ene wedstrijd op gras Duvel toch maar rondom op de ijzers te zetten met stiftgaten. Maar nu moet ik dus kalkoenen gaan kopen, alleen welke? Ik heb nog nooit op gras gestart en het zal ook niet zo heel vaak voorkomen. Maar je hebt keuze uit korte, langen, dikke, dunne, met punt, etc. Welke zijn het best? Of maakt het niet zo veel uit?

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:39

Het lijkt mij dat je dat wel in de zaak waar je ze koopt kunt vragen of heb ik het nu helemaal fout??

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:50

Toen mijn pony stifgaten kreeg, kreeg ik van de hoefrsmid de eerste keer wat kalkoenen, dat waren van die 'gewone' met windiapunt
heb er eigenlijk nooit zo over nagedahct, en uit automatische ook altijd die gekocht!
Zou eigenlijk niet weten welke het beste zijn... Gewoon een kwestie van uitproberen, al heb ik niet echt het idee dat er veel verschil in zit ( heb me er ook nooit zo in verdiept Clown )

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:48

voor gewoon gras of zand dat niet zo heel erg blubberig is kun je het beste korte kalkoenen kopen.
op droog gras iig geen grote dikke kalkoenen want die zakker er dan niet goed in weg en dan kunnen ze afbreken.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 08:36

op gras maakt het eigenlijk niet zo heel erg veel uit, alleen als de bodem heel erg hard is kun je het beste kleine kalkoenen gebruiken,er is ook een standaard maat die het meeste vekocht word, die kan je overal gebruiken, en zeker in de lagere klassen.
je hebt ook kalkoenen in een puntvorm, die zijn ook erg geschikt voor grasland, alleen let op dat je niet teveel met de kalkoenen in, op het harde loopt!