Oud speelgoed :D

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Oud speelgoed :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 21:15

Weten jullie het allemaal nog?
De My little ponies
Ministec
Loco
Duplo

Wie noemt er meer?

Net heb ik even met mijn moeder en zusjes 'de archieven' opgeruimd, omdat ik dus uit huis ga.
*piep* wat bewaar je een klerezooi zeg.

Ik heb mijn eigen speelgoed meegekregen.


Trouwens nog een moeilijkere:

Wat deed je ook alweer als je met 'de noppen' ging spelen? Haha!

:evaw:


angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:19

Ja ministeck. Haha! Dat had ik ook. En uhm.. soort lego van *ik kom ff niet op de naam* Dan had je poppetjes, en ik had ook een manege. Tong uitsteken En vroeger had ik ook een pop, en je kon dan klei in dat hoofd doen en toen kreeg ze haar. Haha! En furby's whaha, verschrikkelijk!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:29

Ik denk ook dat je een soort van ministeck bedoeld Sjimmy Knipoog
Zo hebben Michel en ik jaren geleden nog eens met de technisch lego zitten spelen.
Weet je ik heb er een oplossing voor gevonden. (Ik ben gewoon juf geworden en dan kun je zo af en toe heerlijk meespelen in de poppenhoek of in de bouwhoek of met de domino, etc. Haha! )

Bedoel je toevallig Playmobile angelfire?

Zo heb ik op zolder nog een hele zak/door met barbies staan en My-little-pony's. Voor als ik later-als-ik-nog-groter-ben kinderen zou krijgen die er mee kunnen spelen. Ik heb zelfs ergens ook nog een doos met blokken staan waar we vroeger bij oma en opa mee speelden Knipoog

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 21:39

Goedzo Mickey Noppen is idd ministeck maar dan voor kleinere kinderen *LOL*

:evaw:

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:39

Mijn My Little Pony's gaan ook nooooooit weg! Ik heb er een stuk of zes, in allerlei kleuren, en ik heb ze altijd heel netjes gehouden.

Ik speelde trouwens veel met Playmobil en Lego. Ben vorige maand nog in Legoland geweest en raakte daar ook niet uitgespeeld. In mijn profiel staat een foto van mij in innige omhelzing met een mega-Legoblok, en deze draver met sulky heb ik daar gebouwd: Haha!

Afbeelding

Zal nog eens nadenken over oud speelgoed, er komen tot nu toe alleen spelletjes in me op zoals 'Wie is het?' en 'Dokter Bibber'. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:41

Wie is het en dokter bibber heb ik in de klas Haha!
Ook heb ik Electro in de klas, diverse kwartetten, zwarte pietspelen. Loco en ook de varia en tangram ;)
Laatst bijgewerkt door Mickey op 10-06-03 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 21:41

Ik ben niet eerlijk want ik heb net alles in mijn handen gehad Haha! Ik zal even niet zoveel meer noemen.

Mijn 'my little ponies' zijn allemaal netjes gekapt. (en ik heb er zelfs 1 met Fjord kapsel Frusty )

De barbies, met hun paarden natuurlijk dat was ook wat *LOL*

:evaw:

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:44

Barbies vond ik niet leuk. Ik had een Fleurpop en dat was het. Wel had ik er een paard bij: een bruine met zwarte manen. Een vriendinnetje van mij had een palomino en die vond ik veel mooier, maar ze wilde niet ruilen. Frusty

Loco had ik ook, zo'n oranje doosje met allemaal van die vierkantjes met gekleurde figuurtjes erop toch? Erg educatief verantwoord! *LOL*

En kent iemand die groene 'woonboom' nog, met van die poppetjes erbij, en een hondje, en een autootje waar ze allemaal in konden?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:46

Vergeet de bromtol niet!!! Nerd

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 21:49

haha ja de bromtol en natuurlijk de stempeldoos ook heel educatief verantwoord!

Verder heb ik hier aan spelletjes staan:
boggle
bingo
wie is het
quick
het verkeer en ik
en niet te vergeten een echt knikkerspel *LOL*

:evaw:

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:51

Pim Pam Pet, dat is al heeeeel oud maar dat speelde ik ook vaak.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:57

Ik was vroeger verzot op Barbies. Had er dan ook heel veel van. Kwam toen ook net niet Skipper uit? Barbies hadden bij mij niet lang een nek omdat 2 oudere broers het leuk vonden om aan het hoofd en het lijf te trekken. Mijn vader maakte ze dan weer, maar dan had je van die nekloze Barbies. Je had ook nog van die balletjes met magneetjes erin die je aan elkaar kon klikken. Verder hadden we ook van die harde rubberen halve balletjes. Als je ze binnenste buiten keerde en op de grond legde dan knalden ze omhoog. Ook had je nog van die armbanden die een lange soort staaf waren. Als je ze op je arm slieg, ging hij daar omheen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:01

Jaaaaaa Wie is het??
"Heeft ze een bril?"
"Nee"
*klik* *klik* *klik* *klik*
"Is het... Verward Anita? "
Haha! geweldig spel!!

Dokter Bibber hadden wij ook. En Pim Pam Pet, Rummikub, mijn oma heeft nog een sjoelbak thuis, levensweg, monopolie, 4 op een rij!!!, lego en duplo uiteraard...

Goh die goede oude tijd Dromen

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:04

Haha, dat spelletje speelde ik afgelopen week nog virtueel met collega's:

'Is het een man?'
'Nee.'
'Heeft ze een snor?'

*LOL*

Ik speelde dat altijd bij mijn nichtje thuis, die had dat spel, ik niet. Maar ik had weer Vier-op-een-rij, in wel tig verschillende formaten, en die had zij weer niet. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:08

Ja zo'n gesprek hadden mijn vriendin en ik een tijd terug ook in de kroeg, we lagen helemaal dubbel, de rest vond het iets minder grappig Bloos
Tja, je moet toch op de een of andere manier te weten komen wie de ander bedoelt?
Misschien was het virtuele wegtikken van de kaartjes wat overdreven, maar toch Haha!

Wij hadden ook altijd zo'n spel met hengeltjes dat je bewegende beestjes moest vangen. Geen idee hoe het heet, was met magneetjes.

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:11

Ik was ook verslaafd aan Barbie. Ik heb alles nog (lees: camper, keuken, badkamer, woonkamer, paard).
Yootha, die armbanden heb ik ook gehad vroeger, ik denk dat ze nu wel kapot zijn.

En natuurlijk de spelletjes... Monopoly, mens erger je niet, vier op een rij...

En vast nog wel meer, maar dat bedenk ik wel als ik een keer wakker ben Tong uitsteken

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:12

Ja mens erger je niet.
Wij hadden toen een hele luxe versie, met zo'n plastic ding waar de dobbelsteen in zat. Haha! Als je op de plastic bol drukte knalde je dobbelsteen omhoog *LOL*

En Ganzenbord natuurlijk ("ga terug naar af" Boos! )

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 22:16

Cody schreef:
Ja mens erger je niet.
Wij hadden toen een hele luxe versie, met zo'n plastic ding waar de dobbelsteen in zat. Haha! Als je op de plastic bol drukte knalde je dobbelsteen omhoog *LOL*



jaaa die hebben wij ook Tong uitsteken Haha!

Verder nog verder nog puzzels gespot en niet te vergeten memorie *LOL*

:evaw:

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:17

Ja memory!!

En Stratego.

"Vlag" *gaat op vlag staan* Schijnheilig

En die verrekte kubus met die gekleurde vakjes, die je dan moest draaien totdat je elk vlak een kleur had.
En de toren van Pisa...jee wat een jeugdsentiment weer Knipoog

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 22:19

Yootha schreef:
Verder hadden we ook van die harde rubberen halve balletjes. Als je ze binnenste buiten keerde en op de grond legde dan knalden ze omhoog. Ook had je nog van die armbanden die een lange soort staaf waren. Als je ze op je arm slieg, ging hij daar omheen.


Zulke dingen zouden ze nu gadgets noemen, maar vroeger waren het gewoon rages

Vroeger hadden die halve balletjes een naam, maar ik zou het echt niet meer weten.
Ze werden trouwens uit de handel genomen omdat ze gevaarlijk waren, of je moest er een gaatje in prikken dan konden ze niet 'zuigen'.

:evaw:

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:22

Ja klopt, die hadden wij ook.
Die dingen waren ook niet betrouwbaar, soms stond ie al tijden omgekeerd op tafel en dan ineens *POEF* Scheve mond

Het verkeer en ik hadden mijn opa en oma trouwens thuis liggen, bedenk ik me nu weer. Tja, lekker verantwoord he Knipoog

En het vlooienspel, heette dat zo? Met die gekleurde plasticjes, moest je dan een andere weer mee wegschieten, op het randje zetten en dan kijken hoe ver dat ding ging.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 22:23

haha dat vlooienspel ja dat was ook leuk!

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 22:25

ps moet je ons nou horen kletsen..... Hoe moet dat nou als we écht oud en bejaard en dan op bokt zitten hebben we het dan over 'toen we nog konden paardrijden' *LOL*

:evaw:

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:25

En Mikado, maar daar had ik het geduld niet voor...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:43

Wij hadden een Lolobal, supergaaf ding! Cool

En die Rubik's kubus, die heb ik nog steeds, ligt decoratief te zijn op mijn tv-meubel. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alenthe05, boyca, Dax, Dees, evelien1000, Firebug, goesju, Goldwynn, hedjuhhh, katinker, Lanoca, Mo_86, ontherun, roxiie, savieralover, tanec_meisje, Thami en 71 bezoekers