mest probleem!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-01 13:48

Als ik ga rijden (meestal 2,5 uur) mest Margot de hele weg een paar keer, soms wel eens om de 10 minuten!
Het zijn wel allemaal kleine hoopjes, maar de lange weg die ik moet lopen naar her park zit nu helemaal onder en ik heb al een paar klachten gehad!!
Kan een paard het langer ophouden?
Ik moet Margot van het weiland afhalen en dat doe ik een half uur voor het rijden, maar dan moet ze dat gras natuurlijk nog allemaal verteren.
Zal ik haar anders een uur voor het rijden van de wei afhalen? Zodat ze (hopelijk) bij de stal mest en niet op de straat?
Ik ben Margot nu aan het leren om door te lopen tijdens het mesten zodat er niet zo'n grote hoop ligt. Dit wil (sinds vandaag) wel lukken.

Ik heb geen zin om nog meer klachten te krijgen en ik kan ook niet die hele route die ik heb gemaakt schoon gaan maken!

Wie heeft er tips hoe ik dit kan oplossen???
Help!!
-Alice-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 14:53

Hoi Alice,

Ik denk dat het mogelijk wat spanning is, dat je paard meerdere keren kleine beetjes loopt te mesten. Daar doe je weinig aan, behalve gewoon doorgaan, zodat het steeds gewoner en vertrouwder wordt voor je paard.
Jammer dus voor degenen die klagen, ik ben bang dat je er weinig aan kunt doen.....

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 15:15

Sonja heeft gelijk. Die van mij mest ook altijd als hij wat nieuws ziet of iets waar ie bang voor is.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 16:12

Tja, loop je door een woonwijk? Hebben de mensen recht om een klacht in te dienen of bestaat er een soort wet waardoor paarden het recht hebben om te mesten op de straat?
Daar betaal je toch belastingen voor? Haha!

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 16:13

Als mijn paard mest, op een superonhandige plek stijg ik af en duw met mijn voet de drollen in de goot of de berm. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen zich ergeren aan al die paardendrollen. Wij balen er toch ook van als medeweggebruikers geen rekening met ons houden. Langs ons op jagen met de auto (om maar een voorbeeld te noemen). Mensen gaan ook anders op je reageren, als ze zien dat je van goede wil bent bieden ze soms zelfs aan om het even de drollen voor je op te ruimen.
Wij wonen aan een straat waar veel ruiters langs komen die naar het bos gaan en het is echt niet overdreven als ik zeg dat er om de 10 meter wel een paardendrol ligt. Leuk als je net je stoepje voor het huis hebt geveegd.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-01 17:05

Ik kan niet elke keer op en afsteigen, ik zit zonder zadel, dus dat opspringen is voor Margot ook niet leuk.
Ik ga morgen weer over die weg, dan loop ik er wel even naast en ruim ik ondertussen wel alles even op. (ook die van de vorige keren).
Mijn vriendin zei wat ik zou doen als ik de politie voor me kreeg omdat iemand die had gebeld!
Ja, goede vraag! Hoplijk gaat het niet zo ver!!
-Alice-

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 17:09

Ik weet niet hoe het bij jullie is, in onze gemeente kun je een boete krijgen (mocht je betrapt worden) als je de mest niet opruimt, dit geld alleen voor binnen de bebouwde kom.