Oude eigenaar bellen wel of niet?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-01 15:40

Ik zit eigenlijk al een tijd met het volgende:

Ik heb Leys nu al bijna 3 jaar met heel veel plezier. Hij was nogal moeilijk en verwend toen hij kwam. Ik begreep via de manege dat hij wegging omdat het meisje zwanger was geworden van haar vriendje (ze was toen 16 jaar). Ik weet natuurlijk niet 100% zeker of dit klopt. Ze had hem ook niet Leysander genoemd maar Jordy (roepnaam). Ik begreep dat ze er ook niet blij mee was.

Op de papieren staat het adres van de oude eigenaar en ik heb ook het telefoonnummer opgezocht. Nou weet ik niet of ik moet bellen ja of nee. Ik wil graag meer te weten komen over hem en zijn verleden. Hij is namelijk heel erg bang en heeft voedernijd op stal en daar wil ik meer over weten.

Ik zit hier al lang mee eigenlijk vanaf het begin maar ik durf eigenlijk niet.

Wat zouden jullie doen??

Gr Pris


Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 15:48

Gewoon bellen als ik jou was. Ik zit net met het tegenovergestelde probleem. Ik probeer uit te vinden waar mijn paard vandaan komt om meer te weten te komen over haar. Ik kom er niet achter, en dat zal me waarschijnlijk ook nooit lukken. Maar als ik de naam en het tel.nr. van de persoon had, hing ik vandaag nog aan de lijn. Gewoon denken "nee heb je, ja kun je krijgen!" Als ze je niet te woord willen staan heb je het in elk geval geprobeerd. Baat het niet, dan schaadt het niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 15:53

Bellen! Ik heb het ook gedaan, en die mensen vonden het hartstikke leuk om te horen waar ze terecht gekomen was! Gewoon doen, als ze je niks willen vertellen, hoor je het vanzelf.
Sonja.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 16:08

ik zou t ook zeker doen!!! wat heb je te verliezen???

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 17:02

Inderdaad. Nee heb je, ja kun je krijgen. Gewon proberen. bereid je voor dat je niets te weten komt dan valt het alleen maar mee.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-01 19:09

Het is zo moeilijk. Ik wil die mensen ook niet kwetsen.

Ik heb hem natuurlijk nu 3 jaar ik weet niet of die dochter daar nog woont of zo.

Hij was heel vervelend toen hij kwam hij sloeg, beet en was heel erg met de slof gereden. Hij kon niet eens galoperen want schijnbaar sloeg hij dan.

Ik ben gewoon bang dat als ze vertellen dat hij weg gegaan is omdat hij niet te hanteren was. Hij is gewoon mishandeld en ook heel slecht behandeld. Nu is het een kompleet ander paard.

Gr Pris

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 19:31

Moet je doen hoor!!! Ik zou het in ieder geval leuk vinden als eigenaar!!
Een jaartje geleden kregen wijpost van iemand en daar zaten twee foto's in van een vreemd paard. Wij kijken en daarna de brief lezen, bleek het Niels te zijn!! Hardstikke leuk, want het was toch een beetje onze trots! We hebben hem verkocht toen ie bijna drie was en ze rijd er nu wedstrijdjes mee! Echt hardstikke leuk!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 19:39

gewoon voorzichtig beginnen lijkt me. Je kunt altijd vragen of je wat over dat paard mag vragen. Dat is wel zo beleefd. Als nu mensen zouden bellen met vragen over Hamara zou ik een gat in de lucht springen: ZE LEEFT NOG. Aan de andere kant bellen wij de vorige eigenaars van Hercules ook niet, vooral omdat ik sterk het vermoeden heb dat ze hem 'verpest' hebben. Dat wil ik gewoon niet horen, van die mensen die er geen verstand van ehbben en die onze kanjer tot zo'n kleinzielig mannetje hebben gemaakt. Toch zou ik ergens ook wel willen weten hoe het gekomen is. Misschien ligt het idd aan de handelaar (wat ik altijd dacht, maar ja, die kan hem in een maand of 3 niet zo verpest hebben).
GEwoon bellen, en niet met de deur in huis vallen, tenzij ze kenbaar maken dat ze je best wel wat willen vertellen.

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 20:37

Ja ik zou ook gewoon bellen en als je het toch niet zo goed durft kan je ook nog altijd eerst een brief schrijven. Ik heb mijn paard nu 6 jaar en ik heb nog steeds contact met de fokkers, dat is echt hartstikke leuk. Ik bel met ze, schrijf weleens brieven met foto's, ga wel eens op visite bij ze en ze zijn ook een paar keer bij Jurita wezen kijken en toen Razinda was geboren hebben ze haar ook opgezocht.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 21:38

gewoon doen

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 22:55

Doen! Desnoods wil ik er best bij zijn hoor, als dat 't misschien makkelijker voor je maakt. Je weet toch hoe hij nu is? Nou dat zal toch echt niet veranderen als je z'n achtergrond weet. Als zij zeggen dat Leyssie onhandelbaar was, nou dan kan je zeggen dat je een wondertje gecreëerd hebt. Want nu is Leyssie 'wel' handelbaar. Dus ik denk dat je 't gewoon moet doen.

Pling Knuf Mayo Pling

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-01 16:15

Ik durf eigenlijk nog steeds niet te bellen. Dus ik heb maar een brief geschreven hij gaat vanavond op de post.

Duimen jullie voor mij dat er een positieve reaktie komt. Ik ou dat zo leuk vinden na al die jaren wat meer over hem te weten te komen.

Gr Pris

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 21:24

Goed dat je een brief hebt geschreven.Lachen
Ik heb dat ook gedaan naar de fokker van mijn paard. Die man vond dat heel leuk *LOL*) en nu hebben we afgesproken dat ik een keer bij hem kom kijken en hij wil mijn paard ook nog een keer zien nu hij "volwassen" is.

Het enige wat je nu nog kunt doen is afwachten en hopen dat de vorige eigenaar reageert. Jij hebt het nu in ieder geval geprobeerd om contact te krijgen. Succes!


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 21:53

Als ik het zo hoor krijg ik ook in de fokker van mijn paard te bellen. Mijn angst is dat ze haar niet meer kennen, ze is nu alweer 14 jaar. Mischien dat ik er zo ook achterkom waarom ze niet voor de kar wil lopen.. Nog maar eens even over nadenken...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 21:59

Mijn paard is van 1993 en de fokker wist nog van alles over hem te vertellen. Dus ik zou zeggen, probeer het...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maaike_Ma, Mark0919, Nickeltje, saphire, Webding en 44 bezoekers