Imi ziek en hond bijna dood...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-01 00:10

..Jee...kon de hele dag niet bokken!

Gisteren was mijn moeder in paniek. Zij pastte op kids en hond 's avonds. We zijn nauwelijks weg, belt ze op: Jaimy (onze hond) lag doodziek op het terras, rochelend ademhalen, piepen, niet reageren. Mijn ouders durfden niet te dichtbij te komen, ze kennen haar niet zo goed. Zij de dierenambulance gebeld (want 22.00), wij naar huis gescheurd. Belt mijn vader weer: mijn moeder was toch maar voorzichtig gaan aaien, voelde ze dat de halsband helemaal strak zat: zat het ringetje tussen de planken van het terras!!! Paniek! Mazzel dat Jaimy zo rustig bleef en niet ging panieken. Mijn vader een plank losgewrikt (want zat muurvast)0 en ze was weer vrij!!! Party!! Mijn vader moet niets van honden hebben, maar nou opeens is het Jaimy voor en Jaimy na...dit schept een band voor het leven... Haha!

En vandaag was mijn hengstje ziek. Ik had buitengereden, hij was zo gek als een deur. Heb alle hoeken van het bos en een boomstam van heel dichtbij gezien, en hij was drijfnat. Na uitstappen in de paddock om verder te drogen, ik haal hem eruit: heel zielig hinnikje, zware ademhaling, pompen. Toch maar afgespoten (lauw) en op stal gezet. Hij hoefde geen slobber en geen hooi. Naar huis gegaan en gevraagd of de stalhulp op wilde letten. Uurtje later weer terug, hij stond nog precies hetzelfde. Veearts gebeld. Waarschijnlijk was hij koliekerig, hij heeft een pijnstiller gekregen en staat nu een nachtje in Phoebe's box (zaagsel) omdat ie niks mag eten. Om 23.00 nog teruggeweest en hij ziet er helemaal oke uit. Morgen temperaturen en veearts weer bellen. Als dat goed is mag hij wel mee op de trailer, naar mijn instructrice, maar een paar dagen niet rijden, alleen longeren. Ach...het gaat erom dat ie oke is en dat ik hem wel bij me kan hebben daar.
Maar bleeee..wat is het altijd schrikken als je beestje wat mankeert..

Groetjes Suzanne

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 00:57

niet leuk als een paardje zo ziekjes is he?

Ik ken het. Als een paard bij ons op stal koliekerig is dan ben ik altijd ongerust.

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 07:38

dat is balen dat immi niet lekker was.
zal hij zich wel te veel opgefokt hebben he.

heeft poebe dan in zijn box gestaan?

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 08:50

Citaat:
Maar bleeee..wat is het altijd schrikken als je beestje wat mankeert..


ja, wij mensen kunnen nog "iets" zeggen over wat en waar het pijn doet of dat je met je halsband tussen de planken vastzit... jemig wat erg van je hondje... wel goed dat het opgelost is, vind het wel een grappig verhaal.

nu nog ff afwachten wat er met je paardje mis was en of dat goed gaat.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 09:12

Lekker rustig dagje dus, not...

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 09:13

Jeetje, wat een zorgen allemaal joh! Dus je hebt nu een hond? Dat heb ik dus gemist door mijn vakantie. Wat is het er voor 1? Je wilde geloof ik een jack russel? Gelukkig dat het halsbandakkefietje goed afgelopen is voor Jaimy!

Die Imi... Arm dier. Had hij zich te druk gemaakt of zo?

Imatador heeft het wel naar zijn zin bij de nieuwe stal geloof ik? Fijn, dat een hengst daar ook gewoon het land op mag, al is het maar voor een paar uurtjes.

Hoe is het met je zoontje? Gaat het een beetje met de astma? Je hebt wel je handen vol denk ik, twee kinderen, waarvan 1 met astma, drie paarden, hond, huishouden... Poeh! Knap dat je het allemaal zo draaiende weet te houden! Zou mij niet lukken denk ik... Verward

Groetjes Mieke

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 10:07

Dan schrik je wel even ja!!! Poeh, gelukkig is het goed afgelopen allemaal. Ja, je paard ziek zien voelt echt zo ***, dat hoop ik niet vaak mee te hoeven maken, dat is echt niet leuk!!! Gelukkig is Jur nooit echt beroerd geweest, maar ik klop af. Iloon

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 12:46

bleeeh niets aan! wanneer vertrek je naar Brummen? heb je tijd om te meeten? of zou dat niet mogen van je instructie?

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 14:45

goh jeetje lekker hoor!idd kan je er totaal van onderste boven raken als je dieren ziek zijn en je weet niet precies war ze nou last van hebben*zucht*ik ben altijd helemaal van de aarde daarna,zo zit ik dan in de stress!

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-01 22:15

Tja, het bleek dus geen koliek te zijn achteraf. Imatador had wsch een infectie, of een kleine hartaanval!!!! Dat was helemaal de schrik van mijn leven. Hij is dus ook niet meegeweest naar mijn instructrice.
Later bleek uit bloedonderzoek niets dat er op wees dat hij iets aan zijn hart had.
Maar hij had koorts (40c en meer), een hartslag van 61, pompen, zwaar ademen en een ruis op het hart. Gezien hij zich zo druk had gemaakt, dacht de veearts daar dus aan. Maar een ruis kan ook bij infectie.
Hij krijgt nu nog antibiotica en lijkt weer helemaal normaal. Nu afwachten wat er gebeurd als die kuur morgen is afgelopen.

O,ja...ik heb nu twee rottweilers: Jaimy en Igor. Dit weekend komt onze Jack Russel pup, een teefje waar we nog een naam voor moeten verzinnen... Party!!

Nimber...ik ben inmiddels terug uit Brummen. Meeten had wel gekund, na 17.00. Van 06.00 tot 17.00 moest ik aan de bak! Extreme duivel Volgende keer dan maar?????
Of misschien een keer als ik terug kom van les ofzo, of ik haal je op, kun je mee naar mijn les?
Heb alleen volgende week misschien nog een les: 11 sept is mijn instructrice uitgerekend....en dan geeft ze een paar weken natuurlijk geen les. Zo snel mogelijk weer wel, maar ach...met een pasgeboren baby staat je hoofd wel ergens anders naar...

Groetjes Suzanne