Equi Shine

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Equi Shine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 23:01

Ik heb laatst wat Equi Shine van iemand gebrukt waarmee ik Pjelk en Beau helemaal heb ingespoten behalve dan onder het zadel en de manen (vanwege het invlechten). Misschien ga ik het zelf ook wel kopen. Maar ik vroeg me af:
- hoe werkt dit sul in de regen? Ik bedoel als je paard in het land staat nadat hij met Equi Shine is ingespoten kan het water er dan nog wel vanaf lopen?
- Hoe lang heeft het effect?
- Waarvoor gebruiken jullie het? Voor alleen de staart (en manen) of ook op de rest van het lijf?

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 23:04

staart manen en kont
en in de regen maakt niet zoveel uit hoor
ja het spul is wat sneller uitgewerkt
en hangt ook wat van je paard af hoelang het zitten blijft
op de spuitfles staat geloof ik iets van 12 dagen ofzo
maar dat haalt het niet

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 08:51

Op een schimmel heeft het helaas weinig effect, maar vroeger (toen ik nog een bruine had Tong uitsteken ) gebruikte ik het regelmatig.
Ik deed wat in de staart en ook op de kont en hals zodat daar een nog mooiere gloed op kwam.
In de regen blijft het wel redelijk zitten.
Bij droog weer blijft het ongeveer een week zitten.
Tip: pas op met het inspuiten van bijv. hals en manen en onder het zadel (had je zelf al bedacht, goed zo !), als je het op je handen krijgt dan worden bijv. teugels erg glibberig.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 08:54

Ik vind het fijn spul. Zelfs bij mijn witte werkt het Niet tegen strontvlekken, maar zand wat vaak achterblijft en zo lekker streept. Dan heb ik zo'n gasfornuis-schoonmaakhandschoen (wat een woord) en daar spuit ik dan wat equi-shine op. En dan met de haren meewrijven en het zand neem je zo mee.

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:18

Ik vindt het ook heel fijn spul..maar jammer dat het niet zolang blijft zitten,zoals op de spuitbus staat aangegeven..mijn paard schrikt erg van het gespuit,dus doe ik altijd een beetje op een borstel en verspreid het zo op hem..lukt ook aardig..je moet niet teveel doen in staart enz,had ik 1 x..ik vindt het dan een beetje vettig worden,of verbeeld ik me maar?

Ovatie4ever
Berichten: 21
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: son en breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:37

Ik was de staart en wacht dan tot deze bijna droog is. Dan gaat er Equi shine in en maak ik een vecht (die onder de staartwortel begint). als je die er de volgende ochtend uit haalt heb je een prachtige, volle, glimmende staart. Alleen als er erg veel vliegen in de zomer zitten doe ik dat niet want dat vind ik een beetje zielig.

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 15:30

ik gebruik het altijd om Boyd zijn manen en staart klitvrij te houden.....ook gebruik ik het om zijn sokken te ontwarren en uit te kunnen kammen...als een soort antiklit dus Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 15:38

Staart en manen. Soms nek & kont.
De manen van mijn shetlander blijven mooier en er komen geen *heksenvlechten* in, ook haar staart blijft veel voller en mooier. De staart van m'n arabiertje spuit ik vaker in, die stopt zijn staart nog wel eens in andermans zaken.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 16:15

Ik gebruik het vnl als 'anti-klit' op zn staart. Fijn spul Lachen

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 18:16

Ik gebruikte het bij Rocky op z'n manen en staart. Hij heeft best dikke/pluizige manen en een volle staart. Het werkte best wel goed, ondanks dat meneer nogal bang was van de spuitbus.
Het bleef bij hem altijd wel minstens een week zitten met droog weer, als het geregend had was het na een week wel nodig om het opnieuw te doen. Ik vind het heel fijn spul Lachen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:13

op stal moeten ze altijd om mij lachen omdat ik altijd heel veel equi shine loop te spuiten!
vooral in staart,daarnaast de manen en soms de vacht,ik doe er gemiddeld 2 maanden mee,maar ik ben dan ook een rasechte antiklit fan,dus waarschijnlijk dat en normaal mens er een maand of 3 4 of zelfs 6 mee doet
met regen maakt het niks uit hoor.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:55

ik gebruik het eigelijk alleen na het wassen en soms als ik r heel mooi geborsteld heb en nog wil rijden, dan hoef ik haar niet nog een keer helemaal te poetsen. Als je er dan een zachte borstel eroverheen haalt is al het zand weg.
bij doris gebruik ik het voor zijn benen, staart en manen (hij heeft zo veel haar!!)

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:36

Gilde glans.. precies hetzelfde.. Zo min mogelijk.. het is een soort silliconen troep. Ik doe eigenlijk allen manen en staart en lijf als er een show ofzo is.. Ik vond dat zijn manen er dun van werden.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 08:45

Ik gebruik het bij Mander een keer per week. Meestal maak ik daarna vlechten die ik een kleine week laat zitten. Na die week vlechten eruit, 2 dagen niets aan doen en dan wassen of equishine er weer op en weer vlechten.

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 08:51

Manen, staart, kont.. Ik denk dat het sneller uitgewerkt is met de regen, maar verder...:S

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:17

Ik gebruik het ook heel erg veel. Vooral voor de staart en giga bos manen van Dennis. Eigenlijk dus alleen als antie klit. Een heel enkele keer voor zijn lijf maar bijna nooit, hij glimt van zich zelf al belachelijk mooi. Meestal gebruik ik voor zijn lijf baby olie op een doekje, dat gebruik ik ook al voor zijn hoofd en rond zijn ogen.
Ik doe maximaal 2 maanden met een fles. Het gaat altijd enorm hard bij mij.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:25

Ik gebruik het alleen voor de staart en voor het lijf gebruik ik spiritus op een doek want in Equi shine zit siliconen en dat sluit af dus als ze gaan zweten kan het niet weg...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:30

Ik gebruik het het meeste voor de manen en staart. Soms een beetje voor der nek en kont.

Het is ook wel handig, want soms gebruik ik het ook om de manen schoon te maken. Als ik er daarna een handdoek overheen haal dan zijn ze weer wat schoner (marilyn is palomino)

Wat ik kan niet altijd natuurlijk der manen wassen.
Ik let er eigenlijk nooit op hoe lang het blijft zitten Haha!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 12:59

Ik vraag me steeds af wat voor een effect het heeft op mijn eigen haar HIHI

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:00

Ik vraag me steeds af wat voor een effect het heeft op mijn eigen haar HIHI