bokkers in het Gooi

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

bokkers in het Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:57

Hallo, is er hier iemand op bokt die in het Gooi woont of daar zijn pony heeft staan. Misschien weten jullie daar dan leuke plekjes om te rijden. Leuke routes heb je nooit genoeg!!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:33

Hier ben ik.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:41

Hier ben ik ook

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:42

En ikke ook. Lachen

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:31

me too Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:06

Gezellig, waar rijden jullie allemaal in het Gooi? Ik ga meestal naar bluck of naar de tafelberghei, maar wou binnenkort een keer naar de lage vuursche rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:09

Is LMs Winnetou tyrouwens toevallig Judith Noordzij? Ik heb ook op de Larense manege gereden totdat ik met mijn eigen pony op les ging bij Stad en Lande in Blaricum

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:24

Ik rij vnl bij de Lage Vuurse. Sta in Maartensdijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 15:27

En is het leuk rijden daar? Ik ga dr volgende week met een viendin met een haflinger een dagtocht naartoe maken!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:11

Ik rij regelmatig hele tochten langs Soest, LV, H'sum, Huizen. Jammer van de hekjes maar verder is het goed te doen hoor. Ook een erg mooi gebied (niet aangrenzend) is Den Treek / Henschoten, dat ligt bij Maarn, daar heb je geen hekjes en een veel groter stuk vnl bos. Ook mooi rijden. Vanaf de hei is het trouwens helemaal niet zo ver naar LV.
Ken je Groot Kievitsdal? Daar steekt de ruiterroute nl de grote weg over en dan kun je na een paar honderd meter in het bos (voor de golfclub) links richting LV en dan zit je er zo. Ga je rechtdoor dan kun je daar ook zo'n 10 km rijden. Voor mij is dat niks, maar ik weet niet wat je gewend bent natuurlijk. Misschien leuk om eens af te spreken (als de hei bloeit!!!) dan kan ik het je wel laten zien.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 09:49

Ik sta op de Lage Vuursche met mijn paard, heerlijk elke dag de bossen in als ik wil echt heerlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:37

napoleon schreef:
Ik sta op de Lage Vuursche met mijn paard, heerlijk elke dag de bossen in als ik wil echt heerlijk


Waar sta je precies? Niet toevallig in de buurt van het centrum (heeeeeeel groot woord) van de LV, achter bij een een boerderij met een bak?

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:16

Hallo Fellor!
Hier nog een omgeving Gooi-medebokker... Wij staan in maartensdijk vlakbij Belker en Napoleon....

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 09:51

Wat een boel bokkers ui het gooi!!! Ik kom zelf uit huizen en mijn paardje staat op de gens tussen Blaricum en eemnes. Meestal rijd ik op de tafelbergheide, als ik veel tijd heb wil ik ook wel eens doorrijden naar het bos erachter (bij de trappenberg) en laatst heb ik met een vriendin een dagtocht lage vuursche gemaakt. We zijn een stukje omgereden (verkeerde afslag) en dus hebben we ruim 8 uur in het zadel gezeten (AU!!!). Als ik jou was zou ik het lekker doe, het is echt onwijs mooi en relaxed rijden!!

Ik vind trouwens zo ie zo al dat we hier in een hele mooie omgeveing wonen, veel hei en bos, af en toe een vennetje, super!!! Wat vinden jullie???

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 11:27

*meld zich* Ik rijd altijd in het corversbos/spanderswoud/westerheide

LMsWinnetou is idd. Judith van de larense manege Knipoog

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 12:07

wahaha jaa LMswinnetou is judith Haha!
whah, ik rij zelfde plekken als steffi, vaak met haar samen Tong uitsteken

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 17:05

Steffi schreef:
*meld zich* Ik rijd altijd in het corversbos/spanderswoud/westerheide

Ik (wij) ook. En voor de langere tochten steken we bij Crailoo over.
Moet je voor de omgeving Soest niet een andere ruiterkaart hebben?

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 21:51

en ik doe het zelfde als carys

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 00:53

Wat nou ruiterkaart? Kan ook zonder Schijnheilig

Het stuk daar bij Crailoo rijd ik heel af en toe, bijna nooit! (zo irritant ook met al die hekjes enzo)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 08:21

Soest moet je idd een kaart voor hebben. Tenminste, het bordje is niet echt duidelijk. Ik cross daar ook gewoon rond, ben nog nooit een boswachter tegengekomen. In de afgelopen acht jaar ben ik hier in de buurt welgeteld 1x een boswachter tegen gekomen en toen zat ik net niet op het ruiterpad... Bij H'sum etc heb ik echt nog nooit een boswachter gezien, met de wedstrijd van Lage Vuursche geloof ik wel, maar niet als ik flink illegaal bezig was... Tong uitsteken

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 08:34

Heb je geboft, Laui!
Je wordt daar geacht met van die oranje platen aan je hoofdstel te lopen.
Ik weet niet of ze moeilijk doen als je 'op doortocht' bent.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 09:06

Soest is Oranje platen en strenge controle GNV is minder streng en minder controle. In principe moet je voor Landgoed Peijnenburg ook weer een aparte kaart hebben. Is afwijkend van Soest en GNV. Landgoed Peijnenburg is o.a. dat pad voor de golfbaan links.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:18

Voor Peijnenburg kun (kon) je ook een dagkaart halen.
Even bellen is misschien ook wel goed. Als ze maar weten dat en met hoeveel je op hun terrein bent.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:29

Dat is ook zo zot, je moet dan voor Soest, voor Peijnenburg en voor GNV een kaart hebben... Dat is gewoon niet te doen (paard loopt dan met z'n kop op de grond vanwege al die vergunningen)! Ik ga veel vaker naar Den Treek en daar hebben we wel een penning voor (1 keer gepakt en daarna nooit weer). Daar ligt 80 km ruiterpad dus dat is ook een stukkie beter te trainen. Want als ik naar H'sum wil gaan moet ik dus drie vergunningen hebben. Overigens vind ik Soest nou ook niet een denderende kwaliteit ruiterpad hebben, meer blubber dan waar dan ook hier in de buurt. In DT krijg je ook nog waar voor je geld, daar hebben ze eigenlijk overal perfect onderhouden paden (Zeist is ook erg, maar vergunningloos). In Soest kom ik ook ong 1x per week (de duinen, geweldig), maar ook daar ben ik nog niet gepakt, ben zelfs nog nooit iets wat op een boswachter leek tegengekomen.

Peijnenburg is bij het Spiehuis. Mooi stuk gebied, heb ik wel een kaart voor (gehad iig).

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:37

Wat ook zo stom is, voor Spanderswoud/corversbos/hei bij Crailoo daar moet je ook een kaart hebben van het GNR. Maar die kaarten kosten geloof ik 40 euro (ongeveer) en die gelden van maart tot maart. Dus ben niet echt van plan om nu nog zo'n kaart te gaan kopen, voor nog maar 7/8 maanden (en dan kost het evenveel als je in het in maart koopt).
En je kan ook alleen zo'n kaart krijgen als je je Ruiterbewijs hebt, en die heb ik ook (nog) niet.

En ik ben nog maar 4/5 keer een boswachter tegengekomen (in anderhalf jaar), en het enige wat hij doet is supervriendelijk hallo zeggen, of iets in de trend van 'leuk paard heb je!' en hij loopt verder gewoon door Lachen