vrijheidsdressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-01 09:57

Wie zou mij kunnen helpen aan meer informatie over vrijheidsdressuur? Ik ben nu mijn mini-shetlanderhengstje Straussje de spaanse pas aan het leren en dat heeft hij al aardig door. Maar hoe leer je hem steigeren aan de hand en de andere oefeningetjes? Is er een boek over? Alvast bedankt!
Groetjes Suzanne


coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 12:05

Wij hebben thuis De Paardenschool van Nathalie Penquitt, daar staan ook allerlei oefeningen in.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 12:08

Succes, ik weet niet hoe je hem het aan kan leren, maar in de Bit van november 2000 staat een heel artikel over de spaanse pas.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 14:06

Ernest van Loon heeft ook pas een boek geschreven, is alleen te bestellen. Staan advertenties over in de hoefslag. (ik wil het wel een keer opzoeken hoor, als je de hoefslag niet hebt? Stuur dan voor alle zekerheid een pb, anders vergeet ik misschien hier weer te kijken Schijnheilig )

Navragen is beter dan afvragen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 17:47


Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 19:31

Iemand die ik ken heeft steigeren aangeleerd door 1 voorbeen op te tillen, te strekken naar voren en een beetje optillen. Tegelijkertijd gaf ze met een zweepje een tikje tegen zijn buik. Na lang oefenen en veel geduld hebben deed die het heel goed! Maar of het de goede manier is weet ik niet.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 21:40

deze manier heb ik ook geprobeert met honey.
het werkt inderdaad, maar ik krijg zeer het idee dat ze omhoog gaat omdat het simpelweg pijn doet in haar gewricht (omdat je het been eigenlijk verder dan mogelijk op wil tillen)

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 21:43

Dat zou best kunnen, maar een andere manier weet ik niet. Bij * heb ik het ook weleens geprobeerd, maar ik begin maar bij buigen enz.
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 05-02-22 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 11:37

Bij Chess hebben we het niet echt geleerd maar als je de teugels vast pakt en die omhoog doet ( z'n hoofd gaat dan omhoog) dan gaat hij steigeren.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5


Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 12:57

Bedankt voor de reacties! Ik ben inmiddels druk verder aan het oefenen met Straussje en hij doet het al echt heel goed. Soms raffelt hij het een beetje af en vraagt dan direct om een snoepje maar die krijgt hij dan niet. Schijnheilig Als hij zijn best doet en het lukt dan krijgt hij een snoepje. Volgens mij vind hij het nog echt leuk ook! *LOL* Hij doet alleen met zijn rechterbeen een strekkende beweging maken terwijl hij dat met links niet doet. Verward Met links maakt hij een mooie grote ronde pas maar links tilt hij eerst hoog op en dan strekt hij het been. Is dit goed of niet....heeft ieder paard zijn eigen manier van de Spaanse Pas doen? En.....hoe krijg ik het gelijk aan beide benen? Is dit gewoon een kwestie van gymnastiseren?
Groetjes Suzanne. Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 13:19

wat mij verteld is, is dat je eerst de polka gaat doen, dus linksvoor spaanse pas, 2 of 3 stappen normale stap, en dan rechtsvoor spaanse pas.
Op den duur kan je die stap passen er tussen terug brengen naar 2, naar 1, naar niks


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, GoogleAdsense en 83 bezoekers