Wat vinden jullie hier nu van??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-01 11:02

Ga eens kijken bij http://www.omroepbrabant.nl daar staat bij de Poll het volgende:
Een brabantse veehouder wil honden gaan fokken voor de vleesconsumptie, moet dit kunnen?
Maar liefst 77% van de bezoekers vindt dat dit moet kunnen...
Ik vind het een belachelijk idee!! En ik moet er niet aan denken!!! Boos! Boos! Misselijk
Wat vinden jullie? Verward

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 11:06

ze heeft gisteren in de Telegraaf verklaard dat ze hier toch niet mee van start gaat,

het plan wordt niet gedragen door de bevolking.

GELUKKIG!

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-01 11:09

Ja dat ging over dat enge mens Vos...(als je zelf al een dieren-achternaam hebt.....)

Maar op die poll (van Omroep Brabent) blijkt dus dat 77% vindt dat dat moet kunnen.... ff tegenstemmen.. zou ik zo zeggen!!

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-01 11:10

UPDATE:
Het is nog "maar" 76%.. er zijn dus al meer mensen tegen!!! (Gelukkig maar!)

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 11:14

hey nu nog 74!!! heb ook tegen gestemd!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 11:23

Eigelijk heeft ze groot gelijk. Kom op jongens, wat zou het verschil zijn tussen een hond en een koe?
Oke, zelf moet ik er ook niet direct aan denken, maar dat komt omdat ik dol ben op honden.
Maar eigelijk moet het geenv erschil maken, want een hond en een koe zijn beide evengoed levende wezens......
Het is gewoon wat je gewend bent. Het is normaal dat hier koe gegeten wordt en niet normaal dat je hond eet. In andere landen is dat heeeeel anders!

Ik zie het probleem eigelijk dus niet.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 11:27

Ben ik met je eens;

alleen in de Telegraaf zei ze iets in de trant van:
ze krijgen nog een aai over hun bolletje en dan s het afgelopen... Misselijk

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 11:28

Jantine, dan wil ik nog wel een stapje verder gaan. Alle criminelen slachten en op gaan eten. er is hier immers toch overbevolking. GEwoon alles slachten. Want wat is nu het verschil?
Er is wel degelijk verschil! de band met het ene dier gaat wel effe dieper dan met het andere! Ik eet zelf om die redenen geen paarden. Maar honden doen zo ontzettend veel voor mensen, ze zitten bij de reddingsbrigade, helpen gehandicapten, halen bejaarden uit isolement, zijn gewoon de beste maatjes van mensen. Die ga je toch niet opvreten! Ik gun het koeien eigenlijk ook niet om geslacht te worden, en varkens ook niet. MAar de band met die dieren is ook niet zo intens als met honden. Heel veel ware hondenliefhebbers wordt ook flink pijn gedaan als honden nu voor consumptie gebruikt gaan worden. Ik zou me er echt vreselijk door voelen, vind het al zo erg dat het elders in de wereld gebeurt, dat iedere keer dat ik er mee geconfronteerd wordt, 's nachts niet kan slapen. Moet het dan ook nog hier gebeuren? Ik ga dan echt op de bricades hoor!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 11:28

en ik heb ook tegen gestemd, nu is nog maar 71%!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 11:36

Wat Desiree zegt, wilde ik ook gaan zeggen.

Hoe erg ik het voor koeien en ander vee vindt, honden hebben een andere manier van omgaan met de mens. Ze vertrouwen de mens en hebben alles voor hun baasje over. De band met honden is gewoon anders dan de band met koeien, zo simpel is dat gewoon. Daarom vind ik het gewoon echt niet kunnen.

Nou vind ik het voor alle dieren zielig hoor, maar een koe heeft tenminste (meestal) nog zijn hele leven in een weiland gestaan en een lekker leventje gehad, verder beseffen ze denk ik ook iets minder wat er gebeurt dan een hond.

Maar goed, het blijft altijd verschrikkelijk... daarom eet ik zo min mogelijk vlees.

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 11:39

daar ben ik het dus niet mee eens! als je niet echt een band met dieren hebt is het dus minder erg??? ik zag laatst, per ongeluk min of meer, een programma over de kalverslachterij. ranzig!!!!!! man aan het interviewen, geeft ondertussen kalfjes aan de lopende band dodelijke injecties waarna ze neerstorten en over de band gingen, vel zag je eraf gesleurd worden, dan de buik open, ingewanden eruit.... gatver!!!!! en die man heel harteloos: ach jah tis me werrek, he, ik zie die beesies alleen als consumpsie, dus als ik der een in de wei zie staan denk ik bij me eige, nou das een lekker stukkie vlees, he, *har* *har* *har*.
echt vreselijk, je zou er toch spontaan vegetarisch van worden!!! ik vind het bij alle dieren even zielig. maar toch vind ik dat het wel moet kunnen, de mens is niet voor niets vleeseter. Moeten honden enzo dan ook vegetarisch worden omdat het zielig zou zijn..?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 11:41

Citaat:
Op 2001-08-23 11:39, schreef Girl In The Mirror:
man aan het interviewen, geeft ondertussen kalfjes aan de lopende band dodelijke injecties waarna ze neerstorten en over de band gingen,

ik heb dat ook gezien, waren geen injectie hoor, het was een schietpistool waar een staaf uitkomt die door het koppie gaat Verdrietig
Maar ik vond het geen horor!
Het ging zo snel, je zag ook geen bloed ofzo

errug off-topic!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 11:41

Ben her duidelijk met desiree eens. Ik zie honden als gezelsschapsdieren en moet er niet aan denken die op mijn bord voorgeschoteld te krijgen.

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 11:50

sorry maar varkens worden ook gehouden als gezeldschapsdieren! Verward Varkens zijn inteligenter dan honden hoor. Okej ik moet er ook niet aan denken om een hond op te eten, maar ik eet ook geen andere dieren, want ik ben vegeterisch! Dat zouden meer mensen moeten worden. Waarom eet je geen paarden maar wel koeien Verward Het is toch voor allebei even zielig? Er zijn ook mensen die van varkens en koeien hoeden?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 11:52

verschillende noemen honden nu als gezeldschapsdieren....
Hoop maar dat die met de kerst ook geen dampend konijntje op hun bord hebben liggen....
Op zich snap ik beide partijen.
Maarja, idd, waarom zou je een koe wel eten, en een hond niet? (in landen als china e.d. is het trouwens dood normaal een hond te eten).
En geen paardevlees eten omdat je toevallig van paarden houdt.... Met alle respect, maar dat blijf ik grote onzin vinden.
Net als dat mijn moeder geen lams of kalfsvlees eet, "want dat is zielig". Ja, dag ma

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 12:07

Als je een ware hondenliefhebber bent doet het ronduit pijn als je weet dat de buurman hondenvlees eet. Laten we maar ook mensen gaan slachten als dan geen enkele levensvorm meer bijzonder is.

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 12:09

Waarom slachten? Laat alles gewoon leven! Je kan best zonder vlees, als je goede vervangingen ervoor eet.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 12:14

Nou inderdaad, zullen we dan ook maar mensen gaan opeten?? Het maakt immers toch niet uit he???

Er is wel degelijk verschil tussen gezelschapsdieren en vee. Niet alleen het gevoel dat wij mensen erbij hebben maar ook het verschil in hoe de dieren zelf zijn. En als het toch allemaal hetzelfde is, waarom maken we dan ook bijv. muggen dood??? Leg me dat maar eens uit.

Ik eet thuis al vegetarisch en ik denk dat het al heel veel scheelt als iedereen minder vlees zou eten. Helemaal vegetarisch zijn, dat is natuurlijk het beste, en ik heb ook heel veel respect voor mensen die vegetarisch zijn. Alleen veganistisch eten, dat vind ik nou weer te ver gaan.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 12:14

Geen band met koeien..??? sorry hoor maar die koeien die iedereen opeet (ik ook) raken de boeren zowiezo 2 x per dag aan en je krijgt er echt wel een band mee hoor...geloof mij maar...ik vind dat alle dieren gelijk zijn of het nou een hond of een koe is! niet dat ik hond zou eten want het lijkt me gewoon helemaal niet lekker maar in principe is het gewoon gelijk...! Koe

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 12:16

*zucht*

jahoor de band met koeien is precies hetzelfde als met honden. Als je thuis komt komen ook alle koeien enthousiast aanrennen van: Yes mijn baasje is weer thuis!

Nogmaals, ik vind het voor alle dieren erg, daarom eet ik ook nauwelijks vlees. Maar er is gewoon een verschil.

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-01 12:22

Zoals een oud Indianen gezegde...(ik weet niet meer precies hoe het was)

Doodt alleen wat nodig is om te overleven...

Laat ieder land voor zichzelf zorgen (qua vlees etc) dan hoeven die arme dieren ook geen daaaagen in een veel te hete vrachtwagen te reizen...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 12:25

Wij nemen waarschijnlijk mini varkentjes,
als die echt zo leuk zijn als sommige mensen beweren weet ik ook niet of ik nog wel trek in varkensvlees heb...

Paardenvlees eet ik ookniet omdat ik het gewoon een rot idee vind dat ik zometeen het paard van een kennis zit op te muizen Misselijk

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 12:28

Citaat:
Op 2001-08-23 12:16, schreef Jura:
*zucht*

jahoor de band met koeien is precies hetzelfde als met honden. Als je thuis komt komen ook alle koeien enthousiast aanrennen van: Yes mijn baasje is weer thuis!




Ja dat is idd zo ja...ga maar eens op een boerderij werken ach laat ook maar sommige mensen zullen dat gewoon nooit zien omdat ze maar 1 bepaalde gedachte in hun hoofd hebben !

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 12:33

Afgezien van het feit dat honden geslacht zouden worden, laat ik de stelling anders poneren:
vinden jullie het ethisch verantwoord om dieren te exporteren naar een land, waar het slachten altijd gepaard gaat met martelen?
Keuren jullie het dan NOG goed om honden daar naar te exporteren? Als dat zo is, dan denk ik dat je niet meer op dit forum thuishoort, want iedereen hier wordt toch wel verondersteld dierenliefhebber te zijn. Eventjes een paar smeuige maar noodzakelijke detailes om de neus op de feiten te drukken: de honden in china worden vastgebonden met de voorpoten op de rug!!!!!!!!!!! Ze worden levend opengereten en niet van te voren even gedood. Nou, nog steeds voorstander?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 13:01

Citaat:
Op 2001-08-23 12:16, schreef Jura:
*zucht*

jahoor de band met koeien is precies hetzelfde als met honden. Als je thuis komt komen ook alle koeien enthousiast aanrennen van: Yes mijn baasje is weer thuis!


bij deze de uitnodiging om te komen kijken bij melkkoeien waar boeren idd net zo'n band mee hebben als met hun honden.
Blaartje bijvoorbeeld geeft kusjes en loopt als een hondje los over het erf met je mee!
Onze koeien komen trouwens beter dan de paarden die moet ik altijd achteruit de wei vissen de koeien komen zelfs aangaloperen *LOL*

Ik zelf heb meer met koeien dan met honden.
Toch zou ik geen hondenvlees eten.
gaat gewoon om gewoontes.
het is normaal dat je koeienvlees eet maar raar als je hondenvlees eet.
Van mij mogen paarden trouwens ook naar de lijst van gezeldschapdieren worden verplaatst.
zoals jij het niet kan verdragen dat iemand z'n tanden in je hondje zet zou ik het een ramp vinden en wordt ik al misselijk bij het idee wanneer iemand smakelijk een hapje lodewijkbiefstuk neemt Huilen