Schaamte? Flapuit wbt 'gevoelige' onderwerpen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Schaamte? Flapuit wbt 'gevoelige' onderwerpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 15:52

Ik ben even benieuwd: vind jij jezelf een flapuit wat betreft 'gevoelige' onderwerpen zoals seks en typische vrouwen/mannen probleempjes? Of heb je het daar juist nooit over?

Ik dacht altijd dat ik behoorlijk preuts was, maar ik ben net tot de ontdekking gekomen dat het me echt niets kan schelen, als ik ergens last van heb dan verbloem ik dat echt niet netjes en zeg ik het gewoon. Schijnheilig Tot grote schok van mijn medemens (valt mee hoor). Niet dat ik zonder gêne zomaar uit de kleren zou gaan, maar ik heb inmiddels wel geleerd dat alles stilhouden en het járen achter slot en grendel houden je nou niet echt gelukkig maakt. Helemaal als het over seks e.d. gaat, hoe precair zo'n onderwerp ook is, het is júist goed om het daar ook open over te kunnen hebben. Nou weet ik 1 ding wel zeker: dat zou ik niet zomaar open en bloot op internet doen, maar zo met vriendinnen, familie etc. geen probleem... Ben ik nou écht zo'n raar figuur en de enige op de wereld? Ik kreeg nl zonet wel even de indruk Verward

[edit:BartVB]Titel[/edit]

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 15:59

ik vind het normaal

*I am seeing in me now the things you swore you saw yourself*

mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:01

Vreemd vind ik het niet. Met je vrienden moet je het toch wel ergens over kunnen hebben zonder het onderwerp te verbloemen door "je weet wel" te gebruiken. Met goeie vriendinnen heb ik het ook wel een sover seks of over meiden problemen. Ik wordt ook ouder dus dan krijg je toch meer met die factoren te maken. Je moet het niet over drijven natuurlijk, maar er ook geen taboe van maken. Zo heb ik ook wel eens aan een vriendin gevraagd of het pijn deed de eerste keer. En dan ben je erover aan het praten serieus maak ook weer met grappige momenten. Ik vind dat het moet kunnen

Machie

Berichten: 15998
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:03

ik ben vrij direct met zulke dingen. Praat er wel gewoon open over. Maar nu
vind ene jongen leuk, en hij is vrij verlegen... Nou, dan klap ik ook dicht, terwijl ik verder wel geowon met hem praat. Is me vreemd Verward

maar verder vind ik je normaal hoor

CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:08

Met vrienden/vriendinnen wel, maar met familie niet echt

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 17:37

Met vriendinnen praat ik er veel over , met mijn familie eigelijk niet, alleen met mn oma. Toch wel preuts dan ofniet?

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 17:39

Met vrienden/vriendinnen en familie wel.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:23

Ben het met je eens hoor Laui! Over dit soort dingen moet je gewoon kunnen praten met bepaalde mensen. En inderdaad, iemand kan het daar wel eens moeilijk mee hebben, maar dat heeft dan meer te maken met die persoon dan met jou Als je al niet met je goede vrienden/familie kunt praten, bij wie moet je dan terecht? Verward Ik vind het overigens niet altijd even makkelijk.
Verder ben ik dus een behoorlijke flapuit. Zeg bijvoorbeeld ook altijd gewoon dat ik ongesteld ben. Daar werd ik vroeger wel eens raar voor aangekeken, gelukkig is het tegenwoordig iets minder vreemd, maar het overkomt me nog steeds...

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:27

Ik zeg ook altijd wat me voor de mond komt, al word ik wel wat gematigder. Al doende leert men Haha! Probeer het te nuanceren enzo...
Maar over seks en menstruaties ben ik vrij open, praten kan me niks schelen. Ik heb er wel een hekel aan als menzne aan me zitten zomaar, of als iemand vreemds zijn kleren uittrekt waar ik bij ben, bv op de camping als de buurman in zijn blote kont gaat staan.

Ach ja, ieder mens zijn nukken *LOL*

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:47

[offtopic] Pauline, dat hangt wat mij betreft sterk van het prostuur van de buurman af Knipoog Haha! Als het een nogal gezette/blubberige buurman is, dan heb ik zelfs liever dat hij zijn t-shirt aanhoudt. Wat vind ik dat smerig zeg! Sorry voor de belediging. Maar als iemand gewoon een t-shirt aanhoudt, dan heb ik er helemaal geen bezwaar tegen... [/offtopic]

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:52

Hihi, ik zie het nu helemaal voor me. Zo'n man met zo'm enge bierbuik en dan zijn piemeltje dat eronderuit komt.

Maar weer ontopic. Ik ben geloof ik niet zo'n prater als het over seks gaat. Ongesteld word ik al jaren niet meer. Wel zo handig eigenlijk. eh niet dat er iets mis is met mij. Maar ik gebruik de prikpil.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:55

Met goede vrienden/vriendinnen praat ik vrij open over zulke zaken. Maar ik hang ze niet aan de grote klok. De meeste van dit soort dingen vind ik persoonlijk, en dat hoeft dus niet iedereen te weten.

* To Belg, or not to Belg *

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:47

Met familie? Nou dan liever niet.. met vriendinnen wel sneller, maar dan moet het wel een goede vriendin zijn, tenminste, als het over hele intieme dingen gaat dan hè. Over een ongesteldheid, dat interesseert me ook geen fluit.

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:03

Ik heb er niet echt moeite mee, als iemand me iets erover vraagt of ik hb een probleem.
Hoort toch ook bij je leven? Is toch menselijk?

Niet dat ik het aan de grote klok hang dat ook weer niet. Maar zoals bijv goede vriendinnen, die horen wel eens wat.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 10:14

Ongesteldheid heb ik ook geen moeite mee. Als iemand gaat lopen miepen zeg ik altijd: ben je ongesteld ofzo? Gelijk lopen ze dan rood aan. Wat is er in vredesnaam mis mee? Heeft toch iedereen wel eens last van...

Seks vind ik zelf wel behoorlijk privé, maar toch. Ik heb laatst de hele tijd 'Sextips for girls' en 'More sextips for girls' gevolgd. Ik lig dan standaard onder de bank van het lachen, wat mensen al niet verzinnen voor een beetje lol (vroeger deed ik dat met de Fancy en de hitkrant, gewéldig). Maar goed, nu ik er zo over nadenk vind ik dat soort programmas (niks erotisch aan, nergens blote mensen gezien, alleen ervaringen en workshops met nep geslachtsdelen) eigenlijk best wel nuttig en zou iedereen toch op z'n minst 1x in z'n leven zo'n workshop moeten volgen. Er is zoveel dat mensen niet weten en het is toch zonde als je de boot mist vind ik...

Wat ik laatst heb gehoord was eigenlijk ook een beetje de aanleiding van dit topic. Een meisje die al járen met een schimmelinfectie rondliep daar nooit iets over gezegd had, of gevraagd of wat dan ook. Terwijl echt 80 procent van de vrouwen daar last van heeft, minstens 1x in het leven. Het is ontzettend vervelend (geïrriteerd, jeuk, echt not nice) en het is zo opgelost. Even naar de dokter, pilletje halen, zalfje smeren en klaar is Klara. Ikzelf heb met zoiets een keer 6 maanden rondgelopen, hoopte dat het vanzelf wel over ging. Nou, dat doe ik echt NOOIT meer! Dan maar naar de dokter hoor! Ik schaam me er eerder voor dat ik veel te lang heb doorgelopen dan dat ik het gehad heb. Ik kan me nu ook niet voorstellen dat je daar zó lang mee rondloopt. Ik heb het nl gelijk de eerste week tegen mijn moeder gezegd en heb haar advies (ga naar de dokter) niet opgevolgd, eigen schuld dus. Maar NIETS zeggen en ook niet naar de dokter gaan? Dat komt dus echt gewoon niet in me op...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 10:30

Oh, dat is me dus ook overkomen, te lang door gelopen met een schimmelinfectie en daarna niet meer naar de dokter durfen... Echt zo stom Alleen een beetje jammer dat het niet zo makkelijk weg is bij mij als jij zegt... Het komt namelijk gewoon weer terug Scheve mond
Overigens vertelde mijn moeder mij dat zij er ook een keer veel te lang mee door gelopen had en toen op haar kop gekregen had van de gyneacoloog. 't Zit in de familie Knipoog

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 10:54

Ik ben de laatste jaren veel losser geworden in het praten over zulke onderwerpen, vooral over internet praat ik heel makkelijk, mar heb geleerd het in real life ook te doen. Nu gaat het me makkelijk af in de meeste situaties en vind ik het heerlijk erover te praten Haha!.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:36

Laui! schreef:
Ongesteldheid heb ik ook geen moeite mee. Als iemand gaat lopen miepen zeg ik altijd: ben je ongesteld ofzo?


Laatst bij een chagerijnige (mannelijke) leraar floepte dat er bij mij zo uit, hij vond het iets minder geloof ik Scheve mond

Maare, zelf ben met ik vrienden wel gewoon direct wat betreft zulk soort dingen, met familie eigelijk niet zo..

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:58

nee joh je bent niet gek.. als je niet eens meer normaal kan praten over van alles en nog wat. jah dan hoopt alles zich op en dan ontplof je een keertje... met familie en vrienden praten we ook gewoon over alles.. ik zou het nooit tegen een vreemde doen. maar dat is normaal *hoop ik Tong uitsteken*

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:05

je bent helemaal normaal.... Lachen Ik flap er zelf ook "alles" uit... wat door mijn omgeving niet altijd in dank wordt afgenomen.... Haha!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:13

Ik zeg gewoon waar het op staat Tong uitsteken

Meer niet Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:48

Ik heb er ook steeds minder moeite mee, irl wat meer dan op internet moet ik wel zeggen Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:19

nix mis met jou hoor! ik flap er ook alles uit!
dat ik sommige mensen weleens in verlegenheid breng, tsja dat besef ik pas als iemand me daar op wijst Haha!

wat me ook niet altijd in dank af wordt genomen, is dat ik ook tegen een jongen in bed heel direct ben, doet hij iets waarvan ik vind dat hij dat anders zou moeen doen, dan zeg ik dat ook! sommige jongens waren dat niet gewend heb ik wel gemerkt, die werden dan echt superonzeker!tsja sorry, maar waarom zou ik iemand door laten 'prutsen' kan hem toch gewoon ff zeggen hoe het wel moet!

of bv als ik een keer iets anders/nieuws wil proberen, dan zeg ik dat ook gewoon, krijg daar dan wel altijd leuke reacties op van diegene die op dat moment dan bij mij is in bed

maar als ik het er met vriendinnen over heb, valt het me op dat hun dat niet zomaar durven te zeggen!
een vriendn van mij wilde al heel lang een bepaald iets doen in bed(geen details, want dit is geen 18+ topic Tong uitsteken ) maar ze durfde het gewoon niet te zeggen tegen haar vriend!

toen had ze het er met mij over, en na lang volhouden van mij dat hij t alleen maar leuk zou vinden als ze dat zou voorstellen, heeft ze het uiteindelijk gezegd, en ze kwamen het hele weekend hun bed niet meer uit haha!

maar zo heb ik dat echt met ales, wat er in me opkomt, of wat me dwars zit flap ik er gelijk uit!waarom iets wegstoppen&voor jezelf houden, daar wordt je echt niet gelukkiger van hoor
juist als je het erover hebt, dan ben je het kwijt&het lucht het enorm op!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 09:25

Soms heb ik wel eens ´behoefte om iets uit te leggen.´
Bijvoorbeeld toen ik aan de chemokuren was, had de arts ons een ´chemo-stop' opgelegd.

Dit hield in: met condoom vrijen, omdat anders de chemostoffen via sex bij Peter ook in zijn lichaam binnen zouden kunnen dringen.
Nou geen pretje... *LOL*
Sinds kort mogen we weer 'gewone' sex, ik heb al een tijdje geen chemokuren meer. Scheelt wel hoor, maakt het een stuk gemakkelijker. Haha!

We hebben het al niet zo op een condoom, laat staan dat je dan 'even snel 'zin hebt' maar dat snap je wel.

Zoals jullie weten ben ik, persoonlijk gezien, een behoorlijke flapuit en gooi mijn ziel en zaligheid er op Bokt er regelmatig uit, emotioneel gezien. Interesseert me weinig.
Peter komt er vanzelf wel achter wat ik hier allemaal op zet en wat niet... Bloos
Ach ja hij vindt me nog steeds sexy met weinig haar en bleek koppie zei hij gisteren... LIEF HE! Lovers
Hij probeert me nog steeds het idee te geven dat ik ik de perfecte vrouw voor hem ben. De scheet....
Als ik hem niet had hield ik het echt niet vol! Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Koekie_186, Vagabondo, YandexBot en 117 bezoekers