psychologen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 21:42

elk mens heeft dingen in zijn leven die niet gaan zoals je had gewilt.en voor iedereen is elk ding even erg.......de ene leert ermee om gaan de ander heeft weinig begeleiding of is gevoeliger en kan er moeilijk mee om gaan,zulke mensen kunnen heel veel baat hebben bij een psychische instantie-therapheut.maar laten we zeggen,dat voor iedereen de dingen die hij in zijn leven tegenkomt niet te vergelijken zijn met andere dingen,het komt bij iedereen even hard aan,wat het ook moge zijn,vandaar dat je juist geen vergelijking mag trekken over het wel dan niet erg zijn van problemen.............

soms is het beter om te zwijgen



Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 18:15

Sanderijn, wat heb je dat mooi gezegd. Dat is ook precies wat ik wilde zeggen in mijn vorige berichtje (hierboven), maar ik kon even de juiste woorden niet vinden.

Verdriet, pijn en problemen zijn geen dingen die je kunt vergelijken. Waar de een fluitend verder gaat met z'n leven, blijft de ander nog lang met iets zitten. Het is maar net hoe diep iets ingrijpt en of er alternatieven zijn. Relativeren is natuurlijk een goede eigenschap, maar op dat moment is wat jij meemaakt voor JOU erg en daar mag je best bij stilstaan.

Alleen is 'ergens bij stilstaan' iets heel anders dan 'geen uitweg meer zien, niet weten hoe je verder moet'. Dan is de volgende stap: hoe ga je ermee om zodat de pijn, het verdriet, het probleem voor jou draaglijk wordt? En als je daarin vastloopt, kan een therapeut net dat steuntje geven dat je nodig hebt. Toch alleen maar fijn dat er dat soort mensen zijn? Moet je wel een goeie treffen natuurlijk, maar dat spreekt voor zich...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 18:22

ja precies karin,sommigen (tja helaas noem ik het riagg maar binnen het riagg werken óók goede therapeuten)zijn idd niet even goed in het helpen van diverse klachten,maar idd als je een goed persoon vind die je begeleid om uit je dal te klimmen is dat alleen maar waardevol voor de rest van je leven.als je openstaat te willen omgaan met verdriet/angst/pijn dan kun je zo ontzettend veel over jezelf leren dmv therapie.........en ieder mens kan er alleen amar rijker van worden(van binnen dan he?)
dus ik begrijp ook precies wat je bedoelt karin!

soms is het beter om te zwijgen

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 20:23

Ik vind het knap van je dat je dit hier neer durft te zetten. Wat andere mensen zeggen, moet je je weinig van aantrekken. Het is toch juist prettiger dat je met mensen kan praten en schrijven over wat je heb meegemaakt. Daarbij, het feit dat je je laat behandelen is geen schande. Ook niet als je 15 bent. Mijn dochter is nu 9 en loopt al 2 jaar onder behandeling en zij heeft er baat bij. Daar doe je het toch voor. Niets is beter dan lekker in je vel zitten.
Succes verder.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 21:02

nou ik heb me goed leren verwoorden en een hele hoop zelfkennis verworven dmv therapie..........en nog ben je nooit uitgeleerd over jezelf en kan af en toe een steuntje in de rug als je er zelf niet meer uit komt een hele verademing zijn omdat je niet de enige bent...........

soms is het beter om te zwijgen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, brennie85, ComscoreBot, Eefje_Sammy, Lauke, ontherun, redbutton, roucha1, Slmt9, SUSANNEx, xAlice en 36 bezoekers