zal het veulen nog leven??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

zal het veulen nog leven??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 16:34

het gaat al een tijdje niet goed met Meike (Zie topic [VvdD] 't gaat zo slecht met dr.... *snik*

nu ineens sinds vandaag is ze heel dun.... dus er is in ieder geval IETS uit dr buik maar wat.... eerst dachten we het veulen maar we hebben overal gezocht.. ook bij de sloot maar kunnen het niet vinden.

volgens mijn moeder kan het zijn dat het vruchtwater er al uit is.... dat e daarom zo dunner is en het veulen dus nog niet..
en volgens me moeder had ze al weeen, omdat steeds om de zoveel minuten werd de buik aan de achterkant van dr buik heel groot en hard en dan weer ontspannen....

maar nu hoorde ik dat bij mensen, 24 uur nadat het vruchtwater eruit is moet de baby komen, is dit ook bij paarden?? volgens mij red ze de bevalling nooit Huilen en ik heb al 100000 keer gezegd dat de dierenarts moet komen, maar aangezien ze pas 15 juni uitgerekend wil de eigenaar het nog een week afwachten.... Scheve mond


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:01

wat vervelend van de eigenaar!
Hopelijk komt alles goed met de merrie
hou ons op de hoogte

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:04

Als ze is ingevallen kan het ook betekenen dat ze heel snel gaat bevallen.

Don't dream your life, live your dreams!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:58

Dat zou inderdaad kunnen ja, het is opzich niet erg als het veulen nu komt, het is dan een weekje te vroeg dus dat valt mee..Ik hoop dat ze de bevalling gaat overleven..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 21:54

de dierenarst is net geweest.... en hij heb een spuit gegeven dat het nu binnen 24 uur moet komen....

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 00:43

huh ? waarom de geboorte opwekken ? is de merrie zo ziek dat het levensbedreigend is als ze langer draagt ? Dat is namelijk de ENIGE reden om een bevalling op te wekken !!

Wat er eerder gezegd wordt, over dat het vruchtwater er al uit zou zijn en het veulen nog niet, dat is onmogelijk. Als het water breekt, komt het veulen er binnen een paar minuten achteraan. Minuten dus, geen uren, en zeker geen dagen !

Hoe dan ook........ succes !!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 01:26

Als het veulen gaat zakken, even voor de bevalling, dan zakt de buik ook uit.
Ik hoop dat de bevalling goed gaat, want ik heb verhalen gehoord dat het veulen het niet heeft gered na een opgewekte bevalling.

Voor het veulen, en voor de eigenaar hoop ik dat ook de merrie lang genoeg blijft leven om het veulen te voeden. Als je dat namelijk met de fles moet doen is dat niet leuk, en niet makkelijk.

Succes ermee...

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 01:31

De meeste merries vallen wat in vlak voor de bevalling. Dus waarschijnlijk is dat de reden.

Waarom wil de veearts het veulen nu gaan halen, wat was zijn prognose?


anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 11:45

uhm de dierenarts is net geweest... en de nageboorte lag er al, er zit dus helemaal geen veulen meer in! ik weet zeker dat ik het heel vaak heb voelen trappen, en sinds 3/4 dagen is ze heel dun dus ik denk dat het toch geboren is maar dat we het niet wisten, er vliegen een hoop (roof)vogels dus het is dan al weg.....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:50

Ik denk dat ze zo ziek was vanwege de nageboorte die is blijven zitten.
Jammer dat je niets hebt kunnen vinden, jammer ook dat het veulen niet is blijven leven.
In ieder geval kan de merrie nu opknappende heen...

Je suis Charlie.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 00:07

Oh wat jammer, raar dat je het veulentje niet kan vinden. Veel sterkte hoor. Nu kan de merrie teminste genezen nu de dierenarts is geweest.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 00:11

Raar hoor, zelfs vossen of honden kunnen een veulen-lijfje niet geheel laten verdwijnen. Vogels al helemaal niet. Dan zou je op z'n minst botten moeten vinden...

Je land is niet aan het water, toch? Anders kan het onder de heining het water in zijn gegleden.
Vreemd geval. Ik hoop dat het met de merrie in ieder geval snel beter gaat.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 00:14

ja sorry maar dit vind ik dus ook behoorlijk vreemd, je moet toch ergens wat vinden, een geheel veulen kan toch niet zomaar van de aardbol verdwijnen???? of ben ik nu kippig?

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:05

Een heel veulen kan wel degelijk verdwijnen. Jullie gaan er van uit dat een vos of een loslopende hond het veulen ter plekke laten liggen. Maar als ze met het veulen gaan slepen, dan kun je het hele weiland af blijven zoeken, maar dan ga je niets vinden hoor!

Je suis Charlie.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:09

Ah, ik zie net dat 't een shetlander is. Zijn de vossen in Noord Holland groot genoeg om dat voor elkaar te krijgen? Nog steeds vreemd...

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:19

Wat vervelend voor jou en de merrie Verdrietig

Heel veel sterkte ik hoop dat de merrie zich snel weer wat beter gaat voelen!

Tancreda4

Berichten: 24012
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:24

Echt een mysterie dus...
Zelf dacht ik aan een miskraam die al veel eerder het geval was? Je had het erover dat ze in april al ziek was. Mischien heeft ze toen haar veulen al gekregen (miskraam) en werd ze zo ziek door de nageboorte die bleef.
Een groot vraagteken... Mara gelukkig voelt de merrie zich al weer wat beter!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 20:09

in ieder geval had ze vorige week dr veulen nog. toen heb ik het nog duidelijk voelen en zien trappen, en was ze super dik.. sinds donderdad was ze dunner, en sinds vrijdag staat ze bij het huis aan een touw, ik denk dus dat het donderdag gebeurt moet zijn..... er zit een grote sloot langs de kanten. ik snapte ook al niet dat het nu weg is, er moeten inderdaad botje liggen, maar ik denk niet de het in de wei heb gelegen, als dat zo was, dan was meike er toch bij gebleven?? en ik ben elke dag gewest afgelopen weken dus dan moet ik het wel hebben zien liggen dus het moet eigelijk wel in de sloot terecht zijn gekomen anders snap ik het ook niet....

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:38

Mijn nicht heeft dus bijna hetzelfde meegemaakt. Die vonden 2 weken geleden een nageboorte in de wei. En er was nergens een veulen te vinden. Het lag wel in de buurt vd sloot, maar daarin hebben ze niks gevonden. Ook gewoon verdwenen, dit was minipony. Toen ze de nageboorte vonden was die al niet heel vers meer. Een paar dagen ervoor hadden ze de merrie wel hinnikend door de wei zien rennen.
Haar buik is ook dun, ze heeft wel een uier enz. en je ziet dat ze drachtig was.
Heel vreemd.
Eerst dachten ze dat het verdronken was, maar omdat ze niks hebben kunnen vinden denken ze nu dat ie gestolen is ofzo.
Zij staan ook voor een raadsel.
De pony staat gewoon achter het huis en de buren hebben ook geen veulen gezien

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 20:39

maar als het was gestolen denk ik dat meike wel helemaal gek werd?? ik weet het niet.... maar ja gestolen lijkt me zo onwaarschijnlijk maar je gaat wel van alles denken als hij zomaar weg is

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 20:13

Ja ze hebben echt overal aan gedacht, de hele sloot afgezocht maar er is niks te vinden. We weten het anders ook niet. Hij moet toch ergens gebleven zijn. Het tweede veulen is inmiddels wel gezond geboren

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 07:39

ja een beetje hetzelfde als hier dus... het andere veulen is ook gewoon helemaal gezond...... van de eigenaar moeten we zoeken naar botjes.. maar al heeft het veulen daar gelegen, dan had ik het echt nog wel gezien, ik ben er elke dag geweest..... naja het blijft een raadsel Verward

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 07:59

vaag zeg, mijn theorie is dat het veulen dood geboren is en door vossen meegenomen. Vossen zijn groot genoeg om een shet veulen mee te slepen..........

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 10:50

voor zover ik weet zitten daar geen vossen... maar je weet maar nooit natuurlijk....

ik zat nog iets te bedenken.. eigelijk kan het moeilijk in de sloot liggen... als het had geleefd was het wel bij Meike gebleven... en als het dood was (Wat ik wel denk), hoe kan het dan in de sloot zijn gekomen?? ik denk niet da meike is bevallen naast de sloot aangezien ze heel erg hoefbevangen was en middenin de wei stond met een bak water en amper liep.... Verward het raadsel word alsmaar groter Scheve mond

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:13

Jeetje, wat erg!!! Best wel raar dat je niets kan vinden!!! Ik hoop dat je alsnog enkele antwoorden kunt vinden op je vragen, want niets weten is ook maar...!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, BETUWE, Eeeeeeeeef, GoogleAdsense, kyrkelover, Marcato, Mjelleke, Nathachou, Noor17, sterregoud, Ubermetrics en 125 bezoekers