geen ervaring maar bereid om te leren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

geen ervaring maar bereid om te leren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 16:00

Kennen jullie die reclame op de radio? Daar eist een werkgever ALLEEN mensen met ervaring. Mensen die diploma's halen en bereid zijn om te leren komen niet aan bod, en krijgen ook geen kans.

Het uitzendbureau kan "gelukkig" wel mensen met ervaring bieden. Nou, weet je dat je als schoolverlater daar niet moet wezen.

Ik vind dit een onsympatieke reclame.

De hond is de betere mens


deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:03

Zegt mij helemaal niks, maar is dit niet een grap ofzo?

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 16:07

deedee19 schreef:
Zegt mij helemaal niks, maar is dit niet een grap ofzo?

o nee, het is bloedserieus. En de stem van de vrouw zonder ervaring komt nog leuk over maar de man zonder ervaring wordt vrij knullig afgebeeld.

De hond is de betere mens

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:39

De reclame ken ik (gelukkig Knipoog ) niet, maar het lijkt me ook vrij bot.
Iedereen is toch zonder ervaring begonnen, of zullen ze dat vergeten zijn ?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:46

ik ken de reclame niet, maar ik vind ervaring veel belangrijker dan diploma's dus wat dat betreft kan ik me er wel in vinden.

Amor Vincit Omnia

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:49

Dat vind ik ook SP, om nog maar niet te spreken over motivatie, dat is imo. nl. nog veel belangrijker !

Maar toch...... iedereen is toch zonder ervaring begonnen ?
Als niemand je de kans geeft kun je ook nooit ervaring opdoen.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:55

De reclame ken ik niet, maar soms is het wel balen dat bij baantjes mensen met ervaring altijd voorgaan. Hoe kom je als net gediplomeerde dan aan je werkervaring als niemand je aanneemt?
Trouwens ik ben nog hartstikke gemotiveerd om veel te leren en mijn kennis is nog up-to-date, maar dan heb ik dus te weinig ervaring!!! Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 16:59

Ik vind het ook niet erg eerlijk. Ervaring krijg je alleen maar aldoende. Maar iemand die geen kans krijgt zal nooit ervaring op doen.

De hond is de betere mens

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 17:12

Is idd niet eerlijk nee. Maar toch zegt ervaring ook vrij veel denk ik... Maar goed, als je je helemaal rot heb geleerd en niet aan bod komt omdat je geen ervaring hebt is oneerlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 17:38

Ik ken de reclame van deze concullega niet, maar het lijkt mij niet zo'n goeie zo te horen....
Ons motto is "Werk zoals jij het wilt" Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:11

Desiree schreef:
Ik vind het ook niet erg eerlijk. Ervaring krijg je alleen maar aldoende. Maar iemand die geen kans krijgt zal nooit ervaring op doen.
neem jij dan een hoefsmid zonder ervaring?

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:17

Met ervaring opdoen kun je niet vroeg genoeg beginnen lijkt mij, het telt toch altijd mee. Soms snap ik niet dat mensen van dik in de twintig nog niet over wat ervaring beschikken Verward.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 02:23

Ken de reclame ook niet, maar komt inderdaad wat onvriendelijk over. Toch vind ik geen diploma niet voor alles gelden. Vind het toch prettig dat chirurgen, dokters, tandartsen ed gewoon eerst dat papiertje halen.

Wat het probleem is waar ik tegen aanloop bij de gemiddelde schoolverlater, is het eisenpakket wat ze meenemen. Ze doen net alsof de hele wereld op ze zit te wachten, en dat ze het allemaal wel zo goed weten. Zelf heb ik een functie openstaan op kantoor, en ben al tijden druk bezig om een geschikte kandidaat te vinden. Maar tot nu toe loop ik alleen maar tegen net afgestudeerde hbo ers aan, die wat te hoog van de toren blazen!


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 09:27

Oscar schreef:
Dat vind ik ook SP, om nog maar niet te spreken over motivatie, dat is imo. nl. nog veel belangrijker !


Daar ben ik het helemaal mee eens. Om ervaring op te kunnen doen zal iemand je toch een keer een kans moeten geven! Als iemand enthousiast en gemotiveerd is om te leren, dan zegt dat naar mijn idee soms meer dan diploma's.

* To Belg, or not to Belg *

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 11:31

Lovely schreef:
Met ervaring opdoen kun je niet vroeg genoeg beginnen lijkt mij, het telt toch altijd mee. Soms snap ik niet dat mensen van dik in de twintig nog niet over wat ervaring beschikken Verward.


Dan moeten ze wel de kans krijgen om ervaring op te doen.
Wanneer ze telkens worden geweigerd, omdat andere mensen meer ervaring hebben. Dan zal dat niet zo makkelijk gaan.

Diploma's vind ik wel belangrijk, je hebt wel een beetje bewezen dat je je in deze tak van werk interesseert en dat je het ook kunt, want je hebt ten slotte ook een langere tijd stage gelopen.

Het leven is een gebakje!

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 11:38

ja, maar iemand met erg veel ervaring, maar al in de 40 jaar
wordt toch zo snel niet aangenomen als iemand met minder ervaring maar nog veel jonger is


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __sanne, _kimm, Arlette1991, Cerosa, corinec, gerlienke, Ginny135, Lalladidoo, ManonGrr, Marcella, Ponylover_11, Summerfly, Thrive, Ufurio4e, xEliesx en 127 bezoekers