Ik kom er zelf weer op!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Ik kom er zelf weer op!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 01:15

Zeker 4 jaar geleden ben ik eens op een paard gestapt wat tijdens het opstijgen ineens ergens van schrok. Mijn voet bleef in de stijgbeugel hangen en zo sleepte het paard me mee in volle galop door de bak. Ondanks ik er met enkele kneuzingen vanaf gekomen ben is de schrik me altijd bij gebleven. In eerste instantie heeft het me een hele tijd gekost eer ik weer gewoon op een paard kon stappen. Gelukkig doe ik dat alweer jaren althans...als iemand hem vasthoud. Vrij lastig..omdat niet altijd iemand in de buurt is. Gelukkig vind ik altijd dan wel weer een bankje of iets in de buurt dat me zekerheid geeft om het zelfstandig te doen. Toch baalde ik hier altijd wel van natuurlijk... maar op een gegeven moment weet je niet beter. Tot gisteren... midden in de duinen verloor ik iets uit mijn zak. Ik baalde...want er was natuurlijk niks in de buurt om weer op te stappen. Toch maar geprobeert en..jawel! Binnen mum van tijd zat ik weer op mijn (1.73 ) hoge paard. Vandaag weer een aantal keren op en afgestegen en blijkbaar heb ik het probleem overwonnen! Mijn paard draaide vanavond zelfs om terwijl ik opsteeg en het deed me helemaal niks. Wat een overwinning en wat een enorm gevoel van vrijheid geeft me dit. Ik ben echt de gelukkigste ruiter...uuhhh...opstijgster ter wereld nu!!!!


AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 07:33

gefelici, dat geeft ene heel gevoel van trots en alles. Nu moet bij mmij eht aansingelen nog... Ik durf elke pony op de manege aan te singelen, behalve pickachu... Scheve mond ik zit er best mee, want soms is er gewoon niemand om te helpen met aansingelen... Scheve mond

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 07:47

Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn. Je komt er wel bovenop nu! Super!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 08:46

Wat goed van je! het is altijd goed om je angsten te overwinnen!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 11:29

Tsja, soms kan het even niet anders en moet je iets doen wat je niet durft en blijkt dat het helemaal niet erg is meer Lachen
Enne, als je het in de duinen durft, dan durf je het nu overal hè Knipoog

Alja

Berichten: 25573
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 11:33

goed hoor, deze overwining!!!

ONDERSCHRIFTLOOS

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 15:02

goed van je, ik weet zelf hoe het is om je angst weer te moeten overwinnen maar als dat eenmaal gelukt is dan wordt je weer steeds brutaler en zekerder!!

Veni, vidi, vici

Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 15:24

Echt goed idd. Ik ken het probleem: Jerom is ook zo groot en ik had ook problemen met opstijgen! Niet omdat ik zoiet als jou had meegemaakt hoor maar ik was gewoon niet lenig genoeg om erop te komen. (ik schaam me diep!) Zelfs met zadel lukte het niet! Elke keer moest iemand Jerom vasthouden en ik via het hek of via een stoel erop klimmen. Erg genant! Maar gister was mijn doorbraak. Iemand had hem nog wel vast maar..... hoepakee voet in de beugel (ja dat lukte weliswaar) en ben ik er op gekomen! Hihihi

Maar jou doorbraak is natuurlijk veel knapper! Tenminste... ik hoop dat je je zelfvertouwen weer een beetje terug hebt! Succes volgende keer!

Pas op!!! Wycke Fan Breuningswyck loopt los
Net B gestart...

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 23:28

Gaaf Kyan...het begin is er dus!!!! Het gekke van mijn verhaal is dat het iets is dat tussen je oren zit! Had ik zelf nog nooit meegemaakt. Ik denk altijd alles aan te kunnen. Klinkt en beetje arro.. en zo bedoel ik het niet hoor. Maar als ik ergens angst voor heb ga ik het altijd juist aan om dit te overwinnen. bijvoorbeeld gekke paarden, toespraken houden voor grote groepen, discusies aan en ga zo maar door. Alleen lukte me dit gewoon echt niet. Ik kon mezelf eerst niet eens van de grond afzetten. Als iemand mijn paard niet vasthield moest ik me aan mijn armen optrekken. (zat gewoon in mijn hoofd) waardor het zadel natuurlijk ook ging schuiven want dat doet het uiteindelijk wel als je geen snelheid maakt. Omdat dit zo frustie was heb ik er maar niet meer over nagedacht..
Zie nu wel in dat ik me zo gelukkig en vrij voel. Ik vertelde het vanavond aan een goede vriendin (die ik voor mijn gevoel alles vertel) en ze was helemaal verbaasd. Blijkbaar had ik het zo ver weggestopt dat ze er niks van wist!!!!

Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:39

Fijn hoor dat je dit dan hebt kunnen overwinnen! En vindt je het gek dat het "tussen je oren"zat! Je had ook wel even wat meegemaakt!!!!! Dat was niet niks!

Pas op!!! Wycke Fan Breuningswyck loopt los
Net B gestart...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyJamess, ardanwan, Cjuan, laura22, Macs, MairiMacBran, MarrieLeen, MyWishMax, Poekkie, Pumpkins, Sky_As, StonedRomy en 141 bezoekers