Kosten gedurende drie jaar????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:31

Je moet toch wel rekenen op minstens zo'n 750 euro per jaar en dan moet er niks onverwachts qua ziektekosten ofzo gebeuren.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:36

Ik ben van het 2de tot 3de jaar ong 300 euro kwijt geweest, ruim geteld( excl. spullen Haha!)

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:43

Maar Boogiegirl, jij hebt toch geen stallingskosten of weide huur wat je betaald?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:45

Nee idd, anders was ik ong 1300 euro kwijt geweest bij een goedkope stalling nog wel.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:57

YuriDeGrave schreef:
hey,
is dat 750 euro inclusief weide? Maar als het erbij is gerekent, moest je dan veel betalen voor de weide want dat kan wel wat verschillen denk ik. xxx


ja dat is inclusief weide, hoefsmid, ontworming en 1 enting.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:17

ik vindt die 500 voor in 2 maanden zaadelmak maken wel erg weinig, of ligt dat aan mij?

ik weet niet wat de rest er van vind... maar je hebt natuurlijk zadelmak maken en zadelmak maken...


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:18

Daar kan je gee prijs op zetten,
de ene is zadelmak met 1 week, de ander krijg je er nooit lekker onder.
Een kennisje van mij heeft vorige week haar paard voor een schijntje naar een handelaar gebracht.
Ze had het dier als veulen gekocht en zelf opgefokt, met 3 jaar heeft ze hem zadelmak laten maken en laten catreren.
Maar toen ze er zelf mee begon ging het fout, ze werd er afgebokt en kneusde haar rug zwaar. Ze heeft hem afgelopen jaar continue in training gehad en meerdere keren geprobeerd om het over te pakken maar het lukte niet en ze werd bang.
Voor al dat geld wat ze er nu in heeft gestoken had ze een fantastische (zadelmakke) 3 jarige kunnen kopen. Ze kan toch best aardig rijden want heeft in een paar jaar tijd 3 groene dieren naar het Z2 gestuurd.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 00:09

Gebruik de zoekfunctie maar eens,
over Gribaldi is heel veel geschreven op dit forum.
Ik zou hem je sterk afraden, ik vind het niet mooi aansluiten op jouw paard, verder kunnen Gribaldi's echt totaal niet springen. Als jouw veulen niet de gangen zou erven van Gribaldi zit je zometeen met een paard wat niet kan lopen en niet kan springen.
Ik vind het zowiezo nogal link om uit je enigste paard een veulen te fokken voor de toekomst. Het kost echt klauwen vol met geld en vergeet niet dat het een risico is voor je merrie en ook dat 3 jaar opfok ook zo zijn risico's meeneemt. Ik zou dan de aankomende 4 jaar het geld dat je anders kwijt zou zijn geweest aan het traject van insemineren tot aan zadelmak maken aan toe liever opsparen en een fijne driejarige, zadelmak, gekeurd en al kopen. Dan weet je tenminste wat je er aan hebt.

Mijn hengst vind ik natuurlijk geweldig anders had ik hem al lang niet meer gehad Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 146 bezoekers