mijn leren laarzen zijn 'op'

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 20:17

Mijn leren laarzen heb ik nu anderhalf jaar, maar ik loop er zo ongeveer dag en nacht op. Regelmatig laat ik de zooltjes vervangen bij de hak. Maar nou opeens zit er een scheurtje op de plek van mijn spoor en ergens aan de zijkant ook. De schoen laat los van de zool. Dus ik naar de schoenmaker, maar ze zijn echt helemaal op zegt ie Boos! .
Dat is mooi stom geregeld dus van mij, want nou kan ik nieuwe gaan bestellen en voordat je die een keer binnenhebt ben je weer twee maanden verder Scheve mond\
Nu lijmt ie die schoen dan maar, maar toch moet ik nieuwe hebben. Ik hoop dat ik het nog twee maanden red, anders kan ik fijn met rubberen gaan rijden. Punt 1: het rijdt voor geen meter en punt 2: ik zie me aankomen, op concours, in de M2 Misselijk
Ik ga eerst maar eens kijken of ze iets op voorraad hebben liggen...maar deze zijn op maat gemaakt!
En ze lopen zoooooooooo lekker!!!!!! Verdrietig


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 20:54

En voordat je je nieuwe laarzan goed hebt ingelopen ben je zo ook weer een paar week verder!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 21:02

jeetje "ik zie me aankomen, op concours, in de M2" tst,tst,tst beetje kakkerig hoor Haha!

wat is er nu weer mis met rubberen laarzen. Ik heb toevallig hele mooie. Okeej ik heb ook leren maar gewoon omdat dat prettiger is. Party!!

In de paard en sport heeft eens aan artikel gestaan van een man die Z dressuur was en Z springen gewoon met een veelzijdigheidszadeltje en rubberen laarzen...
Cool

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

irishouthuis

Berichten: 103
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 21:21

hoezo zou je maanden moeten wachten ik kon ze gelijk meenemen.
groetjes iris

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 21:49

*kleine tip*
Doe je leren laarsen meteen uit na het rijden, vocht en mest zijn erg slecht voor het leer en de stiksels!
Zelf heb mijn leren rijlaarsen al een jaar of 9, 1 keer nieuwe zolen en 2 keer net boven de hak laten repareren, maar verder zien ze er nog goed uit.

En ik voel me een stuk veiliger met mijn werkschoenen met stalen neuzen als ik de paarden verzorg. (ok, ik heb misschien wel erg lompe pony's Haha! )
Die zijn in een ruitersportzaak erg duur, maar niet bij de ACM of Welkoop.

groetjes, *marije*

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 21:51

Tja...ik ben nu eenmaal een kakker Knipoog en ik ga echt niet met rubber laarzen rijden. Punt 1 omdat ik zo gewend ben aan leren dat ik niet lekker meer rijd met chaps of rubber laarzen. En ik ga er zeker niet mee op concours. Tuurlijk KAN het wel, maar ik ga het niet doen in ieder geval.
Dat betekent mijn oude, vertrouwde laarsjes zo goed mogelijk oppoetsen voor concours!

Ik kan ze niet meteen meenemen omdat ik nogal een niet standaard maatje heb. Ze zullen dus wsch op maat gemaakt worden. Als jij ergens weet waar je ze dan meteen mee kan nemen...graag...

Inlopen...bleeeeeh...daar verheug ik me ook weer niet op zeg!

Groetjes Suzanne

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 23:36

Ik vind leren ook veel gfijner,

maar wat maakt het nou uit om in de M2 met rubber te rijden,. Zie vaak genoeg luitjes in he Z met rubber rijden.
Dus.......

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 07:10

Ik niet.....

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 07:12

Marije...dat was ik idd ook van plan, om die nieuwe echt braaf uit te doen na het rijden...
Maar of ik het ook echt doe Schijnheilig Ik vind ze heel lekker lopen, maar ik wals dus overal doorheen: modder, stallen, weiland, plassen etc etc. Inderdaad niet zo goed.
Bij ons nieuwe huis wil ik idd stalschoenen, maar ik hoop dat ik ze ook echt ga gebruiken. Het is absoluut een goedkopere oplossing. Elk jaar nieuwe laarzen aan laten meten is ook niks... Boos!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 07:44

Hahahaha...ik ben echt helemaal dol op mijn Mountain Horse laarzen...misschien tussenoplossing Suuz? daar kun je lekker overal mee doorheen....
kunnen wel tegen een stootje! En zijn van heel soepel leer. Ipv stalschoenen, stal en rijlaarzen...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 08:21

Citaat:
Op 2001-08-20 21:17, schreef suzanne:
punt 2: ik zie me aankomen, op concours, in de M2 Misselijk


Een medeleerling van mijn instructeur is 4 jaar geleden voor het eerst van zijn leven op een paard geklommen. Nu heeft hij in minder dan 2 jaar tijd een groen zelf beleerd paard naar het Z2 gereden. Alles met rubberlaarzen en een nylon Eurostar broek! Ik kan dat wel waarderen, het gaat immers om het rijden en niet om de duurste laarzen want dat is allemaal bijzaak!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 09:07

Mijn vriendin rijdt ook M1 of M2 (kweet het niet precies) en die rijdt ook met gewone Aigle dressuur rubber laarzen. Ik wil liever ook niet met mijn rubber laarzen starten, maar als het niet anders is...

Ik loop altijd op klompen of op jodhpurs. (gewone regenlaarzen draag ik ook) Kosten een stuk minder en zijn ook weer makkelijk schoon te maken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 10:50

He Suzanne, waarom koop je niet die mooie degelijke rijlaarzen van Mountainhorse! Die zijn meer gemaakt voor dagelijks gebruik. En daar hoef je geen 2 maanden op te wachten. En je besteld dan zwarte rijlaarzen voor de wedstrijden. Zo zou ik het tenminste doen.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 10:57

Tegen beschadigen inscheuren op de plaats van de spoor kun je van die rubber spoorbeschermers gebruiken. Die gebruik ik ook, vooral als ik met schoenen rij, omdat ik dan die scherpe binnenrand van de spoor voel.

BTW: ik heb mezelf leren laarzen beloofd als ik mijn eerste winstpunt binnen heb. Tot die tijd start ik ook gewoon met m'n rubberen Aigles (Ecuyer, dus met kap). Zo gek ziet dat er echt niet uit hoor, maar ik kan me voorstellen dat je liever niet ineens 'in het rubber' gaat starten als je leer gewend bent...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 10:58

Ik heb twee jaar terug Petrie's gekocht die achteraf te groot bleken te zijn, bij het galopperen voelde ik ze zo naar beneden zakken.... Boos! Balen! Gelukkig wilde een stalgenootje ze wel van me overnemen, ik blij...

Sinds die tijd gaat mijn geld altijd op aan andere dingen en rij ik dus weer met een paar oude rubberen laarzen. Rijdt inderdaad voor geen meter, maar goed, het heeft ook voordelen: op de spuitplaats, door het weiland, blubberige buitenbak etc. kan allemaal geen kwaad: ff onder de kraan en schoon zijn die dingen!

Ik zie mensen ook wel eens vreemd kijken: die heeft twee paarden (dus geld zat Verward ) maar rijdt met rubberen laarzen???? Heuh? Verward Ach, het is maar waar je je prioriteiten stelt. Eigenlijk wil ik een ander zadel voor Toon en mijn auto moet naar de garage voor onderhoud en eigenlijk wil ik toch wel graag weer een paar leren laarzen.... Maar ja, geld zat is dus helaas niet het geval (schijn bedriegt *LOL* ), dus moet ik nog even denken wat ik het eerste doe! Kan het maar 1 keer uitgeven Boos! !

het is wel zo dat als je eenmaal leren laarzen gewend bent, dat je niet blij wordt als je met rubberen rijdt... Daar weet ik dus alles van! Heb ook nog een tijd met chaps gereden en das ook wel prettig. Lachen

Groetjes Mieke

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 11:37

Ik snap je helemaal suus.
Ik vind niet leer ook niet mooi meer ondanks dat ik vroeger wel met rubber op wedstrijd ging.
Bovendien kan ik er niet mee rijden. Schoenen met caps vind ik al een ramp.Ik verlies steeds mijn beugels.
Met Rubberen laarzen houd ik de beugels wel in maar klapperen mijn onderbenen.

Ik heb zelf nu zo'n 2.5 jaar oude petrie rijlaarzen: NOOIT MEER!
Ik trek ze aan als het zadel er al opligt en ik alleen het hoofdstel nog in moet doen.
Met afzadelen ze 'm 'm eerst aan het halster vast en trek dan de laarzen uit.
Ik maak ze ALTIJD na het rijden schoon met spraysoap.
Ik laat regelmatig de zolen vernieuwen omdat ze doorslijten op de plek van de beugel.
Stiksels moeten met regelmaat vervangen worden en ik krijg nu ook her en der barstjes ze zijn zefs niet meer waterdicht.
Nog iemand bij ons ops tal zit met het zelfde probleem ook dat de petrie's met regelmaat nieuwe zolen etc nodig hebben.
Zelf zit ik nu te denken aan cavallo's wel wat duurder maar een ander meisje bij ons op stal banjerd overal doorheen bagger en mest de stallen ermee uit.
Toch blijven die wel mooi Frusty

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 11:45

Cavallo's worden snel wijd bij de enkel. Ik heb Veroka's (onbekend merk geloof ik) en ik vind ze echt geweldig. Ze blijven heel mooi en er zit een hele sterke zool onder.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 14:49

Ik had rijlaarzen van De Bles, op maat gemaakt voor 375,-...zaaaalige dingen. Ik weet nog niet wat ik nu ga doen, of Petries, of weer dezelfde.
Het gaat ook niet om de dure laarzen hoor! Party!! Snelheid heeft er helemaal niks mee te maken: ik heb ook zelf mijn groene paard binnen een jaar naar M2 gereden, terwijl ik op mijn 10e (toen 15 jaar geleden) voor het laatst had paardgereden. Ik ben ook de B doorgekomen met rubber en toen waren eindelijk mijn leren laarzen af. Sindsdien zweer ik daarbij. Wat dat nou met snel de klasses doorkomen te maken heeft? Verward
Je rijdt heus je winstpunten niet door je leren laarsjes (of juist je rubberen) en ook je punt voor verz in B en L zal er niet onder te lijden hebben. Maar toch vind ik het mooier staan en bovendien veel prettiger rijden.
Vandaag heb ik met rubber gereden en het viel me niet tegen, maar toch ben ik als een kind zo blij als ik vanmiddag mijn gerepareerde, uit elkaar vallende leertjes weer bij de schoenmaker kan halen!

Desiree: Bob heeft die Mountainhorse dingen, en Orri ook...schijnen super te zitten. Ik wil ze er dus ook bij hebben, zodat mijn nieuwe leren rijlaarzen misschien langer meegaan... Knipoog

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 15:10

Citaat:
Op 2001-08-20 21:17, schreef suzanne:
punt 2: ik zie me aankomen, op concours, in de M2 Misselijk


Na, sorry hoor. Leren laarzen zullen best wel mooier zijn dan rubberen, maar om nou te zeggen dat je met rubber niet aan kan komen in de M2???
wat boeit dat nou zeg, lekker minderwaardig

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 15:21

Tsja, Suzanne komt ook uit Noord holland en ik moet zeggen, ik vertik het om met rubberen laarzen op wedstrijd te gaan. Ik heb ze niet eens en ik wil ze ook niet. Ik woon nu in Gelderland, en hier is het idd heel normaal, maar het is maar hoe je opgevoed bent he?(ik bedoel wat je om je heen ziet). ik moet hier ook met een cap op starten, terijl in nh je ook gerust in de B met een hoedje kan starten.

Voorzitster AFM

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 15:24

Ik zeg dat IK niet aan wil komen in de M2 met rubberen laarzen. Niks minderwaardig, IK doe het alleen niet en dat is MIJN mening.
Het mooiste is nog dat als ik zeg dat ik NIET met leren laarzen zou willen rijden, dat niemand het woord minderwaardig in de mond zal nemen, maar zal applaudiseren:" Jaaaaa...je hebt gelijk, al die snobs met leren laarzen Misselijk Misselijk Misselijk !"
Na...boeit mij dus niet. IK rijd met leer, omdat IK dat prettig vind en omdat IK niet op concours wil met rubberen laarzen.
IK ben dus een snob....mij best... Boos!
Wat iedereen verder doet, moet iedereen weten, al kom je met je suede chaps met cowboyfranjes op concours...dat interesseert mij niet. Ik ben alleen de laatste die dat zal doen.
Dan heb ik ook een snob van een instructrice, want ik hoef met mijn chaps nog niet in een les te verschijnen...toch echt wel met leer...en gepoetst ook nog.
Groetjes Suzanne

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 15:28

haha dat bedoel ik dus suzanne, ik ben ook zo "opgevoed". ik moest ook altijd met gepoetste laarzen verschijnen en het liefst sjabrak met bijbehorende bandages. En als ik heel eerlijk ben is het "kak"gehalte hoger in nh, bijvoorbeeld hoedje in de B wordt hier in Gelderland als snobistisch ervaren. in nh was dat heel normaal. ik moet wel zeggen dat de concoursen in nh ook een stuk beter geregeld zijn dan hier........

Voorzitster AFM

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 15:30

Ja Puck...wij NBVR kakkertjes in het nh zijn maar snobs hoor...dat ben je nl niet als je met cap en rubberen laarzen rijdt.
Het mooiste is dat je er op aangekeken wordt als je zegt dat je graag met hoedje en leren laarzen rijdt. Als er bij ons iemand komt met cap en rubberen laarzen...hoor je dan ooit iemand:" Sjonge..moet je die zien?" Not!
Over het algemeen ben je fantastisch als je het met het minste van het minste doet en ben je direct minderwaardig en een snob en een kakker als je ervoor uitkomt dat je liever met betere kwaliteit spullen werkt. Schijnheilig
Overigens heb je heel goede kwaliteit rubberen laarzen en heel slechte kwaliteit leren laarzen, maar dat wordt dan weer even vergeten.
Het gaat om iemands mening: ik rijd niet graag met rubber...ook niet met de allerbeste rubberen. En ik rijd wel graag met leer...en dat hoeven niet perse Petrie's te zijn.
Een hoedje heb je wel verdiend,als je eenmaal Z mag starten...maar leren rijlaarzen niet?
Z met een hoedje en rubber laarzen....... Schijnheilig

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 15:33

tsja ik baal er ook van dat bijna alles hier nkb is. leuk hoor fijn prijsuitreikingen te paard en zo. ik weet het niet hoor, maar geef mij de nbvr maar MET mijn leren rijlaarzen al vinden mensen me dan een snob, so be it. (en als het hier kon zou ik in de B gewoon mijn hoedje opzetten, maar ik denk dat dat hier -2 wordt, hihi)

Voorzitster AFM


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 15:34

Hahaha Puck. Inderdaad!
Kleding moet ook liefst matchen, harnachement schoon en gevet, schoon shabrak, schone bandages, schone laarzen. Dan is ze tevreden Party!! , bovendien leer je ervan verzorgd voor de dag te komen, waarmee je op concours toch al een deel gewonnen hebt. Dan maar een snob he...

Maar dat wordt nog leuk dus...ik verhuis straks naar Overijssel...misschien mijn cap maar eens oppoetsen! Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca, Sting en 32 bezoekers