Intake op Deurne: bandageren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Intake op Deurne: bandageren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 10:19

Morgen moet k naar deurne voor mn intake van de houderijrichting...
Meenemen: werkbandages, stalbandages en 4 wollen lappen van 40 bij 40...

Heel leuk Deurne, maar zeikerds zijn t wel..

Ik gebruik NOOIT bandages. Gelukkig hangt t nu niet van mij af of n paard zijn benen verzwakt of n blessure oploopt door mijn bandageerkunsten Lachen , k moet ze alleen om kunnen doen...

Ik heb via de zoekfunctie t een en ander opgezocht; 2 vingers onder t botje waar de pees begint beginnen, en 1 vinger boven de spoor eindigen. En niet te los en niet te strak...

Wat ik me nou afvroeg, ik heb vroeger geleerd in het midden te beginnen en n paar keer extra rond de kogel te draaien, dan weer terug omhoog en aan de binnenkant van het been t toutje vast te knopen.
Hier lees ik bovenaan beginnen en bovenaan eindigen. Ik heb nu weer bandages met touwtjes ipv klitteband, moeten ze aan de binnen of buitenkant vast?

En is t omdoen van stalbandages iets aparts (want dat heb ik dus nooit gedaan), of is dat hetzelfde of vergelijkbaar met t omdoen van werkbandages? Moeten daar ook die lappen onder?
Laatst bijgewerkt door Mrietjesueel op 05-06-03 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:27

dat wordt moeilijk voor je als je het nog nooit gedaan hebt.....succes

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 10:32

K heb t wel ooit geleerd, maar dat is al HEEEEEEEL lang geleden. T gevoel voor de strak of te los heb ik dus wel, heb nu gewoon wat praktische vragen..

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:36

Sluitingen moeten altijd aan de buitenkant omdat ze dan niet door een been opengehaald kunnen worden. Bij stalbandages zijn de onderlappen veel dikker, dus zal je iets anders moeten bandageren. Volgens mij is het standaard dat de onderlappen tot de kroonrand gaan, de bandage gaat tot de kogel.
Meeste mensen beginnen halverwege, maar ik weet niet hoe Deurne dat wil zien Lachen
Succes!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:38

Deurne begint bovenaan

En stalbandages leg je verder naar onderen door.

En je paard poetsen ken je dat ook volgens de regels?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:40

Mijn goeie god zeg dat je aanname in Deurne af hangt van het wel of niet kunnen bandageren van een paard.......................Weet je zeker dat je dat wel wil?

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:45

Inderdaad een beetje vaag als je daar wel of niet door wordt aangenomen. En als ik jou was, zou ik het dan nog een aantal keren oefenen voordat je het bij Deurne moet doen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:48

Ik zou voor Deurne 4 meter bandages met klitteband meenemen en bovenaan beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:49

je moet volgens de regeltjes in deurne in het midden beginnen, vervolgens met gelijke slagen naar beneden gaan, het v-tjeaan de achterkant, weer met gelijke slagen omhoog en bovenaan eindigen. het strikje moet buitenaan zitten en de uiteindjes van de strikjes weer onder het knoopje frotten. triest maar waar.

bij stalbandages moeten ze zo los zitten dat je er een paar vingers onder ka stopepen, maar dat ze net niet afzakken. ook weer gelijke slagen, midden beginnen, naar onderen en weer boven eindigen. bij stalbandages mag je iets verder naar onder en boven gaan met de bandage.
de bandage eigenlijk gewoon los van de rol om het been leggen en niet aantrekken.

die wollen lappen moeten onder de touwbandages en je mag nergens een stukje lap zien.

het zijn ontzettende , euhm hoe zeg je dat hier, banketstaafjes daar in deurne (heb er zelf 3 jaar sport gedaan).

succes!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:49

Ik heb je even een pbtje gestuurd

succes hoor

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:53

Citaat:
je moet volgens de regeltjes in deurne in het midden beginnen, vervolgens met gelijke slagen naar beneden gaan, het v-tjeaan de achterkant, weer met gelijke slagen omhoog en bovenaan eindigen. het strikje moet buitenaan zitten en de uiteindjes van de strikjes weer onder het knoopje frotten. triest maar waar

Ik heb het van een Deurne instructrice geleerd, maar daar moest je toch echt bovenaan beginnen, en dan de rest van jou verhaal Lachen

Maar mij lijkt als je gewoon netjes bandageeerd op een andere manier dat het ook goed is.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:08

Poeh, bandageren is gewoon een kwestie van oefenen, ik heb er nu misschien 1000 omgedaan en ik begin het nu een beetje te kunnen; dan zat ie te strak, dan te los dan was het niet mooi verdeeld pff
Oefenen oefenen oefenen...
Succes ermee

She's my lady Lovers

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:45

puh, ik moest ook intake een keer voor deeltijd. Stond erop de brief : als je eventueel in het 2e jaar zou willen beginnen direct , dien je je paard ingevlochten en gebandageerd voor te stellen.

Nou, ik kan geen een van 2en, maar goed, dus ik denk dan maar gewoon in het 1e jaar, boeiend. Ik zo rondgereden en wat gesprongen, spring Z, dus dat hobbeltje was niet zoveel, kreeg ik 2 weken later brief thuis dat ik in het 2e jaar mocht beginnen. Niet om gevraagd verder, wel handig Knipoog

.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:56

Wat een onzin zeg!!! Dat dat een toelatingseis is. Echt krom...
Dus als jij ZZ rijdt, en echt gigantisch veel talent hebt, maar niet kunt bandageren sta je volgens hun lager als een B ruiter die toevallig super kan bandageren? Pfffff... De logica is ver te zoeken.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:15

maak je maar niet druk, die intake stelt niets voor, en van te voren laten ze zien hoe je moet bandageren enzo!! wat je iig wel moet laten zien is een goeie instelling, verder nemen ze vrijwel alle leerlingen aan!!!want hoe meer leerlingen hoe meer subsidie!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:19

carola schreef:
Wat een onzin zeg!!! Dat dat een toelatingseis is. Echt krom...
Dus als jij ZZ rijdt, en echt gigantisch veel talent hebt, maar niet kunt bandageren sta je volgens hun lager als een B ruiter die toevallig super kan bandageren? Pfffff... De logica is ver te zoeken.


ze gaat voor de intake paardhouderij en daar is rijden niet zo belangrijk voor... hoef je dan ook niet te doen met de intake

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 21:48

crossmonster schreef:
maak je maar niet druk, die intake stelt niets voor, en van te voren laten ze zien hoe je moet bandageren enzo!! wat je iig wel moet laten zien is een goeie instelling, verder nemen ze vrijwel alle leerlingen aan!!!want hoe meer leerlingen hoe meer subsidie!


Haha! Whaha, ik hoop dat je gelijk hebt.. Ik was me serieus druk aant maken over of ze me daarop af zouden rekenen, maar dat kunnen ze ook eigenlijk niet maken.. Ik snap sowieso niet WAAROM we moeten bandageren, werkbandages gebruik je alleen in de hogere wedstrijdsport of bij blessures, en stalbandages alleen bij paarden die niet buiten komen... DAT is niet mijn instelling Knipoog

Mja, ik heb wel gemerkt dat ik het in 2 dagen niet leer, en al helemaal niet met die lappen eronder, dus op hoop van zegen... Clown

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 21:53

gijsenkim schreef:
Mijn goeie god zeg dat je aanname in Deurne af hangt van het wel of niet kunnen bandageren van een paard.......................Weet je zeker dat je dat wel wil?


Ik laat nog even open of t daarvan afhangt en of k t dan nog wel wil Knipoog

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 07:47

Je moet idd bovenaan beginnen, de lappen moeten aan de achterkant dubbel zijn, waar de pees zit. Je moet tot aan de randjes bandageren of net er boven zodat je een wit randje overhoudt maar dan moet de lap mooi recht zitten zodat het er netjes uitziet. Met stalbandages moet je wat verder bandageren omdat de kogel en de knie er ook mee beschermd moeten worden. En die onderlappen zijn dus dikker en groter. Bovendien moet je bij werkbandages de vorm van het been zien en dus niet gewoon een rechte bandage. Dat is wat ik geleerd heb op paardenhouderij...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 07:51

Is dit een cursus paardenhouderij of de hele opleiding (meerjarig)?

En misschien willen ze alleen maar weten of je die spullen wel in huis hebt, en hoef je het helemaal niet te laten zien Haha!


Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 08:12

Ik ga de hele opleiding doen als ze t niet te erg vinden dat k niet kan bandageren Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:15

je krijgt het eerste jaar elke week twee keer les in bandageren, poetsen en vlechten , dus ze gaan er vanuit dat je het nog niet super kan !!!
en als jij geowon instelling laat zien, en je paard fatsoenlijk vastmaakt (dus geen dubbele drie keer eromheengedraaide nooit meer loskunnen- knoop !!!) en je laat zien dat je weet hoe je je moet gedragen in de buurt van een paard....dus niet eronder gaan zitten met bandageren enzo, dan ben je al een heel eind, want degene die niet door de intake komen,dat zijn mensen die dus echt rechtsreks van de manegelessen afkomen !!!!!
ik heb er een hoop gezien, wisten niet eens hoe ze een paardenknoop moesten leggen, en kwamen op de intake aanzetten met rubberen laarsjes , kap op, en zweep in de hand ....whahahahaha echt erg dus! maar goed maak je dus niet druk , komt allemaal goed, we duimen voor je !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:27

crossmonster schreef:
kwamen op de intake aanzetten met rubberen laarsjes , kap op, en zweep in de hand ....whahahahaha echt erg dus!


Verward
Ja inderdaad, heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg. Absoluut not done om rubberen laarzen te hebben en een cap op je hoofd te zetten Verward
(schiet mij maar lek)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:32

Ach gut oooopps.......... Knipoog

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:37

ja en die mensen zijn er echt, die komen echt zo recht van de manege af!
ik ken zelfs een meidje dat op blokhakken en met olilly kleren aan stond te bandageren whaaaaaaaaaaaaaaahahahahaha heel melig!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers