fibromylagie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

fibromylagie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 20:28

hoi,
ik wou eens vragen of hier ook mensen zitten die fibromylagie hebben?
ik heb ook al 8 jaar reuma,fibrmulogie.
ik wou eens vragen hoe jullie klachten zijn en jullie ermee omgaan?
dus reageren maar Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 20:38

Nou mijn moeder heeft het, telt dat ook??? Kan wel even zegge nwat bijhaar de klachten zijn.
Vreselijk dikke en pijnlijke veoten en heupen na bijv een dagje stadten. Maar het ergste vind ze nog wel dat ze altijd maar dan ook echt altijd last heeft van haar handen. Daarom kan ze ook nooit eens zeggen van, kom ik ga eens lekker eht hele huis een sopje geven. Nee alles moet gebeuren in etappes en waarneer haar handen niet te erg zijn.

Ik weet verder haar klachten niet zo goed, ze is er nou ook niet anders had ik wel even voor je gevraagd.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 20:40


Nulla tenaci invia est via

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 21:57

margreet bedankt voor de site!

en sakkia ook bedankt Lachen
ja ik ken het wat je moeder heeft,ook als ik met vriendinnen winkel vind ik het ook vaak jammer,je bent snel moe en hebt snel pijn,en daardoor krijg je gewoon minder zin erin,terwijl het winkelen harstikke leuk is.
ik heb erna idd ook dikke en vooral branderige voeten.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 22:08

Ook mijn moeder heeft fibromyalgie. Snel moe, overal pijn en daardoor sne geirriteerd. Ben je lid van de FES?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 22:25

Ik heb sinds 1992 de diagnose fibromyalgie kon daar toen heel moeilijk mee omgaan heb een cursus "pijn de baas"gevolgd bij een revalidatie-centrum hier in de buurt (Blixembosch)
Sinds 1997 reactieve artritis (oftewel spondlyartropathie)
Veel klachten maar de fibro wordt wel een beetje onderdrukt door de reactieve artritis.

Kan je een goede site aanraden> www.fibromyalgie.nu
Forum chatbox..leuke mensen, misschien zie ik je daar nog wel eens!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 06:32

Mijn moeder en oudste zus hebben beide fibromyalgie. Bij mijn moeder uit zich dat vooral in pijn in rug en ribben. Daardoor loopt ze moeilijk. Sinds kort gaat ze voor lange stukken in de rolstoel, bij een dagje uit, ofzo.
Mijn zus heeft er niet zo veel last van als mijn moeder, maar ook zij is er al een poos mee aan het tobben.

* To Belg, or not to Belg *

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 07:15

Mijn moeder heeft ook fybrolmyalgie.
Naast de lichamelijk klachten komen helaas bij deze 'ziekte'ook vaak geestelijke klachten voor, door onbegrip.
Je kunt immers vaak aan de buitenkant niets zien aan deze mensen.

Nou zoals al geschreven kan mijn moeder ook niet even lekker winkelen, na een uurtje lopen houd het wel op.
Ook dagjes uit naar pretparken zijn niet te doen, evenalsbruiloften,feesten ed.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:19

Nou zo erg heeft mijn moeder het niet. Of ze wil het niet laten merken want zo een is het wel.
Maar ik weet wel dat ze er altijd erg last van heeft, maar niet da ze snel moe is, het is vaker zo dat ze gewoon ook niet kan slapen door de piijn.

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 12:47

Ook ik het fybo

Klachten zijn steeds wisselend maar de hoofdmoot.
Nek stuitje rechterbeen schouders en schouderbladen en ellebogen.
Hoe mee om te gaan. Tja elke dag is anders kijken wat je kan of lukt.
Met het mooie weer van de laatste dagen voel ik me beter en besteed dus meer tijd in het huishouden o.k. zonde ik kan beter iets leuks doen maar je de kabouters willen bij mij maar niet langskomen.
Paardrijden en fietsen wordt moeilijk door mijn stuitje en been beide doe ik nog amper.
Toch heb ik het geaccepteerd tot op zekere hoogte. Niet helemaal anders blijf ik op de stoel zitten. Te veel gedaan jammer dan zie ik strakt of morgen wel weer. Helaas is dan de stoel wel een goede optie.

groetjes Jurenko


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annabel, dezzie, dollyspikkel, friezenfan2, IASCrawler, Kaplaars, Liiesjjj, Lynnepinny, Maaaarije, Mutti, noordje, Plus_en_Min, ryukapple, Sabine, supervon78, Unit, VenoSnorlax en 73 bezoekers