Dit kan niet!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Alicia

Berichten: 525
Geregistreerd: 01-02-02

Dit kan niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 17:42

Hoihoi,

Ik kan niet eens meer normaal met mijn paard naar buiten. Ik krijg haar het laantje niet af want ze maakt dan een soort rodeo rondje. Boos! Dit is toch niet meer normaal! Verward Wie heeft dit ook met zijn paard?

-xxxxx- Alicia Ach gut

Hoefjes van Nikki! Lovers


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 18:07

ik heb het nog nooit gehad.
ze is gewoon bang lijkt mij, misschien een oud trauma of zo

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 18:08

Ja klinkt bekend, dit doet hij waarschijnlijk alleen als ie alleen weg moet. Of ook als er een ander paard / fiets mee gaat?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 18:47

toen ik mijn merrie net had deed ze dat ook.....was stikverwend en had te vaak haar zin gekregen !!! Boos!:( nu is het al ietsje beter,najah tot aan afgelopen zondag in ambt delden dan, toen was ze weer net zo lastig als toen

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 19:30

geef anders ff wat meer info over hoe het paard is enzo, hoe hij in de bak is etc etc, anders valt er niets over te zeggen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:00

ik heb een ongeluk gehad met mijn pony,zo'n half jaartje geleden,ik kom idd ook niet verder dan het erf,dan begint ze ook gek te doen,te bokken en alles en heel druk.
maar dat komt denk ik omdat ze voelt dat ik best zenuwachtig ben,het gaat nou al zo'n half jaartje zo...
1 tot 2 keer per week gaat de manegeeigenaar erop naar buiten zodat ze toch lekker buiten komt enzo,voordat ik er weer op ga buitenrijden zal denk ik nog een behoorlijke tijd duuren,ik vind het ook jammer maar ook eng...

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 07:05

Wat ik altijd deed met dat soort paarden was uitzoeken wie het paardenmaatje was van het beestje. Zo'n paard kan de ander erdoorheen trekken. Zelf moet je ook het volste vertrouwen hebben in wat je doet. Als jij twijfelt, gaat je paard twijfelen. Ook is het handig om van te voren gewoon een uurtje te gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:15

Klinkt heel bekend! Dat deden een aantal manegepaarden ook wanneer ze weer voor het eerst na de winter een buitenritje gingen maken.
het is idd een rijtechnisch probleem dus je hebt het bij het goede forum geplaatst. Ik denk at het wel verstandig is om dit eventje smet je isntructrice op te lossen. Waarschijnlijk reageer jij veel te laat op bep. sognalen van je paard waardoor dat voor hem een reden is om lekker zijn eigen gang te gaan.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:15

heel bekend
mijn paard deed het ook, het heeft ong 2 maanden geduurd, voordat we weer rechtuit konden lopen Haha!
ze ging gewoon in staking,steigeren, bokken, draaien, in volle gallop naar huis, en niet reageren enz enz ze wou niet van huis weg, ze wou niet alleen
naar huis toe was geen enkel probleem
ik heb gewoon doorgezet, en we hebben er hele oorlogen om gevoerd,
maar nu heb ik 'gewonnen' en loopt ze weer net zo braaf als toen ik haar net had, (alleen iets zelfverzekerder)

Alicia

Berichten: 525
Geregistreerd: 01-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 17:57

Hoihoi,

In de bak is ze ontzettend lief. Ik rijd ook vaak in het weiland. Daar is ze ook heel lief. Maar toen ik heb erf af ging was ik met iemand aan het rijden. Ik kreeg haar er echt niet af. Heb er ong. een half uurtje over gedaan! Heb er echt niet gekregen en ben toen maar in het land gaan rijden. Nu zijn haar hoefijzers er weer af en moey ik eerst de hoefsmid even bellen en dan ga ik gewoon de zelfde dag weer naar buiten. Ze gaat maar gewoon al moet ik er naast lopen.

-xxxxx-


DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:54

Hi het slimste is om er voorlopig even naast te gaan lopen om het verttrouwen terug te krijgen, wij gingen dus buiten het erf naar een grasveld om te grazen gewoon om telekens langs die plek te gaan en zodat hij dus niet voelt dat je zenuwachtig bent!!

maar blijf het proberen de aanhouder wint!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:19

Niet MEER zeg je? Dus eerder wel? Hij stelt zich aan... hij heeft geen zin, maakt dan een huppeltje, voelt dat jij het dan opgeeft en dat wordt steeds erger. Er doorheen rijden zou ik zeggen.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 11:35

Niks niet bang! Hij voelt dat jij dat maar niets vind, en maakt daar gewoon misbruik van. Hij vind het gewoon heerlijk om jou lekker in de zeik te zetten, en hij heeft de grootste lol.

Aanpakken die hap! Zweep mee, en normaal doen! Zorg ervoor dat je zelf ontspannen gaat zitten, en niet gaat zitten van: "zometeen gebeurt er iets". Maar als ie begint, meteen een heel flinke mep verkopen, en voorwaarts rijden naar de richting waar jij heen wilt.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:46

Ik ga met Carola mee, als je paardje voelt dat jij bang bent zal het alleen maar erger worden, zet anders iemand anders erop om hem even terecht te wijzen dat hij ook zonder geklier het erf afkan!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:59

Helemaal met Carola eens

Niet zelf gaan zitten miepen, dan doet je paard dat ook
hup naar voren met die handel!
Niet goedschiks dan maar kwaadschiks

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:08

Op die manier ben ik op stal eens op ht grindpad gevallen. Andrew besloot ook dat hij niet meer alleen op buitenrit wilde. Hij was me te snel af... Mijn hele hand vol grind en later ontstoken. Maar ik ben er nadat ik weer bijgekomen was gelijk weer opgestapt en heb hem echt het erf af moeten slaan met de zweep. De eerste 100 meter heb ik hem in draf gehouden en daarna was het goed. Hij heeft dit gelukkig nooit meer in die mate gedaan, maar ik ken een pony die ze echt met een longeerzweep op weg moesten helpen... Een klever noemden we zulke pony's...
Soms is het genoeg om eerst een stukje er naast te lopen, en dan pas op te stappen. Zo voorkom je soms stress voor jezel en je pony en een heel gevecht.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 17:44

Klinkt meer als een verwend probleem.
Laat niet met je spelen hoor. Hup, schouders eronder, en ga ervoor.
Neem een zweep mee, en zorg dat dit dan ook het laatste rodeo rondje is, wat ze gemaakt heeft.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:44

ik ga met sando mee. en ga achterover zitten bij het bokken zodat je niet uit het zadel komt. Ze wil gewoon haar zin doordrijven.

De hond is de betere mens

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 19:06

Knilles doet dat ook. En dan houd ik m niet. Hij draait om en rent weg, niet eens naar huis, gewoon weg. Als ie dat in de bossen doet vind ik het niet zo erg, maar buiten op straat met al dat roekeloze verkeer van tegenwoordig vind ik het doodeng... En t is niet mijn paard, als r iets met m gebeurt vergeef ik me nooit... Dus dan maar niet naar buiten Boos!

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:17

nog nooit gehad, wel schrikken maar dat? iniedergeval succes ermee

Soesje
Berichten: 240
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:09

gewoon eigenwijs... laat hem zien wie de baas is zou ik zeggen!!

lailapri

Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:44

Mijn pony doet dat ook (nu dan niet meer bij mij maar wel bij andere of als ze vind dat ze naar huis mag of klaar is) ze ging altijd achteruit lopen. Wist toen geen raad, maar als ze het nu doet moet ze van mij nog harder achteruit (schepje erbovenop dus), paar passen en dan proberen vooruit, lukt het niet weer achteruit. enz.
mandy

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Soesje
Berichten: 240
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:33

lailapri schreef:
Mijn pony doet dat ook (nu dan niet meer bij mij maar wel bij andere of als ze vind dat ze naar huis mag of klaar is) ze ging altijd achteruit lopen. Wist toen geen raad, maar als ze het nu doet moet ze van mij nog harder achteruit (schepje erbovenop dus), paar passen en dan proberen vooruit, lukt het niet weer achteruit. enz.
mandy


klopt!!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:38

En als je met je pony eens een keer gaat wandelen in plaats van rijden, als je naar buiten gaat? Misschien helpt dat?

... And we like all the fluffy animals.


Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:09

Als er bij ons mensen vor het eerst naar buiten gaan, nemen zij een van hun ouders mee. Halstertouw aan het bit en zelf erop. En wat ook goed helpt is tegen je pony praten. Maakt niet uit wat je zegt, maar praat tegen hem.
Als wij naar de ponyclub toestapte, en er was een meisje weer eens zo zenuwachtig en gespannen, dat haar pony er op reageerde dwongen we dat meisje om een liedje te zingen. Ze ging dan meer ontspannen, en de pony ook weer. Misschien een rare tip, maar bij haar werkte het wel...

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers