Waar komen we vandaan?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Waar komen we vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 16:36

Naar aanleiding van een topic op "Nieuws" vraag ik me sterk af wààr we vandaan komen . ( nou ja , ik vroeg het me al af maar ik vond het wel leuk om een topic te starten )
Ik bedoel niet dat er een zaadje een eicel ontmoet , verhalen over bloemkolen of ooievaars ofzo . Het gaat verder dan dat .
Voor gelovigen mag het verhaal van Adam en Eva nog wel eens uit de doeken gedaan worden want dat is immers hun filosofische kijk op het ontstaan . Ik heb echter wel een kleine vraag voor hun en die luid ->
"waar komt God vandaan" ?
Die heeft zichzelf waarschijnlijk zelf gemaakt dus dan vuur ik er ook maar meteen een 2e af , "waarvan heeft God zich gemaakt? "
En moest hij er niet al eerst zijn voor dat hij de stoffen kon hebben waar hij zichzelf van heeft gemaakt ?

Ik wil ook graag weten hoe jullie denken over het ontstaan van een nieuw leven (een baby) waar was die voor het sperma de eicel ontmoette ? Nergens hoor ik jullie denken (ga ik even vanuit Haha! ) , maar is nergens niet ook ergens ? Namelijk nergens ? Waar is nergens dan ? Ja , (n)ergens ...

Naar mijn mening is het allemaal begonnen met een bacterie (AKA een "God" ). Die is zichzelf beginnen delen , vermenigvuldigen , evolueren , ... vul het rijtje maar in , en staat nu zo ver zoals we alles nu op de moment kennen .

Maar wat ik me afvraag is wààr die allereerste cel in "godsnaam" (hoe toepasselijk Haha! ) vandaan komt. Men spreekt altijd van een oerknal , leuk idee , maar wat was er in godsnaam voor die oerknal en hoe is dat daar geraakt ?

Hoe denken de bokkers daarover ? Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën en meningen . Kijken hoe hard bokt over het leven nadenkt

En we gaan elkaar niet afkraken en beledigen op elkanders kijk , niemand weet het 100% tenslotte .

Om alles kort samen te vatten , WAAR KOMT HET LEVEN VANDAAN ?
En dat slaagt op ALLE leven . (ik vraag meteen een hele hoop Tong uitsteken )


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:39

Er was een grote schildpad en die kotste het heelal uit. Haha!

Nou ja, volgens It van Stephen King dan he.... *LOL*

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 16:40

Sonja schreef:
Er was een grote schildpad en die kotste het heelal uit. Haha!

Nou ja, volgens It van Stephen King dan he.... *LOL*


Interesant Haha!

Maar waar komt die schildpad vandaan ? Tong uitsteken

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:44

Misschien "De wereld van Sophie" eens lezen? Knipoog

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:46

hou op! Boos!
zoo irritant, nu ga ik me de rest van de avond over je vragen nadenken Tong uitsteken

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:50

Ik heb ook een vraagje.
Jezus is toch de zoon van god?? Wie is Josef dan??
En hoe kan Marie dan maagt zijn? Verward
Ik vat er dus geen snars van

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:54

Ik kom uit Spijkenisse.

Of had het beter geweest als ik eerst de hele post had gelezen??


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:58

er gaat een theorie dat het leven ontstaan is uit puur toeval (of je in toeval gelooft even daar gelaten). het is namelijk zo dat om de bouwstenen te maken van het leven (aminozuren) een combinatie kans/mogelijkheid hebben van 1 op 20 tot de macht 574. het is daarom bijzonder aannemelijk dat deze bouwstenen uitgezet zijn en dat het leven buitenaards is.

Amor Vincit Omnia

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 17:02

gliss schreef:
Ik heb ook een vraagje.
Jezus is toch de zoon van god?? Wie is Josef dan??
En hoe kan Marie dan maagt zijn? Verward
Ik vat er dus geen snars van


Ik wil eigenlijjk wel een antwoord Tong uitsteken


Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 17:04

maria is geen maagd, dat was laatst in kopspijkers Tong uitsteken

ennum er zijn experimenten geweest waarbij ze wat water hadden genomen in een galzen bak en dan 3 weken lang aan 1 stuk door bliksems (kunstmatig) erover heen hadden gejaagd, en toen ontstonden er ook aminozuren enzo...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 19:33

Ja maar waar komt het water vandaan dan? Tong uitsteken
Tja en met planeten enzo, dat ie gewoon in de lucht "hangen" zeg maar, en dat het heelal tot oneindig loopt zeg maar, ook zo iets.
Ohja, nog iets leuks, moet je je eens voorstellen hoe het zou zijn als jij er niet was. Want volgens mij voor ieder voorzich, lijkt het alsof de wereld om jou draait.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 20:04

jah waar komt water vandaan??

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 20:06

Uit de kraan...

Als je eens wist hoe lang mensen hier over nagedacht hebben.... Stel dat er een God was die alles gemaakt heeft, hoe is goed ontstaan dan?? Hoe is de ruimte ontstaan, dit zijn volgens mij dingen die je nooit te weten komt...


Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 20:06

gliss schreef:
jah waar komt water vandaan??


uit de wolken Tong uitsteken

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:51

als je daar over gaat denken wordt je gek, daar is geen logische verklaring voor

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 22:02

leentje schreef:
Misschien "De wereld van Sophie" eens lezen? Knipoog


Ja de filosofen zijn de konijnen uit de hoge hoed hè Haha!
Prachtig boek, maar daarna alleen nog maar meer verwarring Knipoog
Geeft niets, zet je aan het denken!

Ik vind 'waar komen we vandaan' nog minder interessant dan 'waar is het einde van alles'.
Ik kan dat niet snappen, ik bedoel;
loop je de straat uit, is dat het einde van de straat,
loop je het strand op de zee in, is dat het einde van het land,
vlieg je de dampkring door, is het dat het einde van de aarde,
maar daarna??? waar stopt het? oneindig, wat is dat, hoe kan het en bestaat het? Echt, onbegrijpelijk voor mij.. Verward

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 22:08

Er is geen einde, nouja er is een einde, maar zodra er een deeltje bij het einde komt, breidt de materie zich steeds verder uit. Het rekt uit elkaar om het zo maar te zeggen Lachen
Het begin? Wie zegt dat er een begin is?

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 22:31

Elise"]
[quote="leentje schreef:
Misschien "De wereld van Sophie" eens lezen? Knipoog


Ja de filosofen zijn de konijnen uit de hoge hoed hè Haha!
Prachtig boek, maar daarna alleen nog maar meer verwarring Knipoog
Geeft niets, zet je aan het denken!
[/quote]

net niet helemaal juist Knipoog

de wereld is een konijn dat de tovenaar uit zijn hoed tovert, en de gewone mensen zijn degenen die lekker diep in de vacht blijven zitten, terwijl de filosofen diegenen zijn die naar de uiteinden van de haren kruipen, om zo rond zich heen te kijken en zich blijven dingen af te vragen en zich blijven te verwonderen

verder idd, super boek (en Yootha zei dat het ergens in de aanbieding was geloof ik)

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 22:34

Knipoog haha, je verwoord precies hoe ik denk! Ik vraag het me ook weleens af. En heb inderdaad ook met de theorie van de oerknal altijd de vraag, maar waar kwam hetgene wat "knalde" dan vandaan?
Wat dat betreft heb ik ook moeite met de "evolutie-theorie", want waar kwamen die eerste bacterieen of celletjes dan vandaan? En zijn we dan nu ook nog aan het evuleren, hoe zien wij, of paarden, er dan over 100 miljoen jaar uit??

En, inderdaad, waar houdt het op? Ze zeggen oneindig, ik er met mien pet gewoon niet bij!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 23:00

Wij komen uit een grote oersoep!
ech woar!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 23:04

En die soep dan???????

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 23:41

Toen ik klein was geloofde ik er soms heilig in dat we eigenlijk maar een droom waren. Een droom van een grote reus. Ik weet niet hoe ik er op kwam maar het gaf wel een hoop duidelijkheid.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 23:58

Loolapelooza schreef:
"waar komt God vandaan" ?


Die was er altijd al.
hmm wel moeilijk he voor je hersens die altijd in tijd denken, en denken: er moet toch ergens een begin zijn?
sommige dingen gaan te ver voor onze hersens denk ik Verward

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 07:17

gliss schreef:
Ik heb ook een vraagje.
Jezus is toch de zoon van god?? Wie is Josef dan??
En hoe kan Marie dan maagt zijn? Verward
Ik vat er dus geen snars van

Haha, ik stelde de zelfde vragen toen ik in de brugklas een werkstuk over Jezus moest maken. Was er nog nooit mee in aanraking geweest.

Jezus is de zoon van God, God is zeg maar de vader in de hemel en Jozef gewoon zijn vader net als jij die gewoon hebt.
Het wonderlijke was dat Maria Jezus kreeg zonder seks met Jozef gehad te hebben, ze was dus nog maagd. In de bijbel staat dat ze zwanger werd van de heilige geest, hoe je dat voor je moet zien weet ik ook niet. Schijnheilig
Maar kijk, God kan heel veel als je dat in de bijbel leest dus het is een makkie voor hem om Maria te 'bevruchten' zonder dat er seks aan te pas is gekomen (wat dus niet wil zeggen dat hij met haar naar bed ging he?)
Zo zijn heel veel dingen echt moeilijk te begrijpen, maar wel erg interessant. Ik begin er zelf pas sinds kort over te lezen en zo.

Over de vrouw bij Kopspijkers, ik heb het ook gezien, maar ik geloof dat dus helemaal niet. Ik weet niet waar ze het allemaal vandaan haalt.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 07:44

Kinta"]
[quote="gliss schreef:
Ik heb ook een vraagje.
Jezus is toch de zoon van god?? Wie is Josef dan??
En hoe kan Marie dan maagt zijn? Verward
Ik vat er dus geen snars van


In de bijbel staat dat ze zwanger werd van de heilige geest, hoe je dat voor je moet zien weet ik ook niet. Schijnheilig
Maar kijk, God kan heel veel als je dat in de bijbel leest dus het is een makkie voor hem om Maria te 'bevruchten' zonder dat er seks aan te pas is gekomen (wat dus niet wil zeggen dat hij met haar naar bed ging he?)

.
[/quote]

De heilige geest 'kwam over haar' *LOL*

Waar we vandaan komen? nooit over nagedacht. Ik geloof zeker niet in een God, want al die verhalen kloppen naar mijn idee voor geen kant. Maar mij is verteld dat ik dat alles niet zo letterlijk moest nemen.

:){


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amie89, Britta31, cissy, DenieesB, ELNTIE, evita2, fleurtjeuh, fro, GrapeshotBot, IASCrawler, ImkeTarek, Kinke, kosseh, Lizz, Marlissa92, Nathalie18x, rider, Steppe, TheNovelist, verootjoo, xLeoniee, xPabloBokt, xPearl, XxMariellexX en 81 bezoekers