Dodelijk ongeval met paard in Diessen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Dodelijk ongeval met paard in Diessen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 08:20

Wie heeft er iets gehoord over een dodelijk ongeval met een paard in Diessen? Een collegaatje belde net naar het werk op dat iemand die zij (erg goed zullen we maar zeggen) kent, gister verongelukt is, toen hij met zijn paard en sjees aan het rijden was in omgeving Diessen. Het schijnt dat hij met een vrouw heeft staan praten, de vrouw 2 minuten naar binnen (in haar huis) ging en toen zij weer buiten kwam, lag de man dood in de berm met vreselijke hoofdwonden.
Het paard stond even verderop met de sjees. Wat er is gebeurd weet nog niemand, maar waarschijnlijk is het paard geschrokken en heeft geslagen of is omhoog gekomen.

Weet iemand hier iets meer van?

Toos paardloos


Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:26

Nee ik helaas niet, maar ik zou het wel super graag willen weten.

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

nic0le007
Berichten: 125
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:36

ik heb der ook niks over gehoord...wat eng allemaal...
maarja...de mensen moeten tegenwoordig ook beter opletten met buitenritten enzo..
sommige mensen denken dat ze maar alles met hun paarden kunnen doen.. en als dan iets zoals dit gebeurt,..tjah dat verwachten ze niet...
het is wel hardstikke erg hoor!!
ik zou ook wel graag even willen weten wat er precies is gebeurt...Lachen

* UniQue *

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 08:40

nic0le007 schreef:
ik heb der ook niks over gehoord...wat eng allemaal...
maarja...de mensen moeten tegenwoordig ook beter opletten met buitenritten enzo..
sommige mensen denken dat ze maar alles met hun paarden kunnen doen.. en als dan iets zoals dit gebeurt,..tjah dat verwachten ze niet...
het is wel hardstikke erg hoor!!
ik zou ook wel graag even willen weten wat er precies is gebeurt...Lachen


Deze man zat zijn hele leven al in de paarden, dus waar haal jij de kennis vandaan dat deze man niet wist wat hij deed?
Het is gewoon verschrikkelijk dat dit gebeurd is, mijn collegaatje heeft het er erg moeilijk mee!

Toos paardloos

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:48

wat vreemd zegt!je zou haast denken dat er iemand anders in het spel is,iemand die het paard op hol heeft gebracht of misschien die man wel heeft aangevallen!
ik wens je collega heel erg veel sterkte en ik hoop dat het gauw word op gelost!!!

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:00

Mijn god wat een verhaal! Wens je collega veel sterkte.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:08

Jemig wat raar en dat het zo snel gebeurt ongelooflijk.
Heb je al op internet gezocht?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:17

Had het paard dan bloed aan de hoeven ofzo? En zijn de hoofdwonden uberhaupt door hoeven gemaakt?
Daar kan je op dit moment waarschijnlijk niet op antwoorden, maar ik hoop wel dat het onderzocht wordt, dat het paard niet zomaar de schuld krijgt.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Suzanne F.

Berichten: 48945
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:23

leentje schreef:
dat het paard niet zomaar de schuld krijgt.


Het paard moet sowieso de schuld niet krijgen. Zoiets kan gebeuren, een paard kan schrikken en een ongeluk is zo gebeurd. Daarom is het paard nog niet onbetrouwbaar. Dat is het risico van het met paarden omgaan.

nic0le007
Berichten: 125
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:24

ik zeg het als voorbeeld ! jeetje zeg..

* UniQue *

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:29

Suzanne F."]
[quote="leentje schreef:
dat het paard niet zomaar de schuld krijgt.


Het paard moet sowieso de schuld niet krijgen. Zoiets kan gebeuren, een paard kan schrikken en een ongeluk is zo gebeurd. Daarom is het paard nog niet onbetrouwbaar. Dat is het risico van het met paarden omgaan.
[/quote]

ik merkte dat eigenlijk op omdat ik meteen moest denken aan dat verhaal van een paard dat zijn amazone in de nek zou doodgebeten hebben etc

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:37

Het lijkt mij dat als het paard er iets mee te maken zou hebben, het paard niet zomaar een eindje verderop zou staan.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:59

diessen is hier niet zo heel ver vandaan, zal eens op de kabelkrant ofzo op tv kijken, daar komt al het nieuws uit de regio op!

maar wat verschrikkelijk zeg!
denk dat het paard van iets(of van iemand)is geschrokken en de man van de sjees is gevallen ofzo?lijkt mij beetje onwaarschijnlijk dat het paard de man ineens tegen zn hoofd zal slaan...

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 12:03

Renske20 schreef:
diessen is hier niet zo heel ver vandaan, zal eens op de kabelkrant ofzo op tv kijken, daar komt al het nieuws uit de regio op!

maar wat verschrikkelijk zeg!
denk dat het paard van iets(of van iemand)is geschrokken en de man van de sjees is gevallen ofzo?lijkt mij beetje onwaarschijnlijk dat het paard de man ineens tegen zn hoofd zal slaan...


Zou je dat willen doen? Ik zou niet weten waar ik op zou moeten zoeken op Internet.

Bedankt...

Toos paardloos

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:11

Een paard is en blijft een levend dier...

Heel veel sterkte voor je collega


_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:18

wat erg zeg...wel raar ja dat het paard dan geschrokken moet zijn en een eindje verder op staat....meestal rennen ze dan naar huis en gaan ze neit stil staan een eindje verder op....

Wens je collega maar heel veel sterkte

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:19

leentje"]
[quote="Suzanne F."][quote="leentje schreef:
dat het paard niet zomaar de schuld krijgt.


Het paard moet sowieso de schuld niet krijgen. Zoiets kan gebeuren, een paard kan schrikken en een ongeluk is zo gebeurd. Daarom is het paard nog niet onbetrouwbaar. Dat is het risico van het met paarden omgaan.
[/quote]

ik merkte dat eigenlijk op omdat ik meteen moest denken aan dat verhaal van een paard dat zijn amazone in de nek zou doodgebeten hebben etc
[/quote]

Jeetje dat verhaal herinner me ik nog wel, maar dat was echt roofdier achtig. Ik vind trappen slecht, maar wat er toen met " the killer horse" gebeurde was mijns inziens toch veel erger. Brrr.

Kerstmuts

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:20

heej veel sterkte he voor je collega...ik heb ook eens zoiets meegamaakt,met de nicht van een vriendin van me,ze vonden haar in de bak..maar na lange tijd zijn ze er gelukkig achtergekomen wat er precies gebeurd was,en had het paard niks "misdaan" (om het maar zo te zeggen) terwijl dat eerst wel werdt gedacht...ik hoop ook voor jullie dat bekend wordt wat er is gebeurd,liefs lianne

FaithLover
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:33

wat is de killer horse dan?? nog nooit van gehoord!
xxxx roooz

fiath ik moest je laten gaan.. nu heb ik LaRona en Noeska.. maar ik mis je wel

FaithLover
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:35

een paard heeft gelijk door wat er is gebeurd..zo slim zijn ze wel, misschien dat het paard daarom bleef staan..als ik van feet afval komt ze ook altijd terug en dan denkt ze dat t haar schuld is(oftenminste zo'n hoofd trekt ze) en dan is altijd best bang dat ik boos word ofzo..waarom zou ik! moet ik maar eens beter-blijven-zitten-lessen gaan volgen Tong uitsteken xxx roos

fiath ik moest je laten gaan.. nu heb ik LaRona en Noeska.. maar ik mis je wel

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:48

leentje"]
[quote="Suzanne F."][quote="leentje schreef:
dat het paard niet zomaar de schuld krijgt.


Het paard moet sowieso de schuld niet krijgen. Zoiets kan gebeuren, een paard kan schrikken en een ongeluk is zo gebeurd. Daarom is het paard nog niet onbetrouwbaar. Dat is het risico van het met paarden omgaan.
[/quote]

ik merkte dat eigenlijk op omdat ik meteen moest denken aan dat verhaal van een paard dat zijn amazone in de nek zou doodgebeten hebben etc
[/quote]

Dat is dus ook een broodje aap!
Sommige dingen worden zo opgeklopt. Een ongeluk kan nou eenmaal gebeuren.

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:59

Killer horse ... dat is alweer van een tijdje terug dus ik hoop dat ik het goed herinner.

Een man ging naar het huis van een vriedin (zijn vriendin?), maar kon niemand vinden. Hij ging dus de stallen in en dat is waar hij haar vond, in de stal van haar hengst. Bloed zat overal, haar keel was opengeregen en ze had ook andere enstige wonden. Ik geloof dat zij toen al overleden was. Zijn eerste gedachte was dat een roofvogel haar te pakken had gekregen (?) en hij ging snel help halen en toen op zoek naar het paard. Toen hij bij de bak aankwam zat het paard ook helemaal onder het bloed, vooral bij zijn mond. Wat er precies gebeurd was was volgens mij niet helemaal duidelijk. Zij zou altijd een geweldige vriendschap met het paard hebben gehad, kon alles met hem doen enzo. Toen zij hem aan het poetsen was heeft hij haar bij de keel gegrepen en heel erg toegetakeld. Het paard werd later afgemaakt, omdat als hij een keer bloed geproefd had hij weer toe zou slaan (zeiden ze).

Het is volgens mij wel gedramatiseerd omdat ik het in de telegraaf gelezen had ... zal eens kijken of ik het toen bewaard heb.

Kerstmuts

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:04

Guinevere... als dat het verhaal is wat ik denk dat het is (stond destijdst in de telegraaf als killer hengst) dan is het wel heeeeel erg verdraait...want de hulp die toen gehaald is was een vriendin van me... was het soms een paint hengst? In Nieuwkoop?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 13:04

Maar ondertussen ben ik nog niets wijzer geworden. Hebben jullie iets kunnen vinden?

Toos paardloos

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:06

Bah wat een verhalen allemaal..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gillian, SannevZ, Ubermetrics en 6 bezoekers