Zadelmarkt zadels ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
skybandit
Berichten: 36
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Emmen

Zadelmarkt zadels ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 15:42

zijn dit een beetje goede zadels (in verhouding met de prijs)?
Ik heb er al veel over gelezen hier op Bokt, maar vooral negatieve reacties. Misschien dat er nu wat minder hard over geoordeeld wordt, want ik zit er aan te denken om dit zadel te kopen:

Springzadel Uncle Tom
Prijs: Normaal €698 Nu €225
Compleet met toebehoren

Kijk op www.zadelmarkt.nl --> zadels --> springzadel Uncle Tom (voor de afbeelding)

Iemand ervaring met dit zadel of een ander zadel van zadelmarkt?

Je mag met ook PB-en ...

Alvast bedankt voor de info!


Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 16:03


Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 16:34

Bespaar je alsjeblieft de moeite, het is niet voor niets dat er zoveel negatieve dingen geschreven worden over zadelmarkt.
Ik ben er heen geweest en heb er uitgebreid verslag van gedaan.

Volgens de tekst heeft dit zadel dikke kniewrongen voor en achter, dat kan kloppen, maar de kniewrongen die ik heb gezien op de zadels waren gevuld met een zeer zacht materiaal waardoor ze helemaal indeukten. Hadden ze net zo goed met lucht gevuld kunnen zijn dus.

En als je de plaatjes vergelijkt van de 2 uncle tom zadels onderelkaar dan zie je nauwelijks verschil, terwijl de ene een springzadel is en de andere een VZH. Erg vreemd...

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

skybandit
Berichten: 36
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 11:01

ik weet ook wel dat er veel negatief geschreven is over zadelmarkt, maar IK WIL GRAAG REATIES VAN MENSEN DIE ECHT ERVARING HEBBEN MET DE ZADELS ZELF. En dan het liefst mensen die een uncle tom springzadel hebben of een ander zadel in die prijsklasse (225 euro).

Want er zijn natuurlijk ook veel mensen die een goedkoper zadel daar hebben gekocht, en net als met een goedkoop zadel van divoza, niet helemaal tevreden zijn.

ik kan me niet voorstellen dat er geen mensen zijn die een positieve ervaring hebben. Iemand bij mij op school heeft bij zadelmarkt een dressuurzadel van 225 euro gekocht. Ze rijdt er elke dag mee en na een jaar ziet het zadel er nog heel goed uit.

Dus wie heeft er ook een goede ervaring?
of een slechte ervaring met een zadel dat bij zadelmarkt gekocht is.

Please geen verwijzingen naar andere topics, wantdaar staat misschien wel veel negatiefs in, maar er zijn maar weinig reacties bij van mensen die zelf ook daadwerkelijk een zadel van zadelmarkt hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:06

In andere topics staan wel degelijk ervaringen van mensen, die al na een paar keer rijden hun zadel kapot hadden
En het is jammer dat paarden niet kunnen praten Lachen

En in veel gevallen is goedkoop duurkoop

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:12

Als je echt op zoek bent naar mensen die daar een zadel vandaan hebben, kijk dan toch nog even al die andere topics na die er al geweest zijn! Er hebben ook veel mensen gereageert met goede berichten maar helaas meer met slechte berichten.
Al de reacties die je vraagt zijn dus gewoon allemaal al gegeven, stuur die mensen dan een pb, dat lijkt mij een betere oplossing dan alweer het zoveelste topic over zadelmarkt te openen.........

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:13

Misschien heeft diegene bij jij op school wel de ballen verstand van zadels?
Wie zegt dat dat zadel goed ligt?

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:29

Ik denk dat je in het geval van zadels heel voorzichtig moet zijn! Meestal is in dit geval goedkoop duurkoop. Koop dan liever een goed zadel van een gerenomeerd merk zoals Stubben, Kieffer, KN,.... .
IK zou geen zadel DURVEN kopen bij zadelmarkt... ik denk dat je bedrogen uit komt en dan nog maar te zwijgen van de problemen die het kan meebrengen voor je paard.
Ik moet dit jaar ook een dressuurzadel aanschaffen aangezien ik binnenkort in de M1 wil starten en dat echt niet meer gaat met mijn springzadeltje.
Maar ik heb wel een ruim budget genomen van € 1.500-1.700 euro, dan kan ik een goed nieuw zadel kopen zonder al die oliebol.

skybandit
Berichten: 36
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 11:34

Ik heb all topics gelezen, maar ik heb geen reactie van iemand met een uncle tom springzadel gezien. Die wil ik dus graag een reactie van iemand met zo'n zadel.

En dat meisje op school heeft echt wel verstand van zadels.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:36

Misschien ben ik erg kortzichtig, maar in mijn ogen kun je voor 225 euro geen goed nieuw zadel kopen.
Mochten er al positieve reacties zijn dan heb ik daar ook m'n bedenkingen bij, ik vrees dat de mensen die er positief over zijn of geen verstand van zadels / paarden hebben, of nog nooit met een goed zadel gereden hebben en denken dat ze een goed zadel op de kop getikt hebben.
225 euro voor een nieuw zadel kan echt niks zijn, waarmee ik niet wil zeggen dat duurkoop altijd goedkoop is, maar wel dat het (goede) materiaal een bepaalde prijs heeft en dat die in elk geval stukken hoger is dan 225 euro.
Om nog maar niet te spreken over vakkundigheid en pasvorm......

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:59

Rotzadels hoor! Echt niet doen. Als je niet meer wilt uitgeven, koop dan een tweedehands zadeltje voor die prijs, en laat een goede zadelmaker kijken of het zadel goed ligt.

Ik ken iemand die dat springzadel had, en binnen 2 maanden kon ze hem in de prullebak gooien. Ook vond ik dat dat zadel voor geen meter op haar (vrij normale) paardje lag.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

skybandit
Berichten: 36
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 14:46

Nou ik geloof inderdaad dat ik er nog maar geen zadel koop.

Ik ga er wel eens even een keer kijken, dan weet ik tenminste wat het voor "winkel"is.

Het gaat mij er niet om dat de zadels daar zo goedkoop zijn hoor, ik wil best meer uitgeven voor een zadel, maar ik dacht als de zadels van zadelmarkt nou wel goed zijn, waarom dan meer uitgeven?

Ik wil gewoon een zadel voor erbij, ik rijd namelijk western, maar wil toch het gevoel van op een engels zadel rijden, blijven houden. Want je raakt echt verwend als je een westernzadel van 1600 euro onder je "kont"hebt.

Maareh ik heb geen haast met een zadel kopen.

Ik wil er wel nog even bij vermelden, dat een goedkoper zadel niet altijd slecht is. Ik heb een aantal jaren geleden bij een ruiersportzaak in Emmercompascuum een veelzijdigheidszadel gekocht voor 800 gulden, geheel compleet. Echt een prima zadel, het zat heerlijk, lag goed op de rug van mijn paard. Heel veel mensen vroegen mij toen of het een duur zadel was, omdat het zon'n goede kwaliteit was.
Helaas heb ik dit zadel verkocht .... Dom dom dom.... Heb er nog spijt van. Maar het meisje dat hem nu heeft is er vast dolgelukkig mee.

Bedankt voor de reacties!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 17:48

Ik heb voor 200 euro een wintec gekocht van een half jaar jong.
Nou vindt ik persoonlijk dat ik daar wel geluk mee heb gehad.
Maar de verhalen die ik van zadelmarkt heb gehoort waren niet goed.

Dus een tweedehands goed zadel is naar mijn idee een betere optie.

Maar tsja..misschine heb jij wel geluk.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: s1993, Tess1 en 36 bezoekers