psychologen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 18:21

je gaat om heel veel verschillende redenen naar een psycholoog en niet alleen voor zelfmoordpogingen.
En het is inderdaad banketstaaf dat mensen dat denken over je,maar laat ze maar lekker kletsen je weet zelf wel beter


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 18:55

Erg dat je het al nodig hebt, maar ik heb en andere kijk op psychologen dan die kindertjes...
Tja, over zo'n verhaal, dat komt al zo snel.. Gewoon niet opin gaan, ze weten gewoon niet beter en moeten iets... Scheve mond\

Bij iemand die naar een psycholoog gaat denk IK meestal aan verlies van de ouders of vrienden ed..
Misschien omdat dat iets is watik erg moeilijk zou kunnen verwerken, en ik zelfmoord een 'ach' gebeuren vind... :S lekker duidelijk Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 19:13

meidje trek het je niet aan.
in deze wereld loopt de media te schreeuwen dat therapie goed is maar de mensen om je heen accepteren het nog steeds niet.want dan heb je nog steeds de stempel 'gek'op je voorhoofd.
trek je er niets van aan.
ik weet dat het juist ontzettend gezond is om bij zo iemand te lopen
die mensen kunnen je verder helpen met de knooppunten in je leven en doen je op een andere manier de zaken laten zien.juist heeeeeeeel erg zelfbewust word je ervan en je leert jezelf heel goed kennen.weinig mensen die snappen dat je er alleen maar wijzer van word,en innerlijk zult groeien.maar ach sommigen vinden dat gelijk zweverij...*zucht*

soms is het beter om te zwijgen

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 21:21

je weet toch zelf wel de waarheid?? als JIJ en je vrienden maar weten wat het echt is dan is alles goed toch?
Je hebt vrienden en laat die andere mensen maar lekker kletsen!!!! als je maar lol in je leven heb......over mij word er ook zoveel gekletst.......dat ik dik ben enzo (okeej, ik niet bepaald slank) maar als het word gezegd door iemand die nog dikker is dan mij dan sta je wel zo van Verward
ik laat ze.......ik heb zat vrienden die me gewoon accepteren hoe ik ben!!!!!

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Jet

Berichten: 11913
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 00:02

Ik ben een aantal jaren geleden 5 maanden overspannen van m'n werk thuis geweest en heb ook bij een soort Psychotherapeute gelopen. Uit vrije wil en echt niet omdat ik zelfmoordneigingen had, maar omdat ik me gewoon erg rot voelde en geen nieuwe dingen meer durfde te ondernemen. Er was niets raars in mijn familie gebeurd, heb een goede jeugd gehad, had een lieve vriend, maar toch... Soms heb je gewoon zo iemand nodig die je helpt door een vreemde periode in je leven te komen, waarom dan ook en leeftijd speelt daar ook geen rol in. Wel merk ik nu dat ik na al die jaren nog steeds profijt heb van die periode, ik ga veel beter met mezelf en daardoor ook met anderen om en kan tegenslagen ( zoals met Marc ( mijn man), te lezen in mijn profiel) beter verwerken. Nu sta ik voor mijn idee goed in het leven, hoe onzeker de toekomst ook mag zijn. Veel succes en die therapie is absoluut niet voor niets, voor nu niet en voor later niet!!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 00:26

Er werd mij dus wel aangeraden om er heen te gaan omdat ik dus wel die "neigingen" (nooit geprobeerd hoor maar het heeft heel lang in me hoofd rond gespeeld) had. (dit is de eerste keer dat ik het aan andere vertel....) Dus vat het niet op dat ik gek ben ofzo... Maar het had echt ze redenen... Ik had vandaag dus me eerste afspraak maar die heb ik afgebeld omdat ik weet dat ik er niet over oet denken... En omdat ik me stukken beter voel.
Oh ik hoop zo dat jullie nu niet rare dingen over me gaan denken.....

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41632
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 00:52

Hmm, wat zelfmoordpogingen met gek te maken heeft ontgaat me hier even maar goed.. Mensen zijn raar en soms ook behoorlijk hypocriet Verdrietig

Maar is het raar als iemand bij een psycholoog loopt? Neuh, niet echt. Je wil niet weten hoeveel mensen er in mijn vrienden en kennissen kring in therapie zitten of hebben gezeten, ik begin me bijna af te vragen of ik wel normaal ben omdat ik geen therapie heb gehad Knipoog

Echt, maar je daar vooral niet druk om. 't is niet zo dat therapie altijd goed is, dat het geweldig is en zo ff al je problemen oplost maar het kan in een aantal gevallen zeker helpen. Als er er behoefte aan hebt en het geprobeerd hebt maar er zelf echt niet uitkomt dan lijkt mij er helemaal niks mis mee wat therapie te hebben.. Zorg alleen wel dat je er niet afhankelijk van wordt en houd het een beetje in perspectief.. Een aantal instaties hebben er (IMO) in sommige gevallen nogal een handje van de problemen erger te maken dan ze zijn door maar dingen op te blijven rakelen. Je komt met 1 ding en binnen de korste keren zit je met 5 dingen.. Maar goed, kan een uitzondering zijn, heb dit een keer mee mogen maken.

Maar goed, kort antwoord op je vraag; ja, te gek voor worrden en nee het is niet vreemd...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 08:01

Joh niets van aantrekken! Ze zeggen van mij ook vaak genoeg dat ik gek ben omdat ik psychologie ga studeren. Op de één of andere manier is er een vreemde associatie bij sommige mensen met psycho en gek. Dit is echter pure omwetendheid. Deze mensen moet je maar gewoon beschouwen als kortzichtig. Maar laat je niet gek máken!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 08:58

Ff heel kort omdat ik terug moet naar m'n werkplek:

Als je je lichamelijk niet lekker voelt, ga je toch ook naar een dokter? En dan hoef je echt geen gebroken been of ernstige ziekte te hebben hoor. Dus waarom niet naar een psych als je ff geestelijk niet lekker in je vel zit, of iets hebt meegemaakt waar je zelf of met hulp van vrienden niet uitkomt? En daarvoor hoef je echt niet gillend gek te zijn of een zelfmoordpoging te hebben gedaan!

Mensen denken helaas vaak in extremen. Maar zeg eens eerlijk: ben jij wel eens een volkomen normaal mens tegengekomen? En als jij je prettig voelt bij gesprekken met een psych, dan is dat toch alleen maar mooi? Ik heb er zelf veel baat bij gehad, heb geleerd op een andere manier tegen de dingen aan te kijken. En als ik het gevoel zou hebben dat ik weer dat steuntje in de rug nodig had, dan zou ik zo weer gaan!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Marjolein

Berichten: 11625
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 09:09

nee hoor niets geks aan. ben zelf ook bij verscheidene mensen geweest (zelfs met het hele gezin) en als jij je der prettig bijvoelt maakt het toch niet uit wat andere ervan denken. als mensen raar erover denken kan je ze het best gewoon uitleggen waarom je daar loopt. dan snappe ze t al een stuk beter. als ik jou levensverhaal zo'n beetje gevolgd hebt is t meer dan begrijpelijkd ta je erover wil praten en oplossingen wilt hoe je er het beste mee om kan gaan.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 09:15

BartvB, mijn ervaring is inderdaad ook met mensen uit mijn directie omgeving die dan bij een instantie als het riagg zijn geweest dat ze daarna helemaal alleen zijn omdat ze daar nogal stokerig schijnen te zijn en dat alles aan je ouders ligt. Daar is iemand toch niet mee geholpen? Frusty

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 10:42

Ik heb het zelf ook niet zo op met 'instanties als het Riagg', Roos. Gelukkig ben ik via mijn huisarts terecht gekomen bij een prettig iemand, die mij echt niet heeft verteld dat 'alles aan mijn ouders ligt'. Je kunt echter niet ontkennen dat ervaringen uit het verleden je hebben gemaakt tot wie je nu bent en hoe je nu over bepaalde dingen denkt, en daar zit een heel groot stuk opvoeding bij.

Dingen zijn gegaan zoals ze zijn gegaan, je ouders hebben ook hun best gedaan, maar dat wil niet zeggen dat je later op een andere manier kunt leren omgaan met de ideeën en gewoontes die je van huis uit hebt meegekregen, op een manier die voor jou prettiger is. Ingesleten patronen veranderen is alleen erg moeilijk, de een kan dat beter zelf dan de ander. Maar om nou over 'schuld' te spreken gaat mij wat ver!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 10:44

Ik heb er ook gezeten hoor! Niks aan de hand het helpt hee lerg veel. Alleen zou ik graag willen dat ze wat zeiden in plaats van alleen luisteren. Schijnheilig

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 10:55

Je ouders maken jou inderdaad gedeeltelijk tot de persoon die je uiteindelijk bent, maar als ik dan kijk naar mijn zusje en mezelf, ik wordt gekwalificeerd als goed opgevoed, beleefd etc terwijl zij het tegenovergestelde is. Zelfde ouders, zelfde school dus ligt het er imo ook aan hoe jij zelf de 'richtlijnen' die ouders je voorhouden aanneemt/oppikt. Als je ook hoort wat een grote bekken zij geeft aan jan en alleman, dat zou bij mij niet eens zijn opgekomen om een grote bk aan je ouders te geven, kijk wel uit. En het gekke is dat ze het tot op zekere hoogte nog pikken ook.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 11:00

Hoe je bent en doet is een combinatie van karakter en opvoeding. De rest kun je dus zelf wel invullen... Een heel ander verhaal is hoe je met die combinatie omgaat, en de een heeft daar nu eenmaal wat meer moeite mee dan de ander.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 15:52

De andere verzorgster van mijn verzorgpaard heeft ADD (dat is ADHD maar zonder de hyperactiviteit).
Ze is heel vaak depressief en net uit een psychiatrische inrichting gekomen waar ze een paar weken heeft gezeten.
Nu heb ik al meerdere malen gezegd, ik hou mijn hart vast voor haar als Dancer later doodgaat.
Nu is Dancer dus zoals sommige al weten zondag overleden.

Ik heb altijd in mijn achterhoofd gehouden dat het mijn paard niet is en als hij later iets aan zijn achterbenen zou krijgen (hij had een hele zwakke achterhand) dat ik geen zeggenschap heb over het laten opereren dan wel afmaken. In dit geval was het dan wel een hartstilstand, maar door die gedachte heb ik altijd wel een zekere afstand bewaard.

Dancer was echter haar grootste steun. Ik heb haar niet meer geproken, want ze is nu op ponykamp, maar ik hoop maar dat ze geen gekke dingen doet.
Een mentor van haar school had al een 's tegen haar gezegd; Ik zie jou straks wel zelfmoord plegen!
Dat kwam bij haar vanzelfsprekend nogal hard aan.

De andere verzorgster is ook pas een jaar of 14/15.
Nu moet ik zeggen dat ze wel een vrij uitzonderlijk geval is.
Ik denk als je dit leest en jezelf ermee vergelijkt, je wel ziet dat er mensen zijn die ergere dingen hebben.

Ik vind het ook helemaal niet vreemd dat je naar een psychotherapeut gaat. Iedereen heeft zo zijn eigen probleempjes, groot of klein. En de een wil dat graag aan een psychotherapeut voorleggen en de ander niet.

Wat anderen over je zeggen moet je maar gewoon negeren, want dat slaat nergens op. Ik vind je helemaal niet gek of raar omdat je daar loopt hoor!
Ik ken er nog wel een die daar ook liep op die leeftijd, dus je bent echt geen uitzondering!!!

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 16:20

Ja het staat er een beetje onduidelijk.

Ik bedoel dat als jij je met haar vergelijkt, dat het met jouw problemen misschien nog wel meevalt.

Die andere verzorgster is nl. niet een klein beetje depressief, maar best wel erg.
Snap je? Of niet?

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 17:07

Problemen zijn nou eenmaal altijd relatief. Stel: je vader overlijdt bij een auto-ongeluk, of je hele familie (vader, moeder en zusjes) overlijdt bij een auto-ongeluk en jij bent de enige overlevende. Misschien is het laatste wel erger, maar zou je dan om het eerste geen verdriet mogen hebben omdat het altijd erger kan? Misschien een extreem voorbeeld, maar ik vind het altijd wel heel makkelijk gezegd als iemand zegt: 'het valt wel mee, er zijn nog wel ergere dingen'.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 17:12

als ik het me goed herinner valt datgene wat malle babbe mee heeft gemaakt ZEER ZEKER niet mee!
en ik vind niet dat je twee totaal verschillende soorten problemen met elkaar kan vergelijken, en dat moet je dus ook niet doen!

Lieke

Berichten: 11347
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 17:16

Ik denk dat je nie tmoet vergelijken
als iemand problemen heeft moet je die niet vergeliken de een ervaart iets anders als een ander. Zelf heb ik ook een vriendin die ADD heeft en depressief is. Zij heeft heel veel steun aan haar vriend.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 17:50

Het is zeker niet gek! Ik vind het wel belangrijk dat ze je met de juiste dingen helpen. Mijn zusje is lang in therapie geweest en vaak focuste ze daar op de verkeerde dingen (bijvoorbeeld grenzen stellen omdat ze een stalkende ex had, terwijl ze geadopteerd is en op haar 14e al uit huis was, dat was meer het probleem).
Succes ermee en ik hoop dat het klikt met degene waarmee je gaat praten.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 17:53

Ik wil ff zeggen dat ik blij ben dat jullie me niet voor gek verklaren! Heel Bokt THNX!!!!!!

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, daiswees, hagelslag, LuCa88, Ponytante, purny, roucha1, Slmt9, StalNollie, xChoco, YandexBot en 46 bezoekers