Wie heeft tips voor mij??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Wie heeft tips voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 14:13

hallo allemaal...mijn paard is ietsje te mager,en ik zoek een gezonde manier voor hem, om hem wat meer aan te laten komen..hij loopt in de weide en krijgt krachtvoer..heeft iemand een paar tips voor mij qua voeding dat ik kan bijvoeren?
alvast bedankt!! Haha!


Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:16

mais, daar schijnen ze dikker van te worden
maar zorg er wel voor dat je paard niet te snel dikker wordt, dat is niet gezond
langzaam opbouwen

Sarahley
Berichten: 25
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:33

Mijn pony is ook nog steeds te mager, en ik voer hem per dag 1 kg wortels bij. Hij staat de hele dag in het land, en krijgt 's ochtends een half mueslie met wortels en 's avonds een half mueslie en een handje biks met wortels en een plak nat hooi.. Hij komt hier wel van aan, maar niet zo heel erg snel!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:38

Bietenpulp werkt super om ze wat dikker te krijgen. Wel goed laten weken!

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:45

met mais komen ze wel aan.. en meestal vinden ze het ook wel heel lekker.. Impact vond het heel erug lekker en hij is nu niet meer dik.. werkt echt..

euhm.. Scheve mond

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:51

Slobber! Daar komen ze goed van aan en de vacht gaat er erg van glimmen. Maar het best kun je gewoon even overleg plegen met je DA.

Toos paardloos

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 15:10

Sarahley schreef:
Mijn pony is ook nog steeds te mager, en ik voer hem per dag 1 kg wortels bij. Hij staat de hele dag in het land, en krijgt 's ochtends een half mueslie met wortels en 's avonds een half mueslie en een handje biks met wortels en een plak nat hooi.. Hij komt hier wel van aan, maar niet zo heel erg snel!!!!!


door wortels wordt je paard niet dikker wel van muesli

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 16:55

anydale"]
[quote="Sarahley schreef:
Mijn pony is ook nog steeds te mager, en ik voer hem per dag 1 kg wortels bij. Hij staat de hele dag in het land, en krijgt 's ochtends een half mueslie met wortels en 's avonds een half mueslie en een handje biks met wortels en een plak nat hooi.. Hij komt hier wel van aan, maar niet zo heel erg snel!!!!!


door wortels wordt je paard niet dikker wel van muesli
[/quote]

dacht ik ook al Maar mijn pony was ook "te" dun, wat bij hij heel goed hielp was gewoon iedere dag een beetje slobber te geven met mais daar door heen (alleen slobber of musli werkt niet...) Maar let wel goed op dat je niet in een keer te veel voelt (wordt ie hoefbevangen, koliek ed....)


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 18:56

met muesli moet je heel erg oppassen,veel paarden hebben daar allergische reacties op!!
verder kun je bij een boer id buurt ingekuilde mais halen, rustig opbouwen en dan dagelijks een dikke emmer 1 of 2 x bijvoeren, worden ze heel makkelijk dikker van , wel minder geschikt voor crosspaarden omdat ze er vaak wat vatsig en dus langzamer van worden (zul je in het normale rijden niet eens merken, maar tijdens een cross vreet het energie als ze te dik zijn !!)

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:09

Zemelen.

ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:11

,mijn paard was door koliek erg mager geworden toen heeft ie van mij extra zemelen gekregen lijnzaad olie brokken wortels en roggebrood werkt ook heel goed en ze gat dag en ncht de wei op en nu wordt ze eindelijk wat dikker!!

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 23:22

Dank jullie..!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:53

Slobber is idd goed, dat krijgen paarden ook als vervanging voor ander voer als ze gevoelig zijn voor koliek.
Ik weet zo niet welke verschillende soorten slobber je hebt, maar je kan een voer leverancier ook vragen.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 06:26

Heb je wel een andere oorzaak uitgesloten? Weet je bijv. zeker dat hij geen wormen heeft?
Lijkt mij verstandig om dat eerst uit te zoeken voordat je met andere soorten voer begint.

* To Belg, or not to Belg *

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:45

Bi ons krijgen ze wat er dat jaar op het land staat, vorig jaar bieten, nu mais. ze komen er ook redelijk van aan.


bren

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:58

maismeel werkt erg goed

21-10 indoor mm Barsingerhorn

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 12:09

nee wormen zijn het niet...geven hem zeer regelmatig een wormspuit,anders zou het daar idd aan kunnen liggen..gelukkig niet Knipoog

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:28

Bietenpulp brokken willen ook wel goed helpen, die gerbuiken we steeds in de winter.

Deze zijn te krijgen bij oa welkoop, maar let op het zijn brokken maar je moet ze wel van te voren weken in water. Met een zak van 15 kg doe je voor 1 paard ongeveer 3 maanden. Een derde schep gemengd met 4 keer zoveel water.
Maar wel eerst controleren of je paard wat mankeerd.

Pulp bevat bijna geen eiwit en worden ze dus niet druk van.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, YandexBot en 27 bezoekers