Pellie haar huisbeesjes.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Pellie haar huisbeesjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 22:48

Aangezien ik vandaag bij Pellie thuis was en de digitale bij me had heb ik even wat foto's vam haar beesjes gemaakt.

Als eerste PeeWee een super leuke, pretig gestoorde 7 jarige hond. ( kan ff niet meer op het ras komen (schaam))
Afbeelding
Haaaj, ik ben Peewee. Zullen we spelen? *LOL*

Afbeelding
Peewee met een klein deel van haar speeltjes.

Afbeelding
Geinig effecht heeft deze foto, d'r kop lijkt zo ongelovelijk groot. * is die ook Knipoog*

Afbeelding
Peewee door de bocht.

Afbeelding
Peewee is uitgespeelt.

Dan hebben we Sientje.
Afbeelding


Kermi:
Afbeelding

At last but not least: Truus de slak
Afbeelding

En hier zie je hoe Truus een doperwt naar binnenwerkt
Afbeelding

Dit waren ze, groetjes Roos.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:59

PeeWee is KOEL en truus is ook gaaf haha zo te zien een wild leven gehad

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:04

Truus is de aller gaafste Lachen
lief slakje, en leuk hondje en katjes trouwens ook Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:17

Een Bullterrier Roos... Lachen Alleen nu met flapoortjes omdat ze geknapte bloedvaatjes in d'r oren heeft van het enthousiast klapperen met d'r oren.

En Truus is een verhaal apart. Ze ziet er erg gehavend uit maar was ooit eens een sierlijke escargotslak. Ze is helaas van 1.20 hoogte naar beneden gevallen, op het terras. D'r levenspartner Roel heeft de val niet overleefd... Huilen Truus heb ik inmiddels zo'n 3 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:50

Ajakkes, sorrie Pellie, maar een slak als huisdier? Poets je haar huis op ofzo als verzorging? En 4 doperwtjes per dag om te eten ofzo? Mmm, klinkt wel een beetje rottig nu, jij bent er wel gek mee, toch? Maar hoe kan een slak dan ergens vanaf vallen? Ze zijn toch niet zo snel volgens het spreekwoord?

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 23:52

Maya als je ze in een potje ergens opzet.. Knipoog
Mag dit volgens mij niet zo zeggen, is een moeilijk onderwerp voor Pellie * kijkt nu zeer ernstig*

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:54

Tja ik ben echt fan van Peewee maar dat wist je al he Pellie. Ik heb zelf ook zo een Bulletje rondlopen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 00:07

ja Quinz, I know... ( Cool = je avatar b.t.w.)

eeeeuhm sja maya, da's nogal een lang verhaal... zit je lekker? Lachen

Roel en Truus komen uit het decadente dorp Vogelenzang (bij Haarlem in de buurt) vandaan. Mijn schoonmoeder (die in de hemel zijt) dacht eens lege slakkenhuisjes mee naar huis te nemen. Thuis bleek later dat er wat bewoog in de planten... jawel dat was Roel.

Die heb ik maar onder mijn hoede genomen, in de tuin geplant, waar hij wel eens wegliep. Vriendlief heeft op een gegeven moment een mooi kootje gemaakt die in het gras staat. Ik was inmiddels al zo aan hem gehecht dat ik geen megakrak voor huis wilde horen.

Inmiddels had schoonmoe Truus voor me meegenomen want 1 slak alleen was ook zo zielig hè? Aangezien slakken 2-slachtig zijn werden ze man en vrouw en vrouw en man tegelijk. Haha! Ze hebben die zomer 2x heftige seks gehad waarin Truus 2x een kuil groef en d'r eitjes legden.... omdat ik mijn tuin niet vol met escargotslakken wilde ( ja ja sommigen verklaren me nu voor gek omdat het een leuk handeltje is. Kijk maar op google voor lekkere recepten Misselijk ) hebben we beide nesten geaborteerd. m.a.w. de schop erin.

1.5 jaar terug ging ik mijn slakjes naar binnenhalen voor de winterslaap. Ze komen dan boven te staan in een bakje, ze slapen toch dus dat zien ze niet. Aangezien ik altijd 10 dingen tegelijk doe, had ik ze op de vuilcontainer gezet die de katten als opstapje gebruikten voor het platte dak van het bijkeukentje.

Goed je raadt het al.... ik vergeet die hele slakken en op het moment dat ze me weer te binnen schoten was het leed al geschied. Huilen Slakken stuk op de grond. Ikke jammeren en huilen. Roel was bovenop zijn puntje gevallen dus zijn huisje kon ik niet repareren hoe hard ik ook van alles bedacht heb. Oooooh mèn... wat heb ik me ongelovelijke klote en schuldig gevoeld.

Truus was alleen aan de opening beschadigd. Inmiddels heeft zij een deel van d'r huisje weer aangepleisterd met eigen gemaakte kalk en leeft zij alleen...

het is een triest verhaal... wie heeft er nog een escargotslakje voor Truus als nieuwe partner? Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 00:13

Ooh ... is nu toch wel stil na dit indrukwekkende verhaal. Heb helaas geen levende escargots voor je. Maar ik kan me wel voorstellen dat je je rot hebt gevoeld, vooral omdat het zo'n tja ietwat domme klungel van je was. Veel succes met het vinden van een nieuwe levenspartner voor Roel, hoe lang leeft zo'n beestje normaal gesproken eigenlijk?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 00:23

bedankt voor je inlevingsvermogen maya.... Haha!

Ik heb werkelijk geeeeen idee, roel had ik al een jaar of 3 en truus nu ook ongeveer zo lang. meestal halen ze dat niet denk ik, gezien hun leven als lekkernij.

misschien moet ik een bokt-escargot-wervingsactie opzetten?

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 00:26

* Roos ziet Pellie haar achtertuin al helemaal vol met slakken omdat je ze allemaal wil redden * Knipoog

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 02:30

Haha, wat cool TRUUS! Wat een mooie katten trouwens! *LOL*

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:37

thanks, jammer dat Sientje haar woeste look niet even voor Roos had opgezet.... }>

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:42

Wat grappig, een huis slak Haha!

Wel een erg triest verhaal Verdrietig

verder... PEEWEE is cool Haha!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:57

Geweldig! Een slak als huisdier! Haha!

Ja en bulletjes zijn nog al maf had ik al door Haha! Ik ben er ook met 1 in aanraking gekomen die een beetje te enthousiast is Haha!