Veiligheidshelm Sommerset

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 12:54

Afbeelding
<br>
<i>Veiligheidshelm Sommerset (bst.nr.: 39006)
Deze helm voorziet in de nieuwste veiligheidseisen.
NLG 89.95
</i>
Deze cap staat op de site van Divoza en ik zit erover te denken om deze via internet te bestellen. Wie heeft ervaring met deze veiligheidshelm en hoe bevalt 'ie?


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 13:23

Ik heb een keer zoiets gepast, maar ik vind die nieuwe 'wielrenhelmcaps' toch beter zitten. Ik vind zo'n veiligheidscap erg zwaar op je hoofd zitten en ze ademen niet zo goed. Ik heb nu de Master de Luxe ofzo van Casco en eigenlijk wil ik niks anders meer.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 13:50

Ik heb ook zo'n "wielrenhelm" van Casco. Hij is van piepschuim ofzo en dus heel licht op je hoofd. Bovendien zitten er gleuven in waar frisse lucht door kan komen.
Ik raad je echt de Casco aan!

Ik kreeg regelmatig hoofdpijn door mijn cap en nooit met mijn Casco.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 13:58

Ik heb dus ook dezelfde als Kitty en ik ben er ook heel tevreden over. Geen plakkerig hoofd meer. Het enige nadeel is dat ze oerlelijk zijn, maarja, als je hem op hebt hoef je er niet zelf naar te kijken.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 14:05

Dit is de Casco Master De Luxe denk ik: <br>
Afbeelding<br><i>Deze kwaliteitshelm is voorzien van een 4-punts kinband. De Master kan precies op maat afgesteld worden d.mv. een draaischijf systeem. Voorzien van extra sterke en mooi afgewerkte randen. Afgewerkt met fluweel.
NLG 185.00 - </i>
<br>
En dit is de Casco Youngster fluweel...wat is dan precies het verschil? <br>
Afbeelding
<br><i>Deze kwaliteitshelm is voorzien van een 4-punts kinband. eenvoudig op maat te stellen voor de optimale pasvorm. Uitgevoerd met fluwelen afwerking. Casco helmen zij zeer licht in gewicht en voorzien van sleuven in het helmgedeelte voor optimale ventilatie. NLG 145.00 </i>

Hebben jullie ook foto's van jullie Casco's tijdens het rijden? Haha!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 14:11

Hihi... ja, ik heb foto's van tijdens het rijden waar ik mijn Casco op heb, alleen is dit de duidelijkste (zegt al genoeg)
Afbeelding

Ik heb trouwens mijn Casco bij Hippo in Assen gekocht en volgens mij heb ik iets van 120,= betaald. Misschien toch een ideetje om daar even te kijken...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 16:07

Het verschil tussen de Master de luxe en Youngster fluweel is dat de Master een draaischijf van binnen heeft, zodat je hem precies op maat kan stellen en de Youngster heeft dat niet.
Hier trouwens een foto van mijn "casco".

[img]../upload/748/sevinproef.jpg[/img]

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 16:19

Op jullie foto's vind ik het helemaal niet zo gek staan hoor. Hoeveel heb jij er ongeveer voor betaald Manon weet je dat toevallig?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 16:25

Euh, ik dacht iets van 160 gulden. Ik vond het ook best duur, maarja, dan heb je ook wel wat. Ik draag hem niet zo heel vaak, dus dan blijft ie ook ene beetje netjes en heb ik er, hoop ik dan, langer plezier van.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 17:05

Als je die sommerset gaat bestellen, hou er dan rekening mee dat deze cap enorm klein uit valt, het scheelt soms 2 maten.
De Casco Youngster heeft tegenwoordig ook een draaischijf (nieuw model). Het voornaamste verschil met de Master is dat de Master nu een leren binnenwerking heeft en iets mooier is afgewerkt. En daarbij ook 40 piek duurder is Clown ...
Master kost f 185,- en de Younster f 145,- (bij Divoza dus).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 17:29

Ik ga voor de Kieffer van 89,95 bij divoza. Dat is een wilerenhelm maar dan ook met fluweel. Lijkt wel wat op de Casco maar bij mijn hoofd paste de Kieffer beter. Die zit echt enorm fijn. Voor mij alleen nog maar helmpjes!

Op deze foto heb ik de Kieffer op en mijn moeder een Casco.
Afbeelding

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 19:29

Ik heb die sommerset ook gehad...(had er twee eentje heb ik Verkocht)
Ze vallen idd enorm klein uit, normaal heb ik mt 56 nu had ik mt 59...
Maar ik heb ook zo'n wielren ding alleen ik heb eentje van horka (verkopen ze niet bij divoza) en die zit toch iets prettiger...helemaal als het warm is.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 20:37

Oh alsjeblieft Marije, niet zo'n Sommerset! Ik heb 'm anders nog wel voor je liggen.......dat is zo'n warm geval, niet normaal gewoon.

Ik heb nu een Sjabro-airlite, yep, zo'n glimding Scheve mond\ , en die staat misschien iets belachelijker, maar hij is véél minder warm. Dat vind ik veel belangrijker.

Ik rijd er ook gewoon dressuurwedstrijden mee, kan me helemaal nix schelen, val ik lekker op! Party!!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 20:43

Okee ik heb hem door: geen Sommerset *LOL*
Geloof dat ik inderdaad maar een lichtgewicht ding moet kopen met voldoende ventilatie. Helemaal ik, degene die tot nu toe nooit een cap droeg, moet natuurlijk wel een beetje comfort hebben Haha!
Iedereen bedankt voor de reacties, denk dat ik een Casco ga halen!

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 20:44

Ik heb bij Shadow mijn oude Horka veiligheidsgeval nog en op de manege een Casco helm, die ik deel met mijn moeder. Die Casco is echt superlicht en zweet je amper onder, terwijl dat Horkageval heel warm is...die sommerset lijkt op dat Horkageval van mij, dus dat zou ik niet doen, als ik jouw was.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 20:47

Ik heb dus ook model Sommerset en ik vind gewoon dat ik echt voor lnl rijdt ermee... net calimero.
Ik weet het is voor de eigen veiligheid... maar tis wel een drempel.

(en nog steeds heb ik geen cap-mutsje)

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 21:34

Ik heb gewoon een echte fietshelm gekocht. Die was iets van 80,=... Is weer een swat anders als dat duffe zwart. Maar wel errug wennnen in het begin (vooral als je jezelf in een spiegel ziet, je schrikt je naar!)

[img]../upload/161/tek2.jpg[/img]

sorry, beetje vaag!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 22:47

Ik heb een lichtgewichtcap maar dan in de vorm van zo'n ouderwetse cap. beetje tussen zo'n veiligheidscap en een 'gewone' cap in dus. Hij is van Kieffer en koste geloof ik 109 gulden.

Ben er heel blij mee. Vindt hem toch wat mooier dan zo'n grote lichtgewichtcaps.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 22:55

Citaat:
Op 2001-08-20 13:58, schreef Manon:
Ik heb dus ook dezelfde als Kitty en ik ben er ook heel tevreden over. Geen plakkerig hoofd meer. Het enige nadeel is dat ze oerlelijk zijn, maarja, als je hem op hebt hoef je er niet zelf naar te kijken.


En het regent in *LOL* , Merkte ik toen ik tijdens een buitenrit in de stromende regen op het paard zat. Verder zijn ze inderdaad errug handig

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 09:54

Ik heb er ook een keer mee in de regen gereden en ik vond het inregenen wel meevallen. Als het echt een flinke bui is, dan zal het idd wel gaan lekken, maar met een paar spettertjes blijf je wel droog.


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 10:01

Ik ga ook voor zo'n Casco.......die zitten echt heel lekker.......staat niet echt charmant maar ja.....welke cap wel Haha!

Ik heb er toen eentje geleent op vakantie en ik vond het echt heel fijn zitten........en ik mag er nog steeds eentje kopen van mijn vader (verjaardagskado)......maar dat is er nog steeds niet van gekomen *foei* hihhihi

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 12:16

hoi,

ik heb zelf ook een casco voor 119 gulden gekocht.
het is er 1 met zo'n draaisysteem.
Ik vind caps echt afschuwelijk maar ik rijd er wel mee.
ik vind deze dan het prettigst zitten.

linda


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Dunkeedoo, GoogleAdsense, MaxEnHenkie, Miesemuisje en 137 bezoekers