Beukenhaag gevaarlijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 19:51

Wie weet of het eten van beukenhaag-blaadjes gevaarlijk is voor het paard.
Sib heeft naast zijn paddock een beukenhaag en nu denkt ie dat-ie zon black & decker heggeschaar is. Het ruimt wel lekker op, maar is het wel goed voor ze, hij vindt ze iig errug lekker...
Vork


astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 20:31

Voor zover ik weet zijn de beukenblaadjes niet giftig. Alleen beukenootjes zijn giftig maar die heb je niet bij de haag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 21:22

Hee Karin,

Op de foto's van de clickersessie met [***] staat een gigantische beukenheg op de achtergrond. Die staat bij hun bak en wordt elk jaar door ons gesnoeid waarna de pony's al het snoeisel opeten. [***] en onze Black 'n Dekker (om meerdere redenen zo genoemd.. Knipoog) hebben er nog nooit last van gehad dus ik denk dat je wel kunt zeggen dat een beuk niet giftig is. Hoewel het natuurlijk shetlanders met magen van staal zijn... Haha!
Ik zou wel even aan de eigenaar vragen wat hij van het nieuwe snoeimodel vindt... Knipoog

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 22:07

Ik heb al in boeken gelezen dat beuk giftig is!!!
Wij hadden er vroeger ook één rond onze paddock, maar de pony's ontweken die Extreme duivel . Normaal gezien komen paarden niet aan giftige planten. Misschien hangt het van de beuksoort af? Wij hadden zo'n rode beuk (die zijn blaadjes behoud in de winter)

Nu is hij weg omdat de burgemeester (die onze reeeeeeeuuuzegoed kan uitstaan Knipoog ) een stoep wilde i.p.v. een berm. Daar gaan die 20 jaar van snoeien en kweken Boos! .

Femke

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 05:57

Onze haag is groen... de blaadjes dan... Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 06:06

Kan id geen kwaad,
wij geven ook regelmatig de wat houterige takken die er bij het snoeien afkomen,
zodat ze in de paddock wat te knabbelen hebben.

Ik heb het trouwens voor een paar jaar terug uit de boeken gehaald,
eik is in wat grotere hoeveelheden wel giftig


Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 06:59

Pfoe... gelukkig.

Hij knabbelt ook nog wel eens aan de wilg, die vind-ie echt helemaal het einde, daarvan weet ik dat het geen kwaad kan en het zelfs goed is voor de paarden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 07:06

Niet goed in de zin van voedingsstoffen,

Want wat erinzit kunnen ze er nietuithalen, ik geloof dat het met de cellen te maken heeft ofzo.

Maar het is natuurlijk uitermate geschikt als tijdverdrijf!
Ik kan je ook sparren aanraden, die vinden ze bij mij toppie, ze spelen nu nog met de overblijfselen die ik ze vorig jaar net voor oud en nieuw heb gegeven.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 08:51

Dit heeft er niet echt mee te maken, maar wilgentakken en blaadjes vinden ze ook super lekker. Daar zit een soort sap in waar ze goed gezond van blijven, zegt onze DA.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Googlebot, Indy75 en 39 bezoekers