nog meer veulen ellende: merrie dood tijdens bev.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

nog meer veulen ellende: merrie dood tijdens bev.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 19:33

Een collega van mij, wiens moeder Friese paarden fokt, vertelde vandaag dat een van hun merries bij de geboorte was overleden. Het veulen had door de darmen van de moeder heen getrapt, ze was niet meer te redden. De DA heeft nog een en ander geprobeerd, maar ze is onder zijn handen gestorven. Het veulen, een hengstje (verder helemaal gezond), moet nu natuurlijk om het uur gevoerd worden. De moederloze veulencentrale had niets te bieden behalve een zeer agressieve merrie. Dus als iemand nog iets weet, het is in de buurt van Roosendaal

ps. Ik had dit bericht op VVD gezet en kreeg het advies om het hierop te zetten. Mocht iemand iets weten, dan svp pb'en, dan geef ik het telnr. door aan die mensen.


sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 21:06

dubbel post... maar jammer genoeg weet ik niets.. als ik iets weet hoor je het

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper


Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 21:07

Met het veulen gaat het iig nog goed (nu 4 dagen oud) heb er vandaag foto's van gezien

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:39

Ik weet nog wel een friese merrie en haar veulen is overleden maar dat is op ameland en ik weet niet of ze dat willen maar als je intresse hebt pb me even dan bel ik ze even.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:20


Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 18:36

Vooralsnog gaat het goed met het veulen, als er een merrie te vinden is dan zou dat redelijk in de buurt moeten zijn zodat ze kunnen controleren hoe het gaat (zou ik zelf ook willen) De moederloze veulen centrale hebben ze al contact mee, maar die hebben niets op dit moment. Ze hebben een merrie geprobeerd maar die reageerde agressief op het veulen. Ze zijn zoekende naar een (wat vroeger) veulen als maatje, omdat hun andere paarden ook weinig interesse tonen in het veulen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, epidaure, Lalladidoo, Vagabondo, xChoco en 7 bezoekers