Sylvia Millecam

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 13:34

Ik hoor dus net op het nieuws dat Sylvia Millecam is overleden...Ik wist niet dat ze ziek was, raar idee...ik weet niet of jullie dat ook hebben, maar bij zo'n levendig iemand als Sylvia Millecam vind ik het best moeilijk en raar om me voor te stellen dat ze is overleden, heel erg voor haar familie en haar zelf. Verdrietig


Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 13:40

Ik hoorde het inderdaad net van mijn vriend. Ze bleek kanker te hebben. Ze dachten lange tijd dat het wat anders was.

Ze was altijd een erg vrolijk en enthousiast mens, daar verwacht je niet van dat ze er ineens niet meer is...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 13:41

Inderdaad, ik las het een paar uur geleden op internet.. dacht eerst dat het misschien een flauwe grap zou zijn, maar het is echt zo.
Hieronder het nieuwsbericht:


sylvia millecam overleden

HILVERSUM (ANP) - Actrice Sylvia Millecam is zondagmiddag in het UMC Sint Radboud in Nijmegen overleden. Dat heeft een woordvoerder van de KRO maandag bevestigd. Millecam was al geruime tijd ziek.

De 45-jarige Millecam overleed aan kanker. Geruime tijd dacht ze dat ze een bacteriële infectie had. Daarvoor onderging zij de afgelopen anderhalf jaar diverse therapieën, aldus de KRO. Onlangs bleek dat ze aan kanker leed.

Millecam speelde onder andere bij Toneelgroep Amsterdam, Globe en het Publiekstheater. Sinds 1989 was zij een van de vaste presentatoren bij het tv-programma Ook dat nog.

Tv-persoonlijkheid
Millecam werd op 23 februari 1956 geboren. Ze doorliep de toneelschool in Maastricht. Ondanks haar geslaagde inspanningen op de planken, dankte ze haar grootste bekendheid aan de televisie. In 1991 en 1992 werd ze zelfs tot populairste tv-persoonlijkheid gekozen.

Zo speelde ze in de VARA-serie Transport, deed ze alle vrouwenrollen in de VPRO-serie Geef je ouders maar weer de schuld en was ze te zien in het NOS-jeugdprogramma Klokhuis. Bij de Tros werkte ze ook mee aan de serie Binnenlandse Zaken, waarin ze net als in Ook dat nog één van haar grootste talenten uitbuitte: het neerzetten van typetjes. Twee seizoenen speelde ze samen met Huub Stapel in de Tros-comedy Sjans. Verder presenteerde ze, met Marnix Kappers, voor Teleac Knoop in je zakdoek, voor en met verstandelijk gehandicapten. In 1994 begon ze op RTL4 met haar eigen Sylvia Millecam Show.

Ondanks haar grote komische talent was Millecam in feite een vrouw met spirituele diepgang, aldus haar Ook dat nog-collega Alfred van den Heuvel maandagmiddag in het NOS-journaal. Hij zei te betwijfelen of de actrice is gestorven aan kanker.

Diepgang bleek ook uit een interview met Elsevier, een aantal jaren geleden. ,,Dit kruisje draag ik altijd. Het staat heus ergens voor. Leven vanuit een groot religieus gevoel'', zei ze. Millecam was de dochter van een kok uit Den Haag. In haar tienertijd verhuisde het gezin naar Boxmeer in Brabant, omdat vader daar een mooie baan had gekregen. Millecam vond het een gruwel en verklaarde haar keuze weleens uit haar gedwongen gang naar Brabant, waar blijkens een gesprek met Het Parool in haar ogen bar weinig te doen was. ,,Boxmeer heeft wel een klein schouwburgje, maar àls er wat te doen was, zat ik daar. En dan zag ik Jasperina de Jong, Neerlands Hoop en Mary Dresselhuys en dan dacht ik: dàt wil ik ook.''

Bij de KRO, voor wie Millecam dankzij Ook dat nog een van de grote sterren was, heerste maandag enorme verslagenheid. ,,Het is een grote slag, we wisten wel dat het niet goed ging, maar dit is als een bom neergekomen. Ze hoorde echt bij ons. Ze was altijd enthousiast en hartelijk, niet alleen voor het programma maar ook voor alle mensen met wie ze werkte. Haar instelling bleek natuurlijk ook wel uit haar medewerking aan Knoop in je zakdoek, daar bleek toch wel uit dat haar hart bij de zwakkeren lag'', aldus een woordvoerder.

De uitvaart heeft vermoedelijk donderdag plaats.

Geactualiseerd om 13.56 uur

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 13:43

kan het me ook nietr voorstellen!
erg vreemd!
ze heeft trouwens vlakbij mij gewoond

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 13:50

Wat erg dat ze zo lang hebben gedacht dat het iets anders was... Frusty 1,5 jaar behandeld voor iets wat ze dus niet bleek te hebben...

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 13:53

Ik hoorde het ook opeens...ongelooflijk! Scheve mond\

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 14:06

Ja ik hoorde het net op de radio...echt vreemd om te horen. Ik had al een tijdje niet zoveel van haar gehoord, wist ook niet dat ze ziek was en dan opeens dit bericht...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 14:11

Sjezes zeg, dat is inderdaad raar om te horen! Ik wist ook niet dat ze ziek was. WEl heel triest hoor, want ze was nog maar jong.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 15:20

Jeempie, ik heb het ook vanochtend gehoord. Ik zat nog te twijfelen of ik het op bokt ging zetten. Ik kan het me ook niet zo goed voorstellen, ze was altijd vrolijk enzo en nu is ze er ineens niet meer. Het leek me echt een heel aardig mens.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 15:43

las het ook net op i-net. Niemand die het geloofde, dus allemaal achter mijn compu kijken. Ze is gewoon dood, ook al een tijd niet op tv geweest, maar dan nog. Heel raar is dat.
Hier liepen ze ook al te grappen over: die is Herman Brood zeker nagesprongen... Heel vreemd is dat dan.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 15:59

ik kan het me ook moeilijk voor stellen.
Het was een vrolijk mens. Scheve mond\
Mijn buurvrouw was haar vriendin, vind ik wel zielig...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 16:16

he jakkes
raar voor te stellen..
horde het net ook.
zo'n levendige vrouw, zo ineens, dood... Toch eng

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 16:26

jeetje zeg ik wist dit niet eens
ik zag vanmorgen nog in de supermarkt de voorkant van de story,een vrouw voor mij in de rij had die gekocht,daarop stond alleen dat ze erg ziek was:toen dacht ik nog:goh ziek?
en nu is ze dood,echt raar.
ik heb haar eens in het echt gezien toen ik in amsterdam liep zag ik van die heel dunnen beentjes in een panty en ik dacht nog,jeetje die is dun,en toen keek ik omhoog en toen was zij het!nou ja omhoog niet echt ze was echt super klein joh!maar goed dat is al 7 jaar geleden................echt raar joh..........zo jong nog.....

soms is het beter om te zwijgen

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 17:34

Dat is inderdaad best wel vervelend. Ik vond haar altijd wel goed en erg humoristisch. En 45 jaar is veels te jong.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 18:20

Ik zat bij Suzanne in de auto toen we het hoorden...
later die middag las ik ook de voorkant Story, dat ze terugkeer uitstelde naar TV wegens ziekte...
Jeetje zeg, wat naar, 1,5 jaar niet behandelt, ik weet helaas uit ervaring met mijn oma (toen 61) hoe snel het gaat als het terminaal is.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 18:33

ik hoorde het vanmiddag op het werk,wel raar ik heb er ook nog nooit iets over gelezen in de roddelbladen ofzo.Meestal lees je zoiets dan wel,maar ze zei zelf ook dat ze gewoon een infectie zou hebben dus is het misschien niet zo serieus genomen.Maar het is wel vreemd want inderdaad ze was altijd zo levendig op tv.

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 19:06

echt raar,ik wist niet eens dat ze ziek was.Ik vind het wel heel erg.Ook voor de familie vrienden enz.
Verdrietig

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 19:36

Heel erg zonde, ze was mijn favo persoon in de NL televisie. Heel erg raar eigenlijk. Dat ze er niet meer is en nooit meer een leuke Ook dat nog zien zonder dat vrolijke koppie. Ze had ook leuke humor! Verdrietig

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 20:23

Ze was echt gaaf, ik vind het echt superraar dat ze nu ineens dood is. Ik heb net de in memoriam op tv gezien en heb gewoon een brok in mijn keel, ze heeft vlak bij mijn moeder gewoont en die heeft haar ook gekend. Bah, afschuwelijk nieuws is dit altijd.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 21:01

ik hoorde het tijdens het eten op het nieuws...ik was er echt stil van! Zo'n levendig persoon en ze was echt goed in Ook dat nog!
Er zal wel weer een hele special komen op de tv! Echt jammer dat ze overleden is! Ze was echt grappig altijd!
Ik ben dr echt stil van.........

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 21:03

Was idd een superwijf! Vond het al zo vreemd dat ze lange tijd niet bij OOk dat nog! te zien was... Nu is dat dus duidelijk.... Jammer voor haar fans dat ze niet eerder iets hebben laten doorschemeren, had ze heel wat post kunnen verwachten...

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 15:20

Ik stond ook perplex bij dit nieuws, dat ze ziek was wist ik ook niet, ongelooflijk....

Bij mij in de winkel had iemand het lef vandaag om te zeggen:"Ja, ze liet zich ook behandelen door van die alternatieve genezers. Vind je het gek dat ze nu dood is. Ze wilde ook tegenover niemand weten dat ze kanker had."

Het brutale en tactloze lef om zoiets te zeggen! Ik schoot meteen uit m'n slof. Alsof de manier waarop je behandeld bent ertoe doet als je overlijdt! Bovendien heeft zij er kennelijk voor gekozen om niet misselijk en kaal door het leven te gaan voor haar dood.

Ik vind het een gemis voor de Nederlandse televisie en komedie, stil word je ervan......

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 15:29

ja ze was echt super gaaf! Ze had borstkanker he? En ze had ook borstvergroting ofzo, ik snap er helemaal niets meer van. tjee....het is echt heel raar dat ze er niet meer is.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:15

Ja maar Luni, ik denk dat als ze eerder was behandeld op een reguliere wijze, ze nu zeker had geleefd. Ze weigerde alle normale behandelingen en ging het zoeken in de alternatieve hoek. Die mensen overtuigde haar dat ze te genezen was. Wrong. Hard tegen hard bestrijden, dat geeft het meeste hoop. Ik vind het zonde en een heel groot gemis, maar ik vind het heel vreemd hoe ze ermee is omgegaan......misschien was het wel twee jaar een soort ontkenning van.. Hoe dan ook, hoe eerder je erbij bent des te groter is je kans op genezing. Als je gaat knoeien met middeltjes waar alternatieve geneesheren in geloven, dan weet je dat de kanker niet weg gaat. Ik heb nog NOOIT een verhaal gehoord van iemand die genezen is van kanker dmv gebruik van homeomatie, of haaienvinnen schildpadden enz enz.

gr,
prima

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:30

vreemd hoor, als je borstkanker hebt merk je toch wel iets? zeker siliconen moet je toch controleren dus ontddek je dan geen knobbeltje of zit ik nu vaag te banketstaaf?

Cuando menos piensas .... sale el sol