verslag cross ambt delden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

verslag cross ambt delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 11:37

zaterdag middag waren we aangereden, want we bleven in ambt delden overnachten.
het paard van m'n lesgeefmens ging op stal en loulou in de bak. want zo'n kleine stal is natuurlijk veels te min voor mijn dure crosspaard Tong uitsteken
ze hadden eigenlijk een wei voor mij geregeld, omdat loulou schuurt op stal. maar toen ik hoorde dat die 20 min rijden van de manege vandaan was vond ik dat toch wel iets te ver. en mocht ze dus in de bak staan.
zaterdag hadden we dus ook al de cross gelopen. ik vond hem voor de Bpony's niet echt zwaar. er zaten een paar hele simpele hindernissen in. zoals een heel klein heuveltje met een balkje op de grond en dan weer het heuveltje af met een balkje op de grond. de rest van de hindernissen was niet heel simpel, maar wel goed te doen.
wij sliepen dus in de vrachtwagen, kei leuk maar wel slecht geslapen. oa door die rotknol van me lesgeefmens die steeds in stal aan het stampen was.
me lesgeefmens moest smorgens al dressuren. ikke pas smiddags om 1 uur.
het was echt veeels te warm en ik stikte bijna in dat rijjasje, maar de dressuur ging redelijk. iig beter dan de vorige keer, maar toen ging het dan ook heel erg slecht. we hadden 151 punten en waren 16e. (toch nog meer dressuurwedstrijden gaan rijden om te oefenen)
toen konden we een uurtje uitrusten. dus loulou ff afgesponst en weer in de schaduw gezet.
wij stonden met de vrachtwagen tussen de bomen. en ik had een longeerlijn tussen de bomen gespannen en daar loulou aan vastgezet. Haha!
een man vroeg nog of loulou een gezelschapspony was, en toen ik zei dat ze geen gezelschapspony was maar een crossfjord keek ie me vreemd aan *LOL*
toen kort losgesprongen om loulou een beetje te sparen voor de cross en nog even rondgestapt.
het springen ging prima, ze pakte goed aan we waren foutloos.
daarna snel nog wat gedronken (heb die dag echt 3,5 liter drinken op ofzo) en naar het crossterrrein gereden. daar hebben we weer een paar keer gesprongen. en toen weer in de schaduw gestapt.
toen nog snel naar de dierenarts (was ik bijna vergeten Bloos ) bij de dierenarts kwam ik new-forest nog tegen.
en daarna konden we de cross in. 20 sec voor ik moet starten begint de man die bij de start zit nog te zeiken dat m'n sporen te lang zijn
en da was dus helemaal nie waar, maar hij vroeg aan mij hoe lang sporen mochten zijn en hij vond mijn sporen net werphengels ofzoiets
normaal zeggen ze dus 10-9-8..... sec maar nee door z'n gezeik zegt ie op eens 3-2-1 start. nou fijn dat ie da lekker op tijd zegt Frusty
maar de eerste hindernissen gingen prima. ook hindernis 2, een smalle bak met dennentakken, ging foutloos. want zo'n hindernissen wil loulou altijd langs schieten.
en tot de waterbak ging alles goed.
de waterbak liep ze zo in maar ze wilde er ook gelijk weer uit, dus ze schoot naar links en volgens mij pakte ze het bit vast want ik kon echt nie sturen. en dook zo opzij richting de struiken. ik draaide dus een korte volte in de waterbak, maar die hebben ze gelukkig niet als fout gerekend.
daarna kwam een mooie hindernis met grote wagenwielen. doordat de waterbak zo slecht ging moest ik m'n teugels nog bij elkaar rapen ze wilde dus links erlangs schieten. ik moest loulou op de rem trekken en alsnog (vrij scheef) eroverheen sturen. en dan was dus een stop, maar dat was dus m'n eigen fout. de laatste 2 hindernissen gingen ook prima. en we hadden dus maar 1 stop ik ben dus heel tevreden over m'n crossfjordje. Party!!
daarna uitstappen en na nog geen 10 min moest ik van m'n lesgeefmens al naar de dierenarts omdat het in die volle zon veels te warm was. loulou's hardslag was 72. der conditie is dus vooruit gegaan Lachen , want vorige keer was der hartslag maar net goed.
daarna met new-forest terrug naar het terrein gestapt en
loulou lekker afgespoten en weer in de schaduw gezet. en toen was het wachten op de prijsuitreiking.
we waren 6e en er waren 6 prijzen dus we hadden prijs!! Party!!
waren we toch nie voor nix helemaal naar ambt delden gereden, want mijn lesgeefmens had geen prijs. die was er namelijk afgeketst Tong uitsteken
daarna konden we dus eindelijk naar huis, nog 2x file gehad en ik was geloof ik rond 21.15 pas thuis Gaaaap
maar het was wel een leuke dag
en m'n gezelschapspony mag deze week als beloning full-time Vingers aflikken grasmaaien Vingers aflikken

hier staan de foto's:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=124614&highlight=


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 14:17

Dat heb je goed gedaan met je gezelschapspony! *LOL*

Ik zag het net in de uitslagen dat je 6e bent geworden, van harte Maartje! Leuk om te horen dat de Bokkers het goed hebben gedaan daar in het verre oosten, en dat bij zo'n pittige cross. Wanneer is je volgende?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 14:31

goed gedaan!!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:22

Wat een geweldige crossfjord heb je toch!! Gefeliciteerd hoor met je 6e prijs!!

Hoe zat dat met die hindernis dan na het water?? Die stond er 29 mei zeker nog niet, want die hoefde ik niet?? (ik was M pony's) stond die zeg maar voor die 'koeiensprong'?? Of hoefden jullie die niet?
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 02-06-03 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:23

zit mijn paard niet zo af te kraken Boos! !!!!!
die rotknol had me in etten leur wel naar een eerste plaats gebracht, sja nu heeft ze me een hersenschudding,en gekneusde kaak en gekneusde pink bezorgt ......heel erg fijn Verward
mjah JIJ had iig wel prijs, en ik kan niet altijd eerste worden he? tog wat meer tijd vrij maken om te oefenen , zeker nu die pokkekippepest aan zijn eind lijkt te zijn !!!!!!!!
maar al met al vond ik het kei gezellig om te kamperen, volgende x BBQ mee, en dan komen alle bokkers gewoon bij onze supercamper bbqen! Haha!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:32

Gefeliciteerd Loulou!!!
Je komt er wel met je fjordotje!

Brabantse Fries ;)

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 19:38

thanx iedereen voor de leuke reacties Lachen

crossmonster schreef:
zit mijn paard niet zo af te kraken Boos! !!!!!
die rotknol had me in etten leur wel naar een eerste plaats gebracht, sja nu heeft ze me een hersenschudding,en gekneusde kaak en gekneusde pink bezorgt ......heel erg fijn Verward
mjah JIJ had iig wel prijs, en ik kan niet altijd eerste worden he? tog wat meer tijd vrij maken om te oefenen , zeker nu die pokkekippepest aan zijn eind lijkt te zijn !!!!!!!!
maar al met al vond ik het kei gezellig om te kamperen, volgende x BBQ mee, en dan komen alle bokkers gewoon bij onze supercamper bbqen! Haha!


ik kwam een meisje tegen op een fiets en die was heel m'n fjord en oranje dekje aan het afkraken, stom wijf Schijnheilig Haha!

wel sielig dat je paard je zo heeft toegetakeld, moet je vantevoren toch beter dreigen dat ie anders word geslacht Haha!

en een boktBBQ vind ik een heel goed idee Vingers aflikken

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 19:41

en karin: weet zo ff nie meer welke de volgende is. crossmonster heeft me geloof ik wel voor een wedstrijd ingeschreven, maar weet zo nie welke.


we gaan dacht ik wel naar Neede en verder weet ik zo ff nie

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 10:11

ehm ik heb gorssel ook ingeschreven, maar daar is geen B-pony's ...maar ik heb wel me vaste supergroom, loulou nodig!!!dus daar komen ook vast wel bokkers naartoe... en dan heb ik idd neede opgegeven , daarna is 28 sept ysselsteyn, dan nemen we ze alle3 mee en ik zal vasse ook wel opgeven, hooge mierde ga ik liever niet naartoe, daar heb ik pino kreupel uit de cross gehad en erwt had daar ook haar paard"kapotgereden" het is altijd heel erg nat daar en het parcours is niet zo super gebouwd, ik had een glijder in het bos omdat ik een bocht van 90 graden moest maken in de L-cross, daarna heb pino dus weer een driekwart jaar stilgestaan omdat ie zijn kniebanden had opgerekt Boos! weet iemand dus of vasse ook een leuke cross is Lachen ?


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 10:25

Dan zien we jullie vast wel in Gorssel, dat is voor Ret en Lau ook de eerstvolgende. De cross van Vasse ken ik niet, kan ik dus ook niets over zeggen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 13:03

Gaan jullie niet naar Ede?? Gorssel is voor mij een thuiswedstrijd dus daar heb ik weer zin in!!! En dan moeten we met z'n allen maar is gaan meeten!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 13:04

Ede past niet in ons schema. Ret gaat in juli weer endurance starten en in september pas weer crossen. Maar voor degenen die daar naartoe gaan: veel plezier en succes!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:03

Harstikke goed gedaan hoor, nogmaals Gefeliciteerd.. Party!!
Erg goed hoor, voor je tweede officele cross! Pfa, wat een opmerking, gezeldschaps pony, haha. Loulou is een echte cross fjord Tong uitsteken
Nog veel succes nog met de SGW Cool

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 14:28

New-Forest schreef:
Harstikke goed gedaan hoor, nogmaals Gefeliciteerd.. Party!!
Erg goed hoor, voor je tweede officele cross! Pfa, wat een opmerking, gezeldschaps pony, haha. Loulou is een echte cross fjord Tong uitsteken
Nog veel succes nog met de SGW Cool


thanx Haha!
jij ook nog succes met je volgende wedstrijden!


en dan kunnen we in gorssel een bokt BBQ houden Vingers aflikken Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:38

Ik ben ook van de partij in Gorssel en heb Vasse ook opgegeven in het B-paarden
Verder start ik nog in ede de oefencross, wieringerwerf(oefen en officieel), Lisse tereinrit en nijeberkoop(B-paarden)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 30 bezoekers