Is het bit het waard????????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anna_oud

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-01 21:46

Hoi,
IK heb vandaag een heel mooi bit gezien in een paardenwinkeltje. Alleen was het wel 171-, maar het was zon dubbelgebrokken bit met losse ringen en van metaal. Het middelste stuk was rond en niet plat en dat zit dus nog lekkerder in de mond. Maar ik vind het wel behoorlijk duur, dus als ik het koop is het wel ff sparen, maar is het dat wel waard??

Onderschrift met foto's vervangen


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 21:48

Zeker.IK heb dan een bit met een plat stukje ertussen, maar ik heb 1 keer zo'n bit geleend van iemand. Dat was dan een aurigan ( ofzoiets) bit, dubbelgebroken. Mijn pony liep er super op! goed het bit aannemend en schuimend.Hele goede bitten hoor!!!

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 22:59

ik kon zo een zelfde bit overnemen van een kennisje. Mijn paard loopt altijd op een dubbelgebroken RVS en dit was exact dezelfde uitvoering in argentaan of aurigaan, in ieder geval een goudkleurige. Maar mijn paard loopt lekkerder op een RVS bitje dus heb ik het maar niet gedaan, ook al vind ik ze veel mooier.
Eerst eventjes uitproberen dus voordat je zo veel geld uit gaat geven.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 00:00

Ik heb een bit gekocht voor Julius. Een dubbel gebroken aurigan bit
[img]../upload/2/bit.jpg[/img]
het koste ook zo'n 200 piekies. Maar Julius was allergisch voor vanalles en nog wat. Dus dit bt maar gekocht. uiteindelijk werkte het niet want hij speelde er heel erg mee. Barley past het precies. Dus nu is het haar bit. Lekker dik en lekker zacht hoop ik

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 00:06

Kijk ook eens bij Divoza.nl
De K&K africhtingsbitten, dubbelgebroken, van aurigan (is beter dan argentaan, omdat ze nikkelvrij zijn), watertrens, kosten zo'n 145 gulden. Dus 171 gulden lijkt mij wat aan de hoge kant.

Maar het zijn wel hele fijne bitten. Op aurigan schuimen de meeste paarden lekker, omdat er koper in zit. En een dubbelgebroken bit is zacht voor de mond.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 00:34

yep mijn is aurigan.

Wel even opletten allemaal. Koper kan een reactie geven. de zuurtegraad in de mond veranderd namelijk tijdens het rijden wat ene raechtie kan veroorzaken. Het paard krijgt dan brandblaren in zijn mond. Dus als je zo'n bit koopt even goed de mond van je paard bekijken na en tijdje.

De meeste verkopers weten het wel maar vertellen het niet omdat dat natuurlijk niet echt verkoopt. het komt ook niet zo vaak voor gelukkig.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anna_oud

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-01 17:35

Jullie hebben het allemaal over aurigaan, maar dat bit waar ik het over had is van metaal, wat is daar het voordeel van?? En wat is aurigaan eigenlijk??

Onderschrift met foto's vervangen

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 18:01

Eeh, Aurigan is 85% koper met zink en silicium. Vooral door dat zink oxideert (roest) het sneller waar je paard schijnbaar blij mee is Lachen Smaakt beter voor ze en ze gaan er meer door schuimen..

Maar het is dus gewoon (goudkleurig) metaal..

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Anna_oud

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-01 18:02

Dus dat bit wat ik misschien ga kopen is gewoon aurigan Lachen aha ik begin het te snappen hihi metaal = aurigaan

Onderschrift met foto's vervangen

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 18:14

Nope..

Aurigan = Metaal, niet andersom Lachen

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 20:53

metaal is een verzamelnaam voor allerlei *eh* elementen (stoffen)... Ff proberen het makkelijk te houden Lau!
Metalen heet dat dan. Dat zijn koper, zink, ijzer etc etc. Bijna alle elementen zijn metalen. Dus als je zegt metaal kan het vanalles zijn (scheikunde is funny, behalve met dr. v/d Stok!), ook aurigan, wat weer een mix is van verschillende metalen. RVS is ook een metaal, snappie? Alle bitten zijn dus van: METAAL... Aha! Zelfs natrium en magnesium zijn metalen. Alleen gassen zijn geen metalen en nog een paar van die dingen, maar dat ben ik lekker vergeten Tong uitsteken!

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 21:01

Mejuffrouw Schei(d)kunde zit voor!
Goed uitgelegd...
Heb jij ook al zo'n rottige leraar ervoor? Op de HLO (laboratorium onderwijs) hadden we een leraar en die zette alle lesstof op sheets, domweg alles overpennen. Nadeel was dat ie al jaren dezelfde sheets had, en de taal dus ietwat veroudert was. Hier en daar zag je dat ie verbeteringen had aangebracht (nieuwere stift). wij spraken regelmatig af wie wel en wie niet heenging. De aantekeningen kon je eenvoudig kopieren en dan had je dus niets gemist. Op een gegeven moment was de klas zo leeg dat ie ging noteren wie er afwezig waren. banketstaaf!

Anna_oud

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 00:29

Morgen ga ik dat bit kopen, ik ben het zat om met dat enkel gebroken ding te rijden, ik wil het liefste en zachtste ding in de mond van mijn lieve merrie als dat je maar kan bedenken !!!! (het liefste niets hihi, maar dan vlieg ik denk ik door de bak heen)

Onderschrift met foto's vervangen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 11:45

Ik gebruik zelf ook een Aurigan beetje. Alleen het middenstuk is goudkleurig het is een enkelgebroken watertrens.

Ik koop meestal geen merk bitten omdat ik de prijs er niet voor over heb. Mijn bitje heeft fl. 30,00 gekost en loopt super. Tevens heb ik een gewone RVS dubbelgebroken watertrens voor het longeren en die was fl. 17,50 en hij loopt er net zo goed op als een K&K of andere merken. Een nadeel van deze goedkoope bitten KAN zijn dat ze erg licht zijn. Maar het zijn wel redelijke dikke bitten. Maar omdat ze goedkopere matrialen gebruiken zijn ze lichter. Leys loopt hier nu al 3 jaar op en hij gaat er steeds beter op reageren.

Vooral als je in een probeer fase zit met bitten neem ik juist de nomerk bitten.
Via Divoza kan je nomerk bitten kopen van een zeer goed kwaliteit.

Gr pris

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 17:03

Sorry Laui, maar niet alle bitten zijn van metaal. Je hebt namelijk ook leren bitten en bitten van rubber.

Ik = wijsneus!!!


Hahahaha *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kitty op 2001-03-21 16:04 ]</font>

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 22:49

Het is een superfijn bit!
Ik ken het maar het verschilt ook per paard.
Groetjes!

ps bart.HOe weet jij al die metalen? Heeft heike je goed afgericht ofoz?

Anna_oud

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 23:58

IK heb nu dus het bit, en eerlijk gezegd voel ik nog niet veel verschil... weg geld dus, maar misschien komt dat nog wel.

Onderschrift met foto's vervangen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 11:25

Ik rijd dus met een koper bitje.....en Heike het is mij inderdaad neit gezegt dat dat blaren kan veroorzaken......werd mij alleen aangeraden door de fokker om met zo'n bit te gaan rijden omdat ze daar lekker van zou gaan schuimen......zo zie je maar hier leer je een hele boel en ik zal eens opletten of ze er last van heeft....!!!!
Maar volgens mij niet anders had ik het vast wel gemerkt.

Jacqueline

Anna_oud

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-01 10:35

HEt bit was het dus wel dubbel en dwars waard!

Onderschrift met foto's vervangen

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 18:39

Dit is een test Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers