verslag van een verknalde bagger wedstrijd..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-01 20:51

Alles ging mis! Vannacht besloten mijnburen ruzie te krijgen zodat de buurjongen boos met zijn brommer om de oprit stond te loeien en das nou net onder mijn raam.
eerlijk gezegd voelde ik me te dood om er echt wat van te volgen maar goed Mike (die normaal door 10 wekkers heen knort) was wakker geworden en anouk ook maar die viel ook zo weer in slaap.
Tegen kwart voor 3 dus maar ff gaan bokken.
Goed uiteindelijk voor nog een uurtje in bed beland.
En om 5.30 vervloekde ik de wekker echt want ik voelde me zo dood!
Daarna een klein drama :portomonee kwijt...
Tja na een zoektoch niets gevonden dus toch maar naar stal.
Ik kwam een kwartier te laat bij Karin die de trailer zou rijden maar okee.
Gelukkig bleek het kreng in mijnpoetskits te zitten maar hoe ie daar kwam??
Pareen op de trailer en naar Driel daar aangekomen bleek het wedstrijdterein onder aan een dijk te zijn wat supersteil over een baggerpad naar beneden ging.
helaas stond dat niet aangegeven en schoten wij door.
Keren dus maar hoe doe je dat op zo'n smal dijkje?
Niet dus doorgereden tot we bij een T kwamen daar steil achteruit de dijk af en opnieuw erop.
Karin bleek wat minder evaren met de trailer want achteruit stuurde ze steeds verkeer gevolg dat Ik haar kon vertellen hoe ze in moest sturen.
Uiteindelijk had ik het misschien beter zelf kunnen doen want ze negeerde mijn:Naar Links!!!!!!! en ramde met trailer de stoeprand.
Daar kon de achtersteband niet tegen die spontaan begon te sissen 3 x oliebolto dus.
Uiteindelijk gekeerd en toen de steile dijk af jahoor de eerste auto zat al vast.
Ondanks onze lompe wagen was het goed te voelen dat de trailer zo vanachter op drukte ondanks dat de handrem erop stond voelde je de remmen en hoorde je ze kraken als het paard bewoog Scheve mond\
Goed uiteindelijk kon ik gaan losrijden.
Mijn losrijbak(voor de M) was helemaal achteraan en daar aangekomen kreeg ik de schrik van mijn leven.
De kleigrond was spekglad en overal lag er water op de kleigrond wat niet weg kon.
Paarden die totaan de kogels door het land aan het ploegen waren en de bagger tot aan de borst hadden zitten...Ik heb dus geen ijzers.Even overwoog ik of ik me zou terugtrekken maarja 1.5 uur rijden is ook geen pretje en de ringen waren stukken beter.
Ik heb amper kunnen losrijden en hij was toch wat stijf van de trailer.
eerste proef maar gebruikt om echt los te rijden.
Lodewijk was inmiddels strontsjago (geef 'm eens ongelijk)
Na een redelijk begin (4 keer sb 2Xeen 6 en 2 7-ens)Was hij het halverwege gewoon zat. Er was namelijk een vliegenplaag.
ze zoemde mij ook om het gezicvht en gingen met regelmaat in m'n gezicht zitten maar lot vond het nog erger dan ik.
Hij vertelde me gewoon:joh doe het zelf maar.
gevolg was dat ik geen reactie's meer kreeg op hulpen.
Tot de galop kwam ik er nog wel redelijk met het sukkeldrafje maar toen kreeg ik 'm niet in de galop! na een rotschop wel maar de verkeerde Huilen
Meteen hersteld en toch 7-ens voor de middengalop en contra gereden maarja die 4-en heb ik al niet veel meer aan...
150 pnt.
Tussen proef 1 en 2 toch even duidelijk gemaakt dat ik het er niet mee eens was.
Gelukkig konden we weer een beetje lezen en schrijven met elkaar.
Het begin ging super echt gewoon zoals ie thuis aanvoelt.
De keertwendingen zijn een ramp voor mij en voor hem nieuw.
Ik weet de hulpen wel maar heb geen idee of iets goed of slecht gaat ik mis dat gevoel gewoon nog.
Tot nu toe dus 4-en en vandaag had ik echt zoiets van hey dit leek wel een beetje zoals het in de les ging.
Jawel hoor 7-ens!
ook voor het achterwaarts en de SB goed toch? en toen kwam de galop....
Hij struikelde en wilde niet in galop. Bloos Zit je in de M heb je tot halverwege de volte nodig om 'm in galop te krijgen en dan springt ie na een flinke por ook nog 3 keer in de verkeerde aan.
152 pnt.
zo balen alle oefeningen gingen zo lekker en dan doet ie zoiets! Daarna op het losrij terein de galop 6 keer gedaan. hij sprong netjes en goed aan zelfs stap/galop.
Ik neem het hem niet kwalijk hoor maar ik baalde flink.
Uiteindelijk 5de en 6de tja.
uiteindelijk om 17.00 terug in Apeldoorn.
Driel voor mij nooit meer was veel slecht geregeld.
je moest zelf uitzoeken na wie je de ring in moest omdat de ringmeesters vaak pleite waren.
je kan nergens zitten en dat is echt erg als je zolang moet wachten.
alleen op de grond en in de auto was zitplek.
De bodem was verschrikkelijk.
Iets waar zij niets aan konden doen maar omdat het onderaan een dijk was kun je verwachten dat water er niet wegloopt...
goed achteraf gepraat ik heb weer een les geleerd en heb toch hele fijne stukken in de proef gehad.
Had ook een super jury met opmerkingen ook bij de 7-ens waar je echt wat aan had. Hij zei namelijk precies hetzelfde wat ijn instructeur ook zegt en waar we ook aan het werken zijn.
erg leuk om te horen dus.
Fijn dat het geen jury was van ouhhhhh ze geeft 'm een schop maar 1 die zei netjes opgelost gewoon aanpakken tijdens je proef.
Zo kreeg ik een 7 voor de sb maar met de tip meer aan de lengtebuiging te werken zodat het 8ten konden worden.
Meteen mijn instructeur gebeld en die kon zich er goed in vinden.
commentaar waar je wat mee kunt dus wdb was het geen zinloosdagje maar toch de volgende keer geen bagger meer voor mij!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 21:06

Nou toch weer bijna Knipoog gewoon vol blijven houden.... Party!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 21:11

AAAAHHHH die bagger ik zag het helemaal voor me net... Frusty .
Maar ik weet dat je het fantastisch kunt en Lottel ook, dus de volgende keer als je lekker los hebt kunnen rijden gaat het vast geweldig!
Vooral als ik een keertje mee ga groomen, zolang ik dat nog kan hihi.
Jouw nacht zag er al net zo slecht uit als die van mij... had wat nachtmerries. En dat na zo'n fantastische dag bij jou op stal!
Maar goed, volgende nacht slapen we allebei weer als een roos, zonder irri-buurjongen *LOL* , en de volgende proef van Kim zit vol met achten!!!
Oke, negens mag ook *LOL* ...
Volhauwuh...!

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 21:24

In Driel? Bij Arnhem? <LOL> Over die dijk reed ik elke zaterdag heen om naar manege De Fruithof in Heteren te komen *LOL*

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 23:23

Meid, ik ken het gevoel......je weet dat je het kunt maar door die bodem wordt het gewoon verpest.
Toch netjes gereden hoor!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 23:24

He, jammer! Volgende keer beter!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..


Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 00:11

Hey Kim, wat poedersuiker voor je!!
Je was toch al wel behoorlijk zenuwachtig of niet?
Nah.. kop op.. volgende keer beter!

I love to love!

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 06:23

O wat oliebol!!! Frusty
Nouja hopen dat het de volgende keer beter gaat en het terrein een stuk beter is.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 07:58

Erg zijn dat soort dagen. Waar ik dan helemaal van baal is dat je er je hele weekend aan besteedt en door dit soort omstandigheden nog je met een rothumeur thuis komt ook. Maar op zich waardevol als je idd problemen ook in de ring kunt oplossen en goed commentaar van de jury hebt gekregen. Volgende keer beter!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 08:47

Citaat:
Op 2001-08-19 20:51, schreef Nimber:

Daarna een klein drama :portomonee kwijt...
Tja na een zoektoch niets gevonden dus toch maar naar stal.
Ik kwam een kwartier te laat bij Karin die de trailer zou rijden maar okee.
Gelukkig bleek het kreng in mijnpoetskits te zitten maar hoe ie daar kwam??





Toen de moeder van Anouk ijsjes ging halen heb jij je portemonee aan haar gegeven, die heeft ze zeker in je poetskist gedaan.

Echt verrot joh...het zit tot nu toe nog niet mee he? Het komt vast nog wel goed hoor!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 12:17

Waardeloos joh!

Dat lijkt me zo frustrerend: jij bereid je goed voor, zorgt voor een goed getoiletteerd en ingevlochten paard, zelf netjes, paard rijtechnisch goed voor elkaar en dan kom je op zo'n terrein aan... Waaaahhhhhh!! Frusty

Nou Kim, je hebt er uiteindelijk dus toch wel iets aan gehad, volgende keer meer geluk hebben!

Groetjes Mieke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, Eliine, GoogleAdsense, Ilona__, JameyDL, Kopmeeuw, mariettek, MeesMo, Mondy, Noor17, Patriesje, pillow, Pinacolada, Robin_Rikkie, ryukapple, Texas02, Vagabondo en 148 bezoekers