Western paard ook voor de wagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-01 15:55

Ik hoop volgende maand mijn Fjord in te gaan rijden.
Nu twijfel ik nog steeds of ik hem engels of western aan zal rijden. Mede omdat ik hem ook voor de kar wil hebben.
Zal het erg verwarrend zijn? Bij western heb je immers geen/weinig contact met de mond terwijl je bij het aangespannen wel contact houd.
Zijn er mensen die het hier combineren en hoe hebben jullie dat gedaan.
Ik zit niet op berichten te wachten dat fjorden niet geschikt zijn voor westernrijden!!!!!!!!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 16:10

Pleasure driving is ook een onderdeel in de westernsport Haha!

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-01 16:12

hey nog een onderdeel das leuk. Maar dat zal wel niet veel gedaan worden hier zeker?

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Boeloe

Berichten: 26
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 17:30

Het kan gemakkelijk, voor de kar rijden en western riding.
Als je westernriding met je paard aan het trainen bent heb je ook licht kontakt met de mond van het paard om te corrigeren, alleen in wedstijden en ook training(net wat je oefent) en buitenritten rijd je met wat lossere teugel.
succes! Haha!
Wij hebben het met een haflinger ook gedaan en ze vond het machtig!

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 18:27

Ik ben het niet met je eens Boeloe,

Ik rijd al jaren western en het is en blijft een signaal sport. Dus aangeven wat je wil en dan weg met je hand. Geen constant contact dus! Ook niet tijdens het trainen!

Cowgirl

Ik denk dat je best je paardje voor de kar kunt zetten en western rijden. Je hebt alleen kans dat het naar beneden rijden wat meer overtuigingskracht gaat kosten. Maar als je het voorzichtig aanpakt dat beleren voor de kar, zie ik geen probleem. Mennen toont best wel wat overeenkomsten met western. Als je rechts af wilt haal je de rechter teugel en laat je links vieren. In de western doe je bijna het zelfde. Dus verwarrend? Nee hoor ik denk dat dat wel mee valt.

Groetjes Adrienne

"We can't actually drop it off at an orphanage, they might get upset when it turns Asian." Dean Winchester.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-01 19:33

Naar beneden rijden zal toch geen probleem moeten zijn. Mits je de dressuur voor de wagen in orde hebt. Voor de wagen moet een paard ook aan de teugel lopen.
We zullen zien.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

DubbelFun

Berichten: 88626
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 21:01

In Amerika wordt veel aan pleasuredriving gedaan. Hier is het 1x uitgeschreven, maar er waren geen inschrijvingen. Een manier om een jong paard te beleren is door met grondwerk aan lange teugels te werken, dus er ook achter te lopen. Kan hij meteen wennen als er een kar achter hangt Haha!

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 22:33

als je met een fjord western rijd kun je zeker een kar trekken Haha!
het ene is hij voor geboren en het andere kan hij toch niet }>
tja???????? waar zou hij voor geboren zijn!!!!!! Cool

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 23:04

Ik denk dat het moet kunnen, je zult alleen op moeten passen met het gebruik van whoa. Als je paard voor een kar staat zou ik het niet gebruiken, want dan stopt hij wel erg abrubt!! En laat Blaze maar kletsen! Ik kan het niet altijd met hem eens zijn!

Groetjes,

Jolande

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-01 17:20

Blaze kan niet bestaat niet Haha! Haha! Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 20:36

Precies Cowgirl, je kan heus wel met een fjord western gaan rijden, ook al zie je niet veel fjorden in de westernrichting, ik heb er toch welleens eentje gezien en die kon het goed hoor! Echt Party!! . Veel plezier met je westernfjordje, ennuh, een haf kan toch ook western, waarom dan ook niet een fjord? Haha!

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 21:20

haflinger, fjord huis-tuin en keukenpaard allen zijn ze geschikt om western mee te rijden Pling
dacht dat we het daar over eens waren hier op bokt Cool
dat ik een fjord en haflinger liever op tv een arreslee zie trekken is mijn mening. veel andere westernruiters denken er ook zo over ,maar willen de haflinger en fjorden bezitters niet voor hun hoofd stoten Frusty en laten iedereen in hun waarde.
ik niet }>
ik schep er genoegen in om te provoceren }>
nou en Verward

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 22:04

Mijn quarter is vorig jaar ook beleerd voor de wagen en ze deed het prima, gaf zelfs heel goed na. Dit kwam waarschijnlijk door het veel zwaardere bit en de oogkleppen waardoor ze minder afgeleid werd. Echter, zelf zit ik er liever op dan erachter Sigaar
Blaze, jij rijd zo te horen helemaal aan de top he? Vingers aflikken


BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 23:41

Citaat:
Op 2001-08-19 22:04, schreef Carys:
Blaze, jij rijd zo te horen helemaal aan de top he? Vingers aflikken


jaja Boos!
hoezo??? omdat ik koudbloeden niet moet???
ik vind appys ook heel lelijk(enkele uitzonderingen daar gelaten,er zijn ook hele mooie haflingers en fjorden,zolang ze maar geen western zadel dragen. Cool
onderbouw je opmerking doe ik ook }>

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 07:44

Citaat:
als je met een fjord western rijd kun je zeker een kar trekken
het ene is hij voor geboren en het andere kan hij toch niet
tja???????? waar zou hij voor geboren zijn!!!!!!

Goh Blaze, ik wist niet dat een qh ervoor geboren is om mensen te dragen. Bedankt voor het leerzame moment Haha!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 14:07

Onderbouwen? Heb ik jou nog niet zien doen hoor. Het wordt mij alleen duidelijk waar je een hekel aan hebt Schijnheilig Ik zie liever iemand op een Haflinger netjes rijden, dan een ander op een Quarter rukken en plukken omdat het anders ook niet meer lukt, en ja, je moet natuurlijk niet afgaan Party!! . Van nature kunnen ze nml. allemaal alleen maar goed eten Haha! De rest moet bij alle rassen toch aangeleerd worden, kunstjes dus. Ik heb mijn paardje nooit uit zichzelf achter de koeien van de buurman aan zien rennen Vingers aflikken

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 17:47

Sterker nog....als je het het paard zou vragen blijft hij/zij liever in de wei met soortgenoten lekker grazen Cool dan dat ie weer zo'n persoon op z'n rug krijgt om een uurtje te trainen Verward. Maar ja we vragen het ze niet hè, we doen maar.
Enne dat achter koeien Koe aanrennen, nou heb ik een QH uit een cowsence lijn en ze vindt koeien helemaal niets!! En al helemaal niet als ze dan ook nog eens gaan loeien Verdrietig .

Maar regel 1 Blaze heeft altijd gelijk..... regel 2 indien Blaze geen gelijk heeft treedt regel 1 in werking, is op deze site wel van toepassing Haha!
Maar ach, ik ben erg vergeetachtig en dit zal ik ook wel eens vergeten *LOL*

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 21:44

Mijn zus rijd western met een fries. Ze doet dit omdat zij graag western rijd en haar man wilde een fries voor voor de wagen.....en ze hebben geen geldboompje anders hadden ze wel 2 paarden gehad Knipoog

Het paard is eerst western beleerd (en dat gaat inderdaad heel wat moeizamer als bij een 'westernpaard' laten we eerlijk wezen!) en nu zijn ze ook met de wagentraining bezig.
Op sommige punten gaan de westerntraining en de wagentraining inderdaad niet goed samen. Bv stoppen (zoals Jolande al opperde), achterwaarts gaan en strak wenden (zoals bv bij een roll back) kunnen problemen bij de wagentraining geven.
Maar als je bereid ben om je westerntraining enigszins aan te passen aan het trainen met de wagen gaat het wel. Je zou je paard bv meer pleasure kunnen trainen en niet reining gericht. Het is dus maar net wat je zelf wilt. Voor het paard is het in ieder geval niet te verwarrend, zolang jij de hulpen onder het zadel zoveel mogelijk afstemt op de hulpen voor de wagen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers